Incoming: Dreadball 2nd Edition

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Incoming: Dreadball 2nd Edition

Berichtdoor Beastherder » 07 jul 2016 16:19

https://manticblog.com/2016/06/27/dreadball-2nd-edition-questions-answers/

https://manticblog.com/2016/06/28/dreadball-2nd-edition-development-diary-draft-teams-1/

Klinkt goed
het lijkt er op dat ze goed weten wat de huidige knelpunten zijn en ze op willen lossen. :yes:

Helaas wel weer via Kickstarter.
dus de markt wordt dadelijk weer overspoelt met goedkope KS teams, waardoor het voor winkels niet interessant wordt om het te gaan verkopen :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: Incoming: Dreadball 2nd Edition

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 jul 2016 08:31

Ik heb er gemengde gevoelens over. Aan de ene kant zijn er wel wat zaken die een 2nd edition kunnen gebruiken (namelijk Jacks en cheerleaders), maar eigenlijk is er erg weinig mis met het basis-spel.

Ik ben van mening dat er na seizoen 3 niet veel interessants bij is gekomen. De extra regels in seizoen 4+ vind ik niet boeiend (hacking bijvoorbeeld), alleen de extra teams zijn interessant. Wat mij betreft hoeven ze enkel een nieuw basis-regelboek uit te brengen waar de FAQ in verwerkt is, de Jack en Cheerleader regels zijn aangepast en wat andere regels gestroomlijnd zijn.

Wat betreft MVP's (die ze interessanter willen maken); ik vind het juist fijn dat je ze niet in exhibition matches kunt gebruiken. Het voorkomt combo's / powergaming / list-building in de gewone matches. In leagues vond ik het leuk dat de focus juist ligt op de basis-spelers die beter worden. Niet op de super-spelers die je eventjes voor een match inkoopt.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Re: Incoming: Dreadball 2nd Edition

Berichtdoor Beastherder » 08 jul 2016 17:28

Wat ik zo begrijp is het zeker niet zo dat het hele spel op de schop gaat.
De basisregels blijven hetzelfde.

Opschonen van de regels, opnieuw uitbalanceren en de dingen aanpakken die niet goed werkten.
Klinkt als een goed plan.

Dat zijn dus ook de MVP's, want in de huidige regels heb je er eigenlijk maar weinig aan.
Je moet ze niet in iedere wedstrijd tegen gaan komen, maar nu heb je een hele range aan characters die niemand ooit gebruikt :dunno:

Het is veel makkelijker om ze in je eigen league met een huisregel te beperken dan om ze beter te maken
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Keer terug naar Andere SciFi Wargames