Frank's Star Wars modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Beastherder » 19 apr 2016 11:12

Nog steeds geen zin in Snowtroopers :dunno:

Dus dan ga ik maar verder met wat andere modellen, om te beginnen de meest beruchte premiejager van het universum: Boba Fett B)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Een vreselijk iconisch uiterlijk, natuurlijk ^_^

Tijdens het zoeken naar het juiste kleurenschema viel me pas op hoe kleurrijk hij eigenlijk is
Groen, rood, geel, blauw, alles zit er op :o
Het word erg afgezwakt door de grijze onderkleding en het feit dat alles erg versleten en beschadigd is
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 19 apr 2016 13:24

Very nice weer Mr. Frank.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 apr 2016 15:40

Meer Scum! B)

Toch zeker 2 seconden in beeld tijdens Empire Strikes Back, samen met de andere premiejagers, IG-88

Afbeelding
Afbeelding

Makkelijk model om te schilderen, wat donkere metallics drybrushen en je bent al bijna klaar
Wat rood voor de sensoren(?) en bruin voor zn riem, om m nog wat visueel interessanter te maken heb ik er nog wat messing bij gedaan

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 apr 2016 16:40

En de held van de originele films: Luke Skywalker
(maar Han is natuurlijk cooler :wink: )

Afbeelding

Model is duidelijk gebaseerd op de eerste film (A New Hope) en wel een heel specifieke periode

Voor de mensen die de film niet helemaal uit het hoofd kennen: (Wat doe je hier in de Star Wars sectie? :P )

In het begin van de film heeft hij de kleding aan zoals hierboven, tot hij en Han zich verkleden als Stormtroopers om Leia te bevrijden. Na het gedoe met de trash-compacter trekken ze de Stromtrooper kleding uit, maar ze houden de riem
(Waarom houden ze het pantser niet aan? En hoe hebben ze hun eigen kleding meegekregen? En waarom hebben Stormtroopers een kabel met grijphaak aan hun riem? Je moet niet te kritisch naar Star Wars kijken :P )
Dan krijg je de ontsnapping met de iconische slinger over de afgrond, en daarna krijgt Luke zn X-Wing piloot kostuum.

Dit model is van dat moment.
[rimg]http://vignette1.wikia.nocookie.net/starwars/images/b/b4/LukeLeiaDS1.jpg/revision/latest?cb=20071001012807[/rimg]
Hij schiet zelfs wat naar boven naar de Stormtroopers op de hogere verdieping

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 mei 2016 15:31

Een natte en koude Koningsdag betekent een hele dag hobbyen ^_^

Om te beginnen de laatste character uit de startset: de Wookiee Gaarkhan

Afbeelding

Duidelijk de brute kracht van de rebellen in de campaign.
Stefan speelt hem, en hij had al zijn eigen model geschilderd. Vandaar dat ie als laatste aan de beurt was

Veel haar om te schilderen, maar daar hebben ze drybrushen en glazes voor uitgevonden ^_^
Rood-bruinig van kleur, passend bij de artwork en ook duidelijk een andere kleur dan 'die andere Wookie'

Een militaire bruin-groen met metaal voor zn riem en pantser, en wat metallics voor zn Vibro-Axe en hij is klaar

Als ik dan toch bezig ben met een Wookie schilderen kan ik het natuurlijk niet laten om ook meteen 'de andere Wookie' te schilderen

Chewbacca B)

[rimg]http://pixel.nymag.com/imgs/daily/vulture/2015/12/02/02-chewbacca.w529.h529.jpg[/rimg]

Dat betekent dus veel plaatjes bekijken en vergelijken met al mijn potjes bruin om de juiste kleuren te vinden :o
Chewie heeft ook duidelijk een 2-kleurig patroon, met een bijna zwart op zijn schouders, rug en heupen.
Goed opletten hoe dat werkt
Ik denk dat ik aardig in de buurt zit

Net als de andere Wookie, als je het haar eenmaal af hebt ben je zo klaar met de rest

En als je Chewie schildert moet je natuurlijk ook zn vaste partner schilderen ^_^

[rimg]http://carboncostume.com/wordpress/wp-content/uploads/2015/10/hansolo.jpg[/rimg]

Klassiek Han kostuum, klassieke Han pose
kan niet missen

Nu Gaarkhan af is heb ik nog maar 1 model te gaan om de hele basisset geschilderd te hebben
AT-ST is in elkaar gezet, heeft wat beschadigingen gekregen en staat nu in de primer :grijns:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 mei 2016 20:15

:thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 mei 2016 13:31

Nog geen AT-ST, eerst de kleuren maar s uitgeprobeerd op iets kleiners.

De SC2-M Tank uit de Hoth set
Ik ga er van uit dat ze wel dezelfde kleur zouden hebben als de AT-ST's en AT-AT's
Op de artwork lijkt ie wit, wat toepasselijk is voor Hoth natuurlijk, maar de aanval op de Rebel base werd op zeer korte termijn ingezet, dus ik denk geen tijd om ze wit te camoufleren net als de walkers die in de film te zien zijn.

Afbeelding

Nog geen piloot, die wordt meegeschilderd met de Snowtroopers

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2016 15:44

Tijd voor het laatste model uit de startset: AT-ST B)

Verreweg het grootste model uit het spel, hij torent overal bovenuit. :D

Het test kleurenschema van de tank van vorige week vergeleken met de filmbeelden, en besloten dat hij toch echt nog wat lichter en minder blauw moest worden.
Voornamelijk drybrush techniek, vrij simpel, maar met zo'n groot model gaat daar toch echt veel tijd in zitten :unsure:

Met zn wat saaie kleurenschema van alleen maar grijs loont het ook om wat moeite te steken in wat beschadiging en vervuiling, om het zo wat visueel interessant te houden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tijd voor een groepsfoto

Fear The Imperial Might!

Afbeelding
(alle Imperials van de startset)

For The Rebellion!

Afbeelding
(alle Rebels uit de startset)

Dan heb je ook nog wat Scum modellen, maar daar ben ik vergeten een foto van te maken :whistle:

Nu de hele startset af is, lijkt me dit een goed moment om even een korte Star Wars pauze in te lasten.
Er moet ook nog een Undead leger geschilderd worden :wink:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 jun 2016 20:29

Met de laatste missie van de Imperial Assault campaign in aantocht had ik zo’n vermoeden dat er nog een model geschilderd moest worden.
De ‘Big Bad Guy’ in het verhaal is Generaal Weiss, met zijn snode plannen voor nieuwe geheime wapens voor de Empire.
Natuurlijk zouden we die gaan tegenkomen in de finale.

Het model van Weiss is een gemodificeerde AT-ST, volgehangen met extra wapens.
Ik ben zelf niet zo’n fan van het model, ik vind al die extra rommel afdoen van het iconische ontwerp van de AT-ST.
Vooral het rechter-wapen is nogal blokkig, meer een Ork ‘Eavy Shoota dan een Imperial ontwerp :dunno:
In de echte StarWars traditie besloot ik er gewoon wat extra gubbins op te plakken om het wat meer sc-fi te maken
Wat extra ribben op de loop, en een 40k sensor bit maken het een stuk acceptabeler.

Afbeelding

Afbeelding

Op de artwork zit er ook een sensor rechts op de koepel, die mist op het model.
Een Imperial Guard verrekijker en wat greenstuff bedrading maken dat ook wat interessanter.

Afbeelding

Het schilderwerk is min of meer hetzelfde als de gewone AT-ST (veel drybrushen)
Ik heb m iets donkerder van toon gehouden, om m duidelijk anders en wat meer sinister te maken.
Ook mist hij de schade en vervuiling, want als experimenteel wapen heeft hij natuurlijk minder actie gezien.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2016 14:59

Weer eens begonnen met wat Snowtroopers, maar als dat wit highlighten blijft vreselijk saai :(

Toch weer 1 af kunnen krijgen, samen met de bestuurder van de tank
(ook duidelijk te zien dat de tank, net als de AT-ST niet op schaal is met de andere figuren)

Afbeelding

Afbeelding

met dit tempo heb ik ze ergens volgend jaar wel allemaal klaar :whistle:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames