Shadow War Armageddon

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Shadow War Armageddon

Berichtdoor Furios666 » 30 apr 2017 19:00

Ok, dit is razend interessant, ik ga ook maar weer eens op zoek naar m'n 40k spulletjes...en een nieuwe versie van de basisgame die wellicht wel logisch te volgen is...wauw! :thumbup: :grijns:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Bobske » 06 mei 2017 18:48

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 06 mei 2017 19:03

Afbeelding

De buit voor Stefan & Mij
Let the games begin.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor kaleith » 12 mei 2017 09:12

Mis ik iets, of zijn de regels voor guard nog niet online? had even de pdf doorgekeken maar daarin kon ik ze niet vinden...
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 12 mei 2017 09:28

@Kaleith
De regels voor Guard, Marine Scouts en Orks stonden in het oorspronkelijke boek en zijn dus nooit online gezet. Alleen de 'extra' teams :dunno:
Voor die teams heb je het boek nodig (ik weet, het zuigt :( )

Gisteren eerste potje gespeeld tussen Bob en ik (Nids vs Tau)

Beviel uitstekend :yes:

Fluffy en spannend

Is het spel perfect gebalanceerd? Vast niet, maar who cares? :P

Leerpunten:

- We hebben ladders nodig
Ons 40k city terrein functioneerde prima (je moet de tafel wel goed vol zetten) maar zonder ladders is het technisch onmogelijk om omhoog/omlaag te klimmen

- Modellen hebben individuele markings nodig
Gisteren ging het nog wel met een startende 'kale' killteam, maar als je in een campaign wat skills en schade gaat verzamelen moet je echt de modellen uit elkaar kunnen houden

- Modellen hebben een front marking nodig
Voor Overwatch en dergelijke moet je weten wat de 90 graden zicht is van je model. Bij de wat meer dynamische modellen is het dan wel handig om op de base te markeren wat exact de 'voorkant' is (hoeft niet die 90 graden te zijn, een simpele streep om aan te geven wat de kijkrichting is is voldoende)

(en meer persoonlijk)
- Initiative 2 zuigt! :wink:
Je gebruikt I tests om te herstellen van Pinning en om te voorkomen dat je valt als er op je geschoten wordt. Mijn Tau zijn hier niet goed in :nono:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 12 mei 2017 12:50

[quote="Beastherder"]
- We hebben ladders nodig
Ons 40k city terrein functioneerde prima (je moet de tafel wel goed vol zetten) maar zonder ladders is het technisch onmogelijk om omhoog/omlaag te klimmen

De Mordheim doos heeft prima ladders, hout wel maar gezien dit lijkt op 40k mordheim zijn dr genoeg ladders al aanwezig.

Ik heb genoeg van de guard regels gevonden om ze te kunnen spelen, nu nog de tijd vinden voor assemblage... Vooral gezien ik uitgebreidere bases wou maken.

Plasma guns die geen 1 kunnen rollen klinken goed.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Furios666 » 12 mei 2017 13:45

Ik heb het boek, kan ook wel effe een screenshot voor je regelen hoor als je wilt. PM effe je email, want zo publiceren zal wel niet zo'n goed idee zijn ;)

Het boek en de regels lezende is het gewoon Necromunda met iets eenvoudigere post-battle regels. Dat was ook niet altijd even gebalanceerd, zeker na een paar potjes, maarja dat hoeft de pret niet te drukken. Het lijkt me zelfs nog wel iets beter gebalanceerd dan de oude Necromunda eigenlijk. Ik ga effe checken of ik voor volgende week kan, en of dat iemand dan ook een potje wil speulen natuurlijk :x
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 12 mei 2017 14:22

[quote="kaleith"]
De Mordheim doos heeft prima ladders, hout wel maar gezien dit lijkt op 40k mordheim zijn dr genoeg ladders al aanwezig.

Mordheim terrein staat niet meer op de club (staat bij mij onder de eettafel :whistle: )
Ik zal de ladders er wel tussen uit vissen en meenemen, maar zo veel zijn het er niet
voor een tafel die echt de hoogte in gaat heb je meer nodig

Als iemand een goede bron weet voor 40k-stijl/moderne ladders zijn die nog steeds erg handig

@Furios
Bob en ik hebben alvast afgesproken voor volgende week, dus ben jij (en evt. anderen) natuurlijk ook welkom :yes:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 mei 2017 17:22

FAQ is ook ge-update
te vinden via dezelfde link als hierboven

ik zag al een paar kwesties voorbij komen die Bob en ik gisteren ook tegen kwamen

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames