De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 10 feb 2017 13:49

Afbeelding

de game van Rudi. Tim en Frank

Afbeelding

Fow

Afbeelding
de campiagn, we moesten het ongeschilderde :o pupke redden.
Frank had nog een fantastische verrassing, ik heb een foto, maar er komt vast wel een verslag...
Loei spannend weer :rohan:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 21 feb 2017 17:20

Geen foto's deze keer (en ook een beetje laat :zzz: ).

Was een relatief rustige clubavond weer, zo zonder Bob, Chaim, Jan & Theo (om over de andere afwezigen maar te zwijgen :wink: ), maar toch nog was er wel wat te doen!
Wie er wel waren?

Michel vs Rudi met een van de Dropfleet/Dropzone commander games

Tim vs Frank B met, als ik het goed gezien heb (corrigeer me aub indien niet!) hetzelfde spelletje als vorige week, met de autootjes... ^_^

Laurens vs Bram, 40K. Mechanicum vs Dork Angels? :hc:

Aan de schildertafel zaten Frank P, Gerie & Luis met diverse schilderprojecten. Frank met FoW, Gerie met GuildBall en Luis met zijn dwerg. :worship:

En ondergetekende speelde twee leuke potten X-wing tegen Stefan (Drex op het forum, dit is een tweede Stefan :thumbup: )
Met mijn scum (dus er was ook cake natuurlijk :wink: Dark Side heeft cookies, maar Scum heeft cake :P ) Lancer-Class + Protectorate Starfighter + Mist Hunter tegen Stefan zijn K-wing, Y-wing en Arc-170 met heel veel turrets, gelukkig dat tractorbeams leuke dingen doen met kleine scheepjes. :whistle:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Gotrek » 22 feb 2017 08:34

Relatief rustig? Klinkt alsof er voldoende te doen/zien was. Hopelijk kan ik over een jaar of zoiets weer eens komen kijken :grijns:
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor theWoodcutter » 26 feb 2017 10:50

En dat was weer een enerverende clubavond.

Laurens vs Johan Flames of War.
Mogen ze zelf een verslag van plaatsen! :p

Peter vs Stefan 2 X-wing Rebels vs Scum.
Onze twee nieuwelingen (die gelijk clublid zijn geworden :worship: )
Wat meer X-wing op de club kan geen kwaad. Hoewel Peter een enigszins beschamende bekentenis deed. :whistle:

En verder Frank P (als imperial overlord) en Stefan (de OG), Bob en ik als de rebellen. Waarbij eerst Stefan Onno zou vervangen en dus twee karakters zou spelen, maar toen Rick kwam hebben we hem met Onno zijn karakter laten spelen. Laten we het zo zeggen dat Bob de MVP was en Rick de LVP: pas op beurt 3 kwam hij van zijn plaats (ook met name dankzij Frank zijn bane en de Wampa zijn aanval). De dobbelstenen zaten Rick gewoon niet mee en dat helpt niet. '_'
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor theWoodcutter » 03 maart 2017 09:50

Deze week X-wing week.
Voor zover ik weet zijn er drie potjes gespeeld.
Ondergetekende 2x met Scum, 1x tegen Bob en 1x tegen Stefan (ookwel bekend als Skevan, helaas kan ik geen "herr doktor" gebruiken, omdat de ander dat van beroep is :wink: ).
Eerste pot: Syndicate Thug (=Y-wing) met Twin Laser Turret Turret, Transdoshan Slaver (=Yv-666, ook wel bekend als Hound's Tooth, het schip van Bossk) met Maneuvering Fins/Outlaw Tech (=jawa :wub: ) en Tractor Beam, en Kath Scarlet (Firespray-31, het type schip dat Boba Fett ook gebruikt) met Engine Upgrade/Determination vs Bob zijn 3 TIE Defenders, waarvan 1 met wat torpedoes bewapend was.
Bob begon te vroeg met de Koigaran turns (waarbij je je scheepje naar voren laat vliegen en dan op het eindpunt omdraait), waardoor hij heel weinig schoten wist af te krijgen. Tegen het einde van de pot, was ik meer mezelf aan het bumpen dan iets anders aan het doen, maar daar hielp de achter arc van Kath Scarlet en de turret van de Y-wing me toch om nog wat schade te doen en alle kleine beetjes tellen dan op
Tweede pot: Ketsuo Onyo (Lancer Class Frigate) met K-4 security droid, Shadowcaster title en Veteran Instincts, Fenn Rau (Protectorate Starfighter) met Fearlessness en Concord Dawn Protector
en Ruthless Freelancer (G-1A Starfighter) met Mist Hunter, Tractor Beam en Inertial Dampeners tegen Stefan zijn 2 falcon's (Han & Rey) met allebei Predator (rerolls), Rey met Dash Rendar als crew en Han had ook nog een upgrade (maar ik weet niet exact meer welke).
Vrij vroeg verloor ik Fenn Rau (het voorbeeld van een glass cannon), maar de Shadowcaster was aardig wat schade aan het uitdelen, Mist Hunter had er wat meer problemen mee. Stefan verloor een aantal beurten aan crits waar de face up damage kaartjes hem niet hielpen. Echter zijn aanvallen op de Shadowcaster waren beduidend beter (zeker met de rerolls van Predator en Rey zelf) dan mijn verdediging. Uiteindelijk ging deze neer, waarna niet veel later de Mist Hunter volgde, voordat ik de laatste 3 shields er af kon schieten (1 op Rey en 2 op Han). Was dus closer dan gedacht. Vermoedelijk een volgende keer de dingetjes wat meer mengen (Ketsuo Onyo/Trandoshan Slaver en Syndicate Thug) voor beter resultaat tegen de Falcons. :wink:

Peter en Stefan, onze nieuwelingen waren wat langer bezig met hun potje en waren pas klaar tegen de tijd dat ik en Stefan ongeveer op de helft van de pot waren. Geen idee overigens van de uitslag... -_-

Verder was nog bezig Theo (onze jarige job) vs Laurens, 40K Nids vs Dork Angels. Was nog niet klaar toen ik weg ging, maar er waren al aardig wat casualties.

Guy vs Rick, GuildBall Brewers vs Hunters, met schaakklok om te oefenen voor het toernooi van a.s. zaterdag. Guy ging door zijn klok heen, hoorde ik. Verder geen idee van de uitslag.

Daarnaast waren nog bezig aan diverse schildertafels:
Chaim met zijn Orc.
Gerie met zijn Guildball Engineers
Bram met terrein
Frank P met de nieuwe Jabba's Realm doos.
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 03 maart 2017 16:16

Afbeelding

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 07 maart 2017 13:50

Grijze plastic werkt wel met die mat :)
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 07 maart 2017 15:27

Camo for the win! :thumbup:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 10 maart 2017 09:47

zo weer een enerverende en drukke clubavond: 5 "battles" waren er bezig:

Bob vs Laurens: 40K Space Puppies vs Dork Angels.
Dit eindigde in een draw. Bob moest een gevangen genomen Space Puppy bevrijden (dat lukte) terwijl Laurens zo snel mogelijk over de lange kant van de tafel reed om deze veilig te stellen. Daarnaast moest hij ook nog de chaplain van de dork angels uitschakelen. Beiden zaten in transports, maar Bob wist niet welke waarin zat. Uiteindelijk ontkwam deze, maar had vast iets uit te leggen aan de rest van de inner circle... :grijns:
Met wat reserve rolls die faalden duurde het even voordat beiden hun complete leger tot hun beschikking hadden. Ook had Bob niet zoveel geluk met zijn armour penetration rolls. Zag er verder vermakelijk uit.

Peter vs Stefan: X-wing, 2 games. Eerste tussen Rebels & Scum, waarbij Peter Falcon + Poe Dameron had en Stefan 3 Jumpmasters. Dit eindigde in een theoretische win voor Peter: er stonden nog weliswaar 2 Jumpmasters, maar Poe was in deze configuratie bijna niet te raken voor 2 dice aanvallen.
Tweede pot was het Imperials vs Rebels met Peter zijn TIE/fo / Whisper/ goedkope firespray vs Stefan zijn Ghost (met Phantom eraan vast voor de extra turret aanvallen) + Biggs. Hier maakte Peter een paar keer een miscalculatie met zijn movements waardoor hij behoorlijk ongunstig terecht kwam, dat helpt niet + dat Ghost dankzij de Turret gewoon alle kanten op kan schieten. Het eindigde met alles bij Peter weggevaagd en bij Stefan was de Ghost op iets van 2 hull na weg, maar deze stond nog steeds. Biggs ondertussen had nog 2 van zijn 3 shields (R2-D2 hielp met regenereren).

Theo vs Matthijs: 40K Nids vs Chaos
Geen idee van de uitslag, maar ik hoorde wel wat flarden over heel veel bijgemaakte nid'jes: iets met chinezen & kezen... :whistle:

Onno vs Guy: Guildball Butchers vs Brewers. 4 - 12 win voor de brewers
Hier kwam Guy zijn ervaring goed van pas en zijn rolls hielpen ook wel mee. Het zat in die zin Onno niet mee, maar alleen door spelen kan je beter worden.

Frank vs Johan: Flames of War Russen vs zee Germans.
Geen idee van de eind uitslag, maar Frank was op een gegeven moment een objective aan het opgeven om Johan van het andere objective af te knallen wat aardig lukte, maar of het uiteindelijk helemaal gelukt was? Dat kan Frank het beste in zijn verslag vertellen (ik vermoed dat dat gaat komen. :wink: )

Verder zat nog aan de schildertafel:
Luis met alleen een cloak van een GW model (Tzeentch sorceror) en ondergetekende met Imperial Assault modellen :wub:
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 10 maart 2017 15:32

Afbeelding

FRREEDOOM!

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg