AoS releases

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Rumours/new releases

Berichtdoor Bobske » 06 jul 2015 10:44

Somebody writing about their game of AOS-
"I started with 1 Lord of Change, which needed a 4+ on either of the 2 dice to summon a 2nd Lord of Change. The 2nd lord of change summoned a 3rd, then another. Then all 4 summoned heralds. That was my first turn.

All chaos wizards can summon daemons, FYI."

Check you sources, dit kan dus helemaal niet. 4 pagina's regels is nog te veel kennelijk
Wacht de nerdrage nu maar af en ga zelf spelen
Blijft wel leuk hoor die nerdrage, we're the dinosaurs now
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor kaleith » 06 jul 2015 11:20

Wat wel erg uit de hand kan lopen, is Konrad von Carstein. Niet alleen krijgt hij rerolls to hit als jij tegen hem praat en hij praat terug, maar hij krijgt een nieuwe set attacks als hij lager op een d6 rollt als de hoeveelheid kills die hij gemaakt heeft in de combat phase. Gezien zijn 6 attacks, goeie kans dat hij minstens 2-3 models sloopt, voor een hoge kans dat hij de hele tegenstanders unit sloopt, of meerdere unit als hij door zn gratis pile ins binnen 3" van een nieuwe unit eindigt, dan mag ie door.

Ik denk dat ze bedoelden "meer dan de hoeveelheid models die konrad gesloopt heeft", want dan is ie best redelijk.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Gotrek » 06 jul 2015 12:38

[quote="Bobske"]
Somebody writing about their game of AOS-
"I started with 1 Lord of Change, which needed a 4+ on either of the 2 dice to summon a 2nd Lord of Change. The 2nd lord of change summoned a 3rd, then another. Then all 4 summoned heralds. That was my first turn.

All chaos wizards can summon daemons, FYI."

Check you sources, dit kan dus helemaal niet. 4 pagina's regels is nog te veel kennelijk
Wacht de nerdrage nu maar af en ga zelf spelen
Blijft wel leuk hoor die nerdrage, we're the dinosaurs now

Volgens de regels kun je dus wel van alles summonen, en er staat alleen maar dat zo'n nieuwe Lord of Change niet mag moven in de komende moving phase. Maar aangezien je nog in de hero phase zit zou hij gewoon een nieuwe Lord of Change kunnen summonen (ik kan in de regels niet vinden dat hij niet meteen mag casten, hoewel het logisch is dat dit niet zou mogen maar leg de gemiddelde speler dat maar uit). Als je goed genoeg gooit dan kun je dus gewoon door blijven gaan.

Als ik zo naar de battle reports op youtube kijk, is het ook echt een dobbel spelletje geworden waar weinig tactiek bij komt kijken. Nogmaals niks mis mee als dat is wat je leuk vind maar als vervanger van WHFB vind ik het dus jammer (wat niet zegt dat ik dit nooit ga proberen en of leuk ga vinden).
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor henerius » 06 jul 2015 13:08

[quote="Bobske"]
Geef het wat tijd en ik denk dat de gemeenschap wel met een goed systeem zal komen. Persoonlijk vind ik het echt een noodzaak om het spel fatsoenlijk te kunnen spelen. Hoeft van mij niet compleet nauwkeurig te zijn, maar het is erg onhandig als je niet eens weet wat een enigszins eerlijke strijd is.

ik heb al jaren geen eerlijke strijd gehad :harhar:
X-wing: oh maar ik heb dat superschip gekocht en daar zit dit upgrade kaartje bij en nu is mijn schip beter, of mijn schip is gewoon beter qua punten en abilities
Magic the gathering (wacht eens, geen punten), jij koopt een pakje met de rare of mythic die hetzelfde doet als mijn common, alleen goedkoper is om te spelen
Marvel dice heeft dat probleem niet maar dice masters wel als je verschillende sets gaat gebruiken kun je power combo's maken

Heb je ons laatste toernooi gezien, dan weet je waarom we het anders gaan doen.
Het is een beetje als de banken crisis, ja die hadden mij niet zoveel geld moeten lenen... ehm ze hebben het je niet verplicht, je was er zelf bij.
Spelers leggen alles bij GW neer en die kunnen het nooit goed doen, zeker niet omdat ze de grootste zij.
Ik denk echt dat ze hier mee Mantic weg concurerren

Waarom?
Stel alle oude WHFB spelers lopen over naar Mantic.
Wat kopen die, misschien het rulebook maar doe maar een gratis pdf
Gaan die met Mantic mini's spelen en lokken ze zo spelers naar Mantic?
Nee, want in vergelijking met gW mini's zijn die van Mantic duidelijk mindere kwaliteit. En de oude spelers spelen met hun GW poppetjes,
Stel onze club, komt iemand binnen, jonge gast
Gaaf wat spelen jullie
Kings of War
Is dat moeilijk
Nee, regels zijn gratis te downloaden
Mooie figuren en gaaf geschilderd
Oh, die zijn van GW
mmm eens kijken bij gw
die heeft ook een spel met simpele regels
met minder miniaturen die je nodig hebt
en met gavere miniaturen
en je kunt het spelen in hun winkels
en gw kun je krijgen bij eric
wat denk je dat die jonge gast gaat spelen, wie gaat het meeste geld uitgeven

en de "je oude spelers zijn je fans die het promoten" ehm dat is bij mijn werk nu ook belangrijk, je moet fans hebben.
Maar dat zijn de leuke, jonge vlotte gasten die via facebook, twitter etc alles delen.
Niet ons oudjes die in een kelder zitten mokken :whistle:

Ik ben in eider geval heel blij :grijns: dat het beer & pretzels gaat worden :thumbup: :grijns:
En denk dat we het sowieso eens allemaal een aantal keer moeten spelen/uitproberen voordat je een oordeel velt.
For Sigmar!
Nerdrage :wub:

Ik heb dit een aantal keren doorgelezen en ik kon mijn vinger niet op de pijnlijke plek leggen. Na een paar dagen tobben ben ik er geloof ik wel uit.

Jeugd enthousiast maken voor onze hobby staat niet gelijk aan jeugd enthousiast maken voor Hive Novio. Mensen zien spelen doet spelen en ons doel is spellen spelen en niet een spel aan te hangen als ware het een religie...

Er zijn zoveel spelsystemen op de markt en ook wij spelen niet meer de standaard 2 grote spelsystemen van GW (40K en warhammer) met zo nu en dan wat spellen daar rond omheen (necromunda, mordheim, etc.). We spelen met meerdere systemen/spellen, van meerdere producenten. Begin je met warlordgames spellen (pike&shotte, black powder of bolt action) dan gebruik je ook modellen van andere producenten en warlordgames adverteert er zelfs voor... Dus kings of war spelen met Games workshop modellen of zelfs andere modellen van andere producenten is geen probleem en makkelijk uit te leggen (behalve voor fervente fanboys misschien)

Ik denk dat AoS aanschaffen voor de club om er met zijn allen aan te snuffelen prima is. Maar AoS promoten is niet ons werk maar dat van GW, wij willen Hive Novio en onze hobby promoten. Mensen die komen kijken naar Kings of war, dreadball, FoW en alle andere spellen die we spelen zullen net zo enthousiast zijn, misschien wel meer, dan mensen die alleen maar AoS zien spelen...

Kortom: binnenkort zal er dus neem ik aan voor Kings of war ook wel een regelboek van de club in de kast liggen? Toch? :P
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Terentius » 06 jul 2015 13:25

Warhammer 40K is uit, Age of Sigmar is in:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[quote="henerius"]Kortom: binnenkort zal er dus neem ik aan voor Kings of war ook wel een regelboek van de club in de kast liggen? Toch? :P

Ja, waarom niet? :)
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Leandertje » 07 jul 2015 08:57

Henny heeft wel een punt .

helemaal als Erik deze andere spellen ook verkoopt.

en ik kan nog steeds maar moeilijk afscheid nemen van fantasy ook al speel ik het al jaren niet meer. :huh:
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor kaleith » 07 jul 2015 14:42

[quote="Terentius"]

[quote="henerius"]Kortom: binnenkort zal er dus neem ik aan voor Kings of war ook wel een regelboek van de club in de kast liggen? Toch? :P

Ja, waarom niet? :)

Zodra iemand 60 pagina's uitprint en op een of andere manier inbind ( of is 2nd edition meer geworden?)
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Skevan » 07 jul 2015 16:31

Ik kan er een bestellen via de KS.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 jul 2015 09:01

http://www.manticgames.com/mantic-shop/kings-of-war/books.html

Er komt een hardcover met de fluff en zo voor 24,99 engelse ponden
een softcover met alleen de regels voor 9,99 pond

en vanaf vrijdag dus de gratis download die evt. is uit te printen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 jul 2015 11:41

Ik vind het persoonlijk een leuk spel, dus van mij mag er wel een versie gekocht worden. Alleen de regels lijkt me genoeg in dat geval.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles