De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Caladai Doomblade » 29 jul 2017 19:38

Is 2017 'the year of the bob'?

Cupcakes waren awesome!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 04 aug 2017 12:10

Ook weer een rustige clubavond. Of was iedereen voetbal aan het kijken of zo? :unsure:

Slechts 2 battles.
Theo vs Rick, 40K nids vs Tau.
Om Theo te citeren:
Hard bevochten maar uiteindelijk hebben de tau t zand gehapt. De waves aan kleine beestje bleek te veel. Aan t eind van de battle stond er alleen nog maar flyer van de tau op t veld
met andere woorden Nids zijn nog steeds een goede keuze... :laugh:

Rens vs Joost, Guildball voor the Big League, Fishermen ('s Friends :grijns: ) vs Alchemists
Rens speelde met Shark (Captain), Salt (mascot),Angel, Siren (het origineel, niet de Veteran versie), Greyscales en Sakana
Ik speelde met Midas (Captain), Naja (mascot), Vitriol, Compound, Katalyst (het origineel, niet de Veteran versie) en Mist (Union speler).
Vorige keer ging het goed met een voetballend team (met drie strikers), deze keer nog een keer geprobeerd met dezelfde line-up. Helaas dat net de week voor onze match (die een week uitgesteld was!) er errata was uitgekomen voor 2 van mijn spelers (Midas & Vitriol), maar ook voor Rens (Shark). In alle drie de gevallen zijn de figuren erop achteruitgegaan. Ik twijfelde heel erg om Vitriol nog mee te nemen, maar ik heb het toch gedaan. Ik mocht van Rens aftrappen en deed dat met Vitriol. De bal eindigde bijna bij de startlijn waarachter Rens zijn team opstelde.

Na wat voorzichtige openingszetten van beide kanten (omdat je om en om gaat + dat iedereen kan zien hoeveel influence je aan ieder figuur hebt gegeven) wordt er vaak voorzichtig geopend ipv gelijk naar voren gerushed. In het midden kwamen aardig wat van mijn figuren bijeen, Compound bleef binnen de vier inch van de goal. Aan de (voor mij linkerflank) stelde Rens Siren op. Even later kwam hij met Shark naar het midden, terwijl de bal nog steeds aan de startlijn lag. Rens probeerde Vitriol te raken met Shark, maar zij was daar niet zo van gediend (ik geloof dat Vitriol totaal 1 schade heeft gehad in de game). Uiteindelijk was het Vitriol haar beurt, zij trok een sprintje en scoorde een goal. Na de scatter belandde de bal in de buurt van Midas in het midden van het veld.
In beurt 2 pakte Shark de bal af van Midas middels een tackle en probeerde vervolgens met wat dodge's naar de goal te komen, dat lukte en Shark scoorde (4-4). De bal scatterde weer en ik ging deze ophalen met Midas om deze naar Vitriol te trappen, met succes, vervolgens heb ik wat momentum gegenereerd van de arme Salt (wel zonder schade te doen: ik zat niet zo op de extra dobbelstenen te wachten die Rens hele team zou krijgen zodra Salt schade kreeg). Na een aanval van Greyscales, op Vitriol met de bal, waarbij ik mij eruit dodgede middels een counterattack, scoorde ik met haar (8-4). De bal scatterde weer en kwam nu in de buurt van Sakana en Siren. Helaas dat Siren geen influence had om eigenlijk iets te doen, dus Sakana moest het doen. Met een kleine beetje beleid (er stonden toch wat van mijn spelers in de buurt van de goal, maar net allemaal op de rechter ipv de linkerhelft van het veld) lukte dat en was het 8-8. De bal scatterde in de richting van het midden van het veld, maar wel in de helft van Rens. Met een sprintje + dodge van Mist, had ik die bal weer en was ik deze in staat over te passen naar Vitriol. Omdat ik van Salt genoeg Momentum gegenereerd had, kon ik nu een schot op de goal wagen (3+ vanwege de afstand, maar met 2 hits ipv 1 ) buiten de eigen beurt van Vitriol. Dat lukte en het was 12-8 in beurt 2.
Ik scoorde 10CP voor the Beautiful Game (dus alleen goals) en 5CP voor dat laatste Snap-Shot. B) Rens scoorde ook nog wat CP tijdens de wedstrijd.

Verder was er nog aanwezig aan de schilder/knutseltafel(s):
Chris met zijn Skiitari, Frank met zijn Reivers en Simon met zijn Dutch Space marines.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 04 aug 2017 21:56

[quote="theWoodcutter"]Ook weer een rustige clubavond. Of was iedereen voetbal aan het kijken of zo?

denk eerder dat het aan het zomerseizoen ligt.
Maar hé: "We" staan in de finale ! :hup:

Dat is beter dan die Nederlandse mannen in lange tijd voor elkaar hebben gekregen :P

volgende week Star Wars Skirmish tegen Theo B)
even weer die regels opfrissen :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 11 aug 2017 09:21

The WordMaster is er een weekje niet dus verslag van mij.

Gezellige drukte weer gisteren

Rick tegen ?? met Guildball
Luitjes met een Beer vs Luitjes met een bulldog
(geen verstand van, niet gevolgd)

@ Rick , vertel eens. Jammer dat er niks van de League op het forum staat, zo is het voor newbies niet interessant of te vinden
/volgen.

WH40K
Bram/Brammo vs Tim/Dragorius. Adeptus Mechanicus vs Necrons.
1750 punten, Brams' eerste 8th edition potje. Conclusie : Necrons leken hard maar Mechanicus harder (had ik niet verwacht Tim is toch een aardig goede speler) maar een Knight in 1750 punten (knight=600 punten) is dus nog steeds :cheese:

Frank New (ook achternaam kwijt) vs Simon/Furious666
Orks vs Space Marines "The Dutch Legion"
Een horde orks maar simon had nog "snel"2 Redemptor dreadnaughts en 5 boltstorm aggressors in elkaar gezet
Resultaat: na 2 beurten waren de orks een groene smeer vlek
Missie en zo weet ik niet meer maar hier zijn objectives en command points etc wel handig voor

Imperial Assault Skirmish (dit heb ik gevolgd)
Theo/TROLL vs Frank P./Beastherder
Imperials 2x 3 Stormtroopers, e-web en stormtrooper commander vs Rebesl: 2x rebel troopers, rebel commander, luke skywalker (farmboy) en rebel saboteurs
Swarm vs swarm op de grootste map die er is
3 terminals (als je die bezet krijg je extra command cards)
6 fuel cells, als je ze meenam kreeg je 2 punten per beurt en als je ze in de generator stopte nog meer punten
ook punten als je hele groepjes poppetjes vernietigde
40 punten per zijde dus moest e ook 40 punten scoren om te winnen

Theo begon met een kleien fout (die hem uiteindelijk de battle kostte denk ik)door een groepje stormtroppers naar voren te stormen voor een fuel cell
Frank kon een grote demolition op hun kop gooien (die saboteurs zijn best eng tegen groepjes maar wel short range) resultaat 3 bijna dode Stormtroopers
Toen werd het voorzichtig aftasten en om hoekjes schieten.

Beide bezetten 1 terminal en dat bleef zo heel de battle.
Frank shakelde de 3 gewonde stormtroopers it tegen 1 trooper van hem en ging full of confidence naar voren
Schakelde nog wat troopers uit tegen wat wounds , theo reinforcde maar omdat het zijn eerste potje was maakte hij wat kleine fouten

Blam, brilliante command card gebruik van Theo, E-web (=kanon) kon gratis moven en daarna 2 x schieten
Frank deed nog een poging met zijn leader om hem uit te schakelen maar helaas:
Resultaat met nog 1 extra beurt: dode trooper, dode saboteur en Franks leider (fenn signis) op 1 w na dood

Toen was het weer spannend maar theo had nog maar 2 troopers, commander en eweb
Theo wist met de dreiging van de eweb en het oppikken van fuel cells nog aardig gelijk op te gaan tot dit punt maar uiteindelijk 40-17 victory voor frank

Weer mooi gebalanceerd dat IA. De Rematch kan wel eens heel anders gaan.

Verder waren Chaim/Drava, Luis/Oyabun met zijn neefje, Chris B. en Leander er aan de knutsel/schildertafels

Toffe avond
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Rick » 11 aug 2017 12:14

Bij deze Bob een verslagje van de guildball match in The Big League. De match bestond uit ik met mijn Hunters tegen Sander en zijn Butchers.
De Hunters werden geleid door ijskoningin Skatha. Met haar kwamen op het veld als mascotte de zwarte panter Fahad en als spelers Jeacar, veterean Hearne, Egret en Seenah de beer.
Bij de kant van de Butchers stond Master Butcher Ox aan het hoofd. En met hem kwam de bulldog mascotte Princess en als spelers kwamen Shank, Boiler en Brisket het veld op. Als laatste speler kwam Rage, afkomstig van de Union Guild, het veld op.

De Butchers wonnen de roll-off en kozen er voor om de bal te trappen in plaats van te ontvangen. Beide teams stelde zich geheel dicht in de buurt van hun eigen goalpost op, met alleen Boiler die iets meer naar een flank van het veld neigde. Brisket rende naar voren en trapte de bal zo ver mogelijk richting de Hunters. De bal stopte tegen de poten van Seenah, maar deze negeerde de bal compleet.

Beurt 1:
Skatha kwm meteen in actie en legde een ijsveld onder Hearne, Jeacar en Fahad (+2/+2 move voor deze drie), gooide een Cold Snap op Brisket, waardoor deze snared werd (-2/-2 move en -1 def) en gooide nog een sneeuwbal naar Seenah, deze mocht toen 4 inch naar voren dodgen. Rage, Ox, Boiler en Princess maakte zich vooral klaar voor de volgende door allemaal naar voren te sprinten. Jeacar deed hetzelfde aan de Hunters kant. Egret pakte de bal op en speelde deze naar Skatha, terwijl ze nog wat pijltjes afschoot op Ox, waardoor deze poisoned werd. Hearne kon dankzij het ijs onder zijn voeten Ox bereiken, sloeg deze op de grond en gooide een speer in zijn lijf. Shank kwam Ox te hulp, maar sprong ook na een klap ook meteen weer weg, zodat Hearne niet kon terug slaan. Uiteindelijke was het geduld van de beer op en chargede deze Brisket, duwde haar op de grond en haalde nog een paar keer uit met zijn klauwen. Ook Fahad chargede Brisket, maar een defensive stance van Brisket zorgde ervoor dat ze de aanvallen van de twee beesten overleefde. Als reactie kon ze nog een mes in Fahad gooien en deze daarmee vergiftigen.
Eindstand Turn 1: 0 - 0

Beurt 2:
Ondanks dat de Hunters 2 momentum meer hebben winnen de Butchers de roll-off en kiezen ervoor om als eerste te gaan. Brisket begint en slaat Fahad van het veld af (1 VP voor de Buthcers). Seenah is woedend en geeft Brisket een Beer Knuffel, waarmee Brisket ook van het veld is (3 VP voor de Hunters. 2 van de take-out en 1 vanwege de beer knuffel) De beer slaat daarna Rage nog tegen de grond. Princess rent op de beer af, om zo straks Boiler te helpen als deze ook de beer gaat aanvallen (Boiler wordt aanzienlijk sterker als hij dezelfde persoon aanvalt als Princess). Skatha ziet dit en gooit snel een sneeuwbal naar de beer, die weer 4 inch weg dodge, buiten bereik van Boiler en Princess, maar wel met Rage en Ox binnen klauw bereik. Verder trapt Skatha de bal naar Egret en deze springt ook wat naar voren. Boiler veranderd van tactiek en probeert de bal af te pakken van Egret, dat mislukt en Egret dodged weg van Boiler. Hearne gaat verder slaan op Ox, die nog steeds op de grond ligt en zet zichzelf, net als Seenah, zo neer dat zowel ox als rage binnen melee bereik zijn. Ox vindt het tijd om op te staan en gebruikt een momentum om van zijn snared, knocked down en poison af te komen, daarna haalt hij een paar keer flink uit naar Hearne, waardoor deze uiteindelijk met flink wat wonden op de grond ligt. Jeacar schiet Ox te hulp door een trap achter Ox te plaatsen en deze daar in te duwen. (Hierdoor krijgt Ox de snared (-2/-2 move en -1 def) en bleed (3damage aan het eind van de beurt) conditie). Jeacar haalt nog een paar keer uit en springt weer naar veiligheid, terwijl Ox daar bloedend achter blijft. Zowel Shank als Rage leven zich uit op Hearne, maar dankzij de hulp van Egret blijft Hearne net in leven. (Dit doet ze doormiddel van 2 momentum te gebruiken en Hearne wat extra leven te geven) Egret zelf kan met de bal langs iedereen heen sprinten en een goal scoren (4 vp voor de Hunters). Aan het eind van de beurt verliest Ox te veel bloed en moet ook van het veld gehaald worden (2 vp voor de Hunters)
Eindstand Turn 2: 9 -1 voor de Hunters

Beurt 3:
De Butchers winnen de roll-off weer en kiezen er weer voor om als eerste te gaan. Rage maakt een eind aan Hearne (2 vp voor de Butchers) en slaat nog een keer tegen de beer. Bulldog Princess probeert Egret nog lastig te vallen, maar deze kan zich makkelijk stand houden, door zich defensief op te stellen. Jeacar valt Rage van achteren aan en duwt deze in een val. Daarna hakt hij flink in op Rage en ziet zelfs de mogelijkheid om deze van het veld te slaan. Echter houd hij zich op het laatste moment in en springt een beetje naar achter. Rage leeft nog met 2 levenspunten, maar achter hem brult Seenah de beer. Uit angst strompelt Rage achter Jeacar aan, maar het is te laat. Seenah rent op Rage af en geeft hem een lekkere beer knuffel (3 vp voor de Hunters) en daarmee eindigt de match.

Eindstand: 12 -3 voor de Hunters.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor brammo1991 » 11 aug 2017 17:36

[quote="Bobske"]

WH40K
Bram/Brammo vs Tim/Dragorius. Adeptus Mechanicus vs Necrons.
1750 punten, Brams' eerste 8th edition potje. Conclusie : Necrons leken hard maar Mechanicus harder (had ik niet verwacht Tim is toch een aardig goede speler) maar een Knight in 1750 punten (knight=600 punten) is dus nog steeds :cheese:

You underestimate my power :666:

Maar nee, necrons zijn best hard, in een beurt schoot Tim al mijn rangers weg (2 units van 10) en de necrons zijn nog steeds bijzonder taai om neer te schieten. Wat het makkelijker voor mij maakte is dat Necrons weinig anti-vehicle wapens hebben, zoals melta en lascannon achtige wapens. En dat Tim de deathmarks meenam, die niet bijzonder veel deden. Maar zelfs zonder zware anti-knight wapens wist hij toch 7 hull points van mijn knight af te knallen in 1 beurt :snif:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor theWoodcutter » 25 aug 2017 18:29

Verdomd forum, vreet even mijn bericht op.... :sick:

Maar goed poging 2 dan:
Ik heb niet zoveel meegekregen van de andere battles, vorige week omdat ik zat te kleppen, deze week omdat ik zelf aan het spelen was. :wink:

Er was bezig:
Jan vs Bob, 40K, Black Templars vs Primaris Space Marines.
Ik ving iets op van Robot Girlyman toch een beetje heel goed is, en dat Jan getabled was.
Aan de andere kant, Bob was sowieso al "on a roll", want had 's middags ook al twee battles afgehandeld. :laugh:

Laurens vs Frank, 40K, Dark Angels vs Frank zijn allegaartje inclusief sisters of silence
Geen idee van de uitslag... maar het was duidelijk gezellig. ^_^

Theo vs Gast/Nieuweling? , 40K, ? vs ?
Mag ie zelf over vertellen... hint hint hint...

En voor de guildball league twee matches:
Onno vs Rens, Butchers vs Fishermen, 12-8 voor de butchers. Verslag van Onno (winnaarsverplichting... :P )
Guy vs Joost, Brewers vs Alchemists 12-8 voor de brewers. Ik had eerder een iets uitgebreider verslag staan, maar omdat het forum mijn post weer eens opvrat (te veel tussendoor gedaan vermoedelijk) nu alleen de highlights. Ik denk dat voor mij beurt 2 de bepalende was, waarbij ik en 1 Momentum moest genereren + de ball afpakken, met Mist, en daarin faalde ik ondanks de extra poging die ik had. Armour 2 is toch een ding... ik vrees voor de opkomst van de blacksmiths... :unsure:
Guy heeft gewonnen door 6x een poppetje van het veld te slaan en ik heb 2 goals gemaakt. Als ik er eentje eerder had kunnen maken had het anders kunnen aflopen: ik vermoed dat ik daarmee een goal van Guy had kunnen forceren ipv dat hij de tijd had om mijn mannetjes en vrouwtjes van het veld te slaan... :whistle:
Uitgebreid verslag van Guy zelf (winnaarsverplichting... :wink: )

En verder nog aan de schildertafel:
Chaim, Bram was aan het rondhangen en Henny was er ook weer eens (*and there was much rejoicing* :laugh: )
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 26 aug 2017 08:33

[quote="theWoodcutter"]
Laurens vs Frank, 40K, Dark Angels vs Frank zijn allegaartje inclusief sisters of silence
Geen idee van de uitslag... maar het was duidelijk gezellig.

Verslag is hier te vinden ^_^
http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3234&start=71&sid=3ff612050aff91620fb68e13e7df2022
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 01 sep 2017 08:45

En deze clubavond bewees maar weer eens dat Bob nog steeds OP is (het is niet het leger waarmee Bob speelt, maar dat hij speelt... :wink: )
Bob vs Luis, 40K, Primaris Space Marines vs Death Guard
Duidelijke overwinning voor Bob, hoewel met een iets andere tactiek Luis het beter had kunnen uithouden (en mogelijk wat meer kanonnenvoer :yes: ).

Verder waren bezig:
Laurens vs Bram, 40K, Dark Angels vs grijze nichten.
Laurens had heel veel tanks meegebracht, Bram alleen een gepimpte landraider, razorback, wat ander groot spul en mannetjes...
Geen idee van de uitslag, was nog bezig toen ik wegging...

Onno vs Rick, Guildball, Butchers vs Hunters. Oefenmatch, dus niet voor de big league (die match tussen hen is al gespeeld).
Stond 1-4 toen ik wegging, waarbij het voordeel toch echt aan de kant van de Hunters lag.

Henny, Theo en Stefan (Herr Doktor, aka Skevan) speelden The Walking Dead.
Boom headshot, vat het wel een beetje samen... :harhar:

Verder aan de schildertafels:
Chaim met zijn orks, Frank met diverse sprues (niet exact gezien wat), ik met mijn imperial assault minis.
Tevens hing Johan nog rond, die recent weer vader was geworden en daarom soesjes had meegebracht. :wub:
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 01 sep 2017 09:47

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg