Frank's Star Wars modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 15 nov 2015 17:15

Zoals gevraagd door de andere spelers, de Nexu

Ik kon het niet laten om ze een naam te geven ^_^

Dit is Maurice
(geschilderd als de artwork/film)
Afbeelding
Afbeelding

En dit is Greebo
Grijze vacht en met 1 blind oog
(als je niet weet waarom een grijze kat genaamd Greebo 1 blind oog moet hebben, dan heb je duidelijk nog wat boeken te lezen :wink: )
Afbeelding
Afbeelding

En een foto van de twee met een karakter model om de schaal te laten zien
Het zijn gróte katten :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 nov 2015 19:20

Afgelopen donderdag ook deze maar gekocht, de eerste expansion set

Afbeelding

Afbeelding

Tusken Raiders :D
Heavy Stormtroopers :grijns:

Want uiteindelijk wil ik natuurlijk wel alles hebben natuurlijk.... :whistle:

Volgende uitbreiding is ook al onderweg, en die lijkt nog beter gevuld

Afbeelding

Afbeelding

https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2015/11/2/the-killing-cold/

https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2015/11/9/brave-the-cold/

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 nov 2015 17:18

Weer wat Star Wars modellen geschilderd, mooi op tijd voor de volgende Campaign avond komende donderdag.

Nu de Rebel Heroes klaar zijn is het nu van belang om de Imperials wat kleur te geven.
Stefan heeft al een begin gemaakt van de Stromtroopers en Probe Droids, en Bob heeft de Alien Bounty Hunters geschilderd.
Dus voor mij die andere veelvoorkomende figuren, de Imperial Officers

Was nog even twijfelen over de juiste kleur voor het uniform, want dat is een ietwat onduidelijke bruin-groen-grijze kleur, die nogal de neiging heeft om per filmscène anders van toon te lijken als de belichting anders is.

Uiteindelijk is dit het geworden, gebaseerd op WO2 Duits uniform (want Imperials = Nazi's, weet je wel :wink: )
Misschien nog iets te grijs, maar ik ben er tevreden mee -_-

De rode base-rand geeft aan dat het een 'elite' model is, met een wat betere statline en regels
(en ik heb m dan ook een hogere rang gegeven, majoor ipv kapitein, oftewel 4 rood/blauwe blokjes ipv 3 ^_^ )

Afbeelding
Afbeelding

Nu eerst even zorgen dat mn FOW Soviets helemaal WYSIWYG zijn voor het toernooi in januari, dan ga ik hier weer verder mee
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 29 nov 2015 19:42

zeer mooi weer Frank

Hier ook mijn piensels voor de campaign. De shiny is door de flits.

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 dec 2015 17:23

Eigenlijk hoor ik te werken aan mn FoW leger, maar om de een of andere reden blijft mn aandacht terug naar Star Wars glijden.

Het is bijna alsof er binnenkort iets belangrijks gaat gebeuren in die wereld.... :whistle:

https://www.youtube.com/watch?v=sGbxmsDFVnE

Voor de volgende campaign avond heeft Bob gevraagd of ik mijn Stormtroopers wilde meenemen, want blijkbaar zijn de 9 Troopers uit de basis set die we op de club hebben liggen niet genoeg voor wat ie van plan is :unsure:

Die Stormtroopers zijn een flinke bult van de modellen die nog geschilderd moeten worden.
Uiteindelijk wil ik die wel in een grote batch gaan schilderen, maar dit leek me dan toch een goede gelegenheid om wat test modellen te schilderen.
Even uitzoeken hoe je dat wit een beetje makkelijk kan doen is toch wel handig, en dan staan er toch wat meer geschilderde modellen op tafel. ^_^

Combinatie van washes, drybrushes en highlights levert dan het volgende op

Afbeelding Afbeelding

Behoorlijk tevreden mee, en de manier die ik gevonden heb zou (voor mijn doen) redelijk snel geschilderd moeten kunnen worden.
Het ontbreken van huid, stof en andere onderdelen betekent sowieso dat deze modellen bedrieglijk snel klaar zijn.

Nu ik er 1 geschilderd heb staan, krijg ik wel erg veel zin om er meer te schilderen.
Het is zo'n iconische kleurstelling, dat wit met zwarte details, het schreeuwt Star Wars B)

Ik weet niet wat Bob allemaal van plan is donderdag, maar ik kreeg nog een verzoek voor een schilderklus...

Het is toch erg lastig schilderen terwijl dit constant door je hoofd gaat
'Dum dum dum dum-da-dum dum-da-dum DUM dum dum dum-da-dum dum-da-dum' :grijns:

https://www.youtube.com/watch?v=hNv5sPu0C1E

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Dit is verreweg het snelst geschilderde karakter dat ik ooit gedaan heb. :yes:
Je highlight het zwart, doet de kleine details, en dan heb je eigenlijk alleen nog de lightsabre.
Van primer naar varnish in 3 uur is voor mij een absoluut record. ^_^
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 14 dec 2015 09:39

Dus Frank, je volgende leger wordt een Darth Vader horde? :wink:

Ziet er weer te gek uit! :thumbup: :tu:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 dec 2015 12:10

Ik heb al klaar liggen de stormtroopers uit de basis set, de heavy troopers uit de Shadows set, de stormtrooper expansion set en Kayn Somos, de stormtrooper officier :D

Stormtrooper horde komt er aan :yes:

Eerst wat andere dingen schilderen, zodat we samen met de verschillende spelers alles hebben.

Royal Guard misschien?
(Of de evil Imperial overlord aka Bob komt met andere verzoekjes voor de volgende missie :wink: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 14 dec 2015 16:59

de evil Imperial overlord aka Bob

*cue evil laughter*

BWOEHAHA!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 21 dec 2015 16:39

In een week van de release van een nieuwe Star Wars film moet er natuurlijk ook SW geschilderd worden ^_^

Ik zal het verder niet hebben over de film (spoilers) maar hij is uitstekend :thumbup:

Belangrijk nieuws voor ons miniatuurschilders:
[quote="Beastherder"]kijk maar naar de films: die Light-sabres verlichten nooit de omgeving :nono:
Blijkbaar is het licht van zo'n Light-sabre van een hele speciale kwaliteit die niet word gereflecteerd

Dit is niet meer het geval :grijns:

Source Lighting voor lightsabres mag nu officieel :wink:

De andere 2 Stormtroopers die ik nog in de primer had staan zijn nu ook af
Samen met wat andere modellen geeft dit toch wel een super-iconisch beeld
cue Imperial March B)

Afbeelding

En om aan de Rebellen kant ook iets anders te hebben dan alleen de Hero characters krijgen die ook wat 'grunts'
Rebel Fleet Troopers

Afbeelding

Ook iconische modellen, natuurlijk
De eerste mensen die je ziet in de eerste scene van de eerste Star Wars film ^_^
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2016 16:53

Na het zwart van Vader en het wit van de Stormtroopers is het tijd voor de derde kleur van het Imperial palet: rood B)

oftewel de Royal Guard

Je ziet ze maar even in Return of the Jedi, maar met hun opvallende kleur tussen al dat Imperial kleurloze monochroom maken ze meteen een grote indruk

De Royal Guard Champion expansion pack had ik ook al gekocht, dus die kon meteen mee

Een week lang alleen rood schilderen gaat een beetje op de zenuwen werken, maar als ze dan af zijn is het wel de moeite waard ^_^
Afbeelding
Afbeelding

Voor de Champion ben ik wat afgeweken van de artwork.
Daar heeft ie ook nog een zwarte cape en gezichtsmasker, maar ik vond dat er dan wel weinig rood overbleef.
Met zijn wapen, pose en zichtbaar zwart pantser vond ik m opvallend genoeg. Op deze manier hoort ie veel meer bij de rest van de Guards

Afbeelding
Afbeelding

Schijnbaar is dit zo'n beetje de meest baardige combo voor het Skirmish spel, dus dat wil ik nu ook wel s uitproberen :P

Deze robot kwam ook nog even tussendoor.
Hij stond al in de primer, en dan ben je bezig met metallics en pak je hem meteen even mee.
En, nou ja, als je de metallics hebt gedaan is ie toch al zo goed als af ^_^

Na Darth Vader dus mijn 2e karakter uit de films: C-3PO

Afbeelding Afbeelding
En ja, kijk nog maar s goed naar de films, zijn rechter onderbeen is echt zilver ipv goud :yes:

Zijn vaste compagnon komt uiteraard binnenkort
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 09 jul 2017 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames