Weer een clubavond. Heel veel 40K en Shadowwar Armageddon.
Gerie heeft de afvoer gemaakt
En samen met Bob is het vloerdeel tot aan de trap naar buiten nu ook met tapijttegels belegd. Volgende week nog het laatste stukje onder de trap.
Bezig waren:
Stefan vs Bob, 40K, Nurgle vs Primaris dudes (geen idee of en/hoe Bob ze noemt en wat ie speelt

)
Nurgle werd uitgeschakeld. Voornamelijk omdat Stefan te weinig van zijn te vele speciale rules gebruikte (ja jongens en meisjes: die informatie staat allemaal op de datasheets... en je wilt daar nog wel eens in verzuipen

)
Tim vs Rick, 40K, Necron vs Tau
Het schijnt dat een barge + necron lord nogal baardig is, 4+ heropstaan met re-roll
Uitslag onbekend.
Eric vs Simon, Shadowwar Armageddon.
De heren hebben zeker 3 potjes weten te spelen, allemaal met verschillende missies.
Het was echter Eric die constant aan het kortste eind trok. (Iets met dat Heavy Bolters nogal een dingetje zijn....en nieuwe dobbelstenen een must

)
Over die nieuwe dobbelstenen gesproken... die had ik zelf ook meegebracht na mijn abominabele rolls in de vorige match.
Ik speelde zelf een match voor de Guildball Campaign met mijn alchemists tegen Sander zijn Butchers.
Ik stelde op: Midas (Captain), Naja (Mascot), Katalyst, Vitriol, Compound en Mist (Union). Waarmee ik 3 strikers had, wat anders proberen dan de vorige keer

.
Tegen Sander zijn Ox (Captain), Princess (Mascot), Brisket, Boiler, Shank en Rage (Union).
De alchemists kozen ervoor om te receiven, waardoor ik 1 momentum kreeg. Brisket trapte de bal naar de linker helft van de tafel. Na wat voorzichtig manoeuvreer, met onder meer Naja en Katalyst aan mijn kant, Princess en Ox aan Sander zijn kant, besloot ik met Mist de bal op te pakken en deze (succesvol) naar Midas te trappen. Met de gratis 4" dodge die daaruit voorvloeit (kost normaal 1 momentum, maar Midas heeft teamwork kost -1 momentum, dus gratis) kon Midas met zijn volgende beurt een goal scoren mbv zijn super kick ability: 4-0 voor de alchemists (en dat is 3 meer dan de hele vorige match). Echter ik had in Midas zijn beurt ook nog Vitriol in de richting van Midas gehaald met de Lure of Gold ability... Terwijl Sander de ball liet scatteren naar de achterlijn (achteraf gezien niet zo slim, dit betekent dat hij geen momentum kan genereren, maar dat hadden we pas laat door en het is niet zo'n veel voorkomende situatie) en zelf verder wat positie spel ging spelen, wat heel verstandig is. Als laatste activeer ik Vitriol. Ik laat haar vanuit schaduw beginnen, doe een gratis loop actie en zet mijn Clone klaar. Daar hapt Sander min of meer op met Shank, waardoor ik voor nop (en zonder schade) weer 2" dichter naar de achterlijn kom.
In beurt 2 mocht Sander de keuze maken om te beginnen en koos ervoor dat te doen. Hij probeerde met Ox schade te doen op Vitriol, mbv een counter-attack (die je voor 1 momentum kan kopen) weet ik weg te komen voordat ik serieuze schade krijg, tevens krijg ik daarbij dat momentum weer terug. Ik activeer Midas als eerste en beweeg Vitriol naar hem toe (goud is blijkbaar toch wel ergens goed voor). Ondertussen probeert Sander wat met Princess tegen Naja, maar die springt weg. Voordat Sander wat anders doet, beweeg ik met Vitriol vanuit de smoke en scoor ik (met een screamer, dus +3 momentum ipv +1). De bal beland ongeveer voor de voeten van Rage, die deze, later in de beurt oppakt. Ik houd de meeste van mijn modellen uit charge range van Rage. Op het middenveld ontstaat een scrum rond Mist waar Compund helaas niet zoveel kan doen (want geen influence toegekend), Mist krijgt een aantal klappen te verwerken: het blijkt dat het beter is toch naast hem te gaan staan en te tikken dan te chargen, want in dat geval kan ik +1 DEF kopen voor 1 momentum en met een 6+ op een D6 wordt het lastig om wonden te doen. Maar goed aan de andere kant met 1 momentum kan ik ook een counter-attack kopen en weg-dodgen (mits ik die resultaten haal).
Rage doet zijn ding op Katalyst, die nog mag activeren.
Als laatste ga ik met Katalyst proberen een klap uit te delen aan Rage, (helaas vergeet ik daarbij mijn 2 extra dobbelstenen omdat ik in de fik sta), maar met een beetje geluk weet ik 5 successen te halen en deel ik 3 damage uit + 4" push weg, waarmee Rage dus ver op de eigen helft blijft.
In beurt 3 wint Sander het iniatief en begint met Rage op Katalyst in te slaan. Dat doet wat pijn, niet genoeg om een deuk te slaan in de 27 health van Katalyst. Helaas dat ik de counter-attack fluff.
Als ik dan aan de beurt ben, steel ik eerst de bal met een tackle en vervolgens sla ik Rage tegen de grond met mijn momentous tackle. Ik loop weg en probeer een goalkick op 2 dice, dat lukt en zo is het 12-0 voor de alchemists.
Ik scoor 10 Campaign Points voor "The beautiful game": als je wint zonder een model van de pitch te slaan.
Ik mocht niet klagen over de dice-rolls en de aangepaste tactiek heeft me ook geholpen. Sander merkte nog op dat hij daar wel het meeste moeite mee heeft: snelle modellen die en wegspringen als hij te dichtbij komt en veel/extra kunnen lopen.
Verder was er nog aan de schildertafel:
Gerie

, met zijn Guildball Engineers.
Luis met zijn Nurgle model uit de nieuwe startset.
Frank met zijn 40K modellen.