release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Terentius » 12 aug 2015 18:32

Niet zoveel zin om een heel betoog erover te gaan schrijven, maar ik zet hier wel een paar dingen neer:

Mijn kritiek erop is redelijk specifiek gericht op het product dat GW verkoopt. Ik denk niet dat je daar veel aan gaat hebben. Voor een reguliere internetwinkel is zo'n site prima. Zit namelijk technisch gezien goed in elkaar. Naar mijn mening verkoopt GW echter een hobby/spel dat gekoppeld is aan de individuele producten. Als ik nu op die GW of FW site kom dan krijg ik daar niks van te zien. Ik word alleen begroet met een gigantische waslijst van producten die ze aanbieden. Zie namelijk de 40K hoofdpagina's:

http://www.games-workshop.com/en-NL/Warhammer-40-000
http://www.forgeworld.co.uk/en-NL/Warhammer-40-000

Wat letters op een witte achtergrond komt nogal onaangenaam over bij mij. De oude FW website had een sfeer die gepast was bij het 40K (of Fantasy) universum. Daar ging ik voorheen nog wel graag naartoe om wat te browsen. De websites zijn nu alleen nog maar kille webshops.

Daarnaast vind ik ze slecht te navigeren, maar ik zal wel ouderwets zijn, aangezien het nu kennelijk alleen nog maar om smart phones & tablets gaat. Voor die apparaten is een dergelijke website vast erg handig. Vind het echter niks als je een normale monitor gebruikt. Ruimte wordt totaal niet benut. Heel veel wit. Nergens zie ik de mogelijkheid voor een "gallery view" bijvoorbeeld. Ja, super dat ik niet naar links of rechts hoef te scrollen als ik mijn browser 4x verklein, maar ik gebruik 99,99% van de tijd toch het volledige scherm.

Pluspunt is wel dat de GW en FW websites nu dezelfde layout gebruiken. Brengt alles wat beter op één lijn.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Chris » 12 aug 2015 19:41

Je vindt nu alleen nog maar wat je zoekt. Prima voor een webwinkel. Slecht voor een hobby immersie.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor brammo1991 » 12 aug 2015 21:19

[quote="Chris"]Je vindt nu alleen nog maar wat je zoekt. Prima voor een webwinkel. Slecht voor een hobby immersie.

Ik denk dat ze de site vooral gebruiken voor de verkoop, puur sang webwinkel, en daarnaast de white dwarf, gamesdays, FW events en de warhammer winkels voor de immersie, tijd zal uitwijzen hoe het allemaal loopt.

Onderaan de site staat trouwens wel de optie ''view full site'' / ''view mobile site'' misschien dat de mobile site gewoon voor alle tablets, fablets en mobiles zijn en dat de ''full site'' uiteindelijk blijft bestaan voor de gewone pc.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Terentius » 12 aug 2015 22:33

[quote="brammo1991"]
Onderaan de site staat trouwens wel de optie ''view full site'' / ''view mobile site'' misschien dat de mobile site gewoon voor alle tablets, fablets en mobiles zijn en dat de ''full site'' uiteindelijk blijft bestaan voor de gewone pc.

Ahhh, bedankt! :thumbup: Qua navigatie is die nou een stuk beter dan de oude site. Waarom ik in eerste instantie naar de mobiele site gestuurd werd is me niet helemaal duidelijk.
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 14 aug 2015 18:49

...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 15 aug 2015 08:52

Wel raar dat ze dan wel dan geen helm bij character series geven.
Persoonlijk had ik liever een helm voor Pollux en Sigismund gehad maar goed, zal wel een design reden hebben.
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2015 19:48

Misschien simpelweg een kwestie of de sculptor wel/geen zin heeft om een helm te sculpten? :dunno:

Ik vind het overigens wel een hele fraaie helm variant
Is die uniek voor dit model, of zie je die vaker bij de Heresy modellen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Terentius » 15 aug 2015 20:05

Is uniek, anders had ik er commentaar over gelezen. Mag je ook wel verwachten van zo'n premium product natuurlijk :yes:
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 28 aug 2015 12:24

...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 07 sep 2015 01:15