De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Rick » 01 sep 2017 13:27

Oke lang Guild ball report van mijn vriendelijk potje Guildball tegen Onno. Hunters (ik) vs Butchers (Onno).
Op het veld stonden:
Hunters: Theron (kaptein), Fahad (mascotte), Hearne, Jeacar, Egret, Zarola
Butchers: Ox (kaptein), Princess (mascotte), Boar, Boiler Brisket, Shank

Pregame:
De Hunters winnen de roll off en kiezen er voor om de bal te ontvangen. Ox loopt wat naar voren en trapt de bal af richting de Hunters. De Hunters mogen beginnen.

Ronde 1:
Theron begint met een bos te laten groeien in het midden van het veld, de bal op te pakken en deze naar Hearne te spelen en nog een pijltje naar Ox te schieten en deze daarmee ‘snared’ (-2/-2 move en -1 def) te maken. Zarola gebruikt haar Midnight Offering om Hearne wat naar voren te laten lopen. De Butchers aan de andere kant konden niet zoveel, want de Hunters bleven veilig op afstand. Later in de ronde teleporteerde Hearne het bos in, waardoor hij Ox in zijn bereik had en sloeg deze tegen de grond. Daarna gooide hij zijn speer tegen Boar, waardoor deze ook snared werd, en liep hij daarna gedeeltelijk terug naar de rest van de Hunters. Hearne speelde de bal bal ook nog naar Egret. Egret schoot nog wat pijltjes naar Ox, waardoor deze nog werd vergiftigd (2 damage aan het eind van de ronde). Ja, de Hunters hadden het voorzien op Ox. Deze had dan ook al redelijk wat schade op gelopen deze ronde.
De Hunters hadden meer momemtum en wonnen daardoor de roll off om wie de volgende beurt mag beginnen. Stand 0-0

Ronde 2:
Jeacar begint en charged Ox, met als doel deze van het veld te slaan. De dobbelstenen falen gruwelijk en Ox overleeft het met 3 leven. Jeacar springt weg, richting Boar, zodat deze niet gratis kan chargen (iets wat Boar normaal kan doen). Ox is boos en gaat berserk op Jeacar en slaat deze van vol leven naar nog maar 4 leven. Hearne charged hierna Boar, om deze af te leiden, aangezien Boar met gemak Jeacar kan afmaken als hij dat zou willen. Hearne doet wat schade en een Singled Out (+2 dobbelstenen voor iedereen die Boar aanvalt) tegen Boar. Nu maakt Onno de fout om niet Boar te activeren, omdat hij denkt dat Boar met 14 leven nog wel in leven blijft. Dit blijkt dadelijke een grote fout. Eerst activeert Shank die Egret charged om de bal af te pakken. Onno’s dobbelstenen falen en hij heeft 0 hits en dus ook geen bal. Valt nog een keer aan en steelt dan wel de bal. Nu activeert Theron die vol op Boar charged en deze mag 14 dobbelstenen rollen en daarna mag hij nog twee keer slaan met ieder 10 dobbelstenen (Dit is vrij veel voor Guild ball termen). Eindresultaat is geen Boar meer op het veld. Fahad maakt daarna het karwei wat Jeacar begon af door de laatste levens van Ox af te slaan. Boiler doet nog wat schade tegen Egret, Egret pakt de bal weer terug van Shank, maar faalt om de bal naar Hearne te pasen. Brisket, Princess en Zarola lopen wat rond, doen niet veel, maken zich klaar voor acties in de volgende ronde.
Hunters hebben 5 momentum meer dan de butchers en winnen daardoor automatisch de roll off en gaan weer als eerste. Boar en Ox komen weer het veld op binnen 6 inch van het clubje Hunters (Theron, Hearne, Jeacar en Fahad). Stand 4-0 voor de hunters.

Round 3:
Deze ronde begint met Jeacar die ervoor zorgt dat Boar niets meer kan met behulp van een Gut and String (-4/-4 move). Ox valt daarna Fahad aan en slaat de katachtige van het veld, daarna trapt hij de bal richting Brisket, maar de bal haalt het niet. Egret springt bij Shank en Boiler weg, schiet een flurry van pijlen op de twee af, waarna ze allebei vergiftigd zijn en rent dan richting Brisket waar ook de bal in de buurt ligt. Brisket pakt ondertussen de bal en schiet deze naar Boiler. Faalt hier jammer genoeg in en de bal eindigt bij Shank. Niet heel vervelend voor de Butchers, alleen geen momentum gekregen. Zarola loopt weer wat rond, Boiler doet weer wat damage tege Egret. Hearne gaat weer uithalen, alleen deze keer weer tegen Ox. Ox krijgt damage, snare en singled out. Princess probeert Ox te redden door tussen Ox en Theron te staan. Helaas kan Theron er om heen lopen en slaat Ox van het veld af. Shank realiseert zich dat hij de bal heeft en kan scoren, maar geen momentum heeft, dus niet de bal in de goal mag trappen.
De Hunters winnen weer de Momentum race en mogen weer beginnen. Ox komt op dezelfde plaats ongeveer weer het veld op en Fahad komt ook het veld weer op. 6-1 voor de Hunters.

Ronde 4:
In deze ronde begint Hearne met Boar van het veld te slaan. Daarna valt Ox Hearne aan om redelijk wat momentum te krijgen. Theron slaat Princess van het veld en schiet een pijl naar Boiler om deze wat te verwonden. Boiler trekt zich hier weinig van aan en slaat weer tegen Egret, die deze keer weg springt, maar Boiler kan eracheraan en slaat Egret eindelijk van het veld. Jeacar besluit wraak te nemen en slaat Boiler van het veld. En daarna besluit Shank dan toch eindelijk te scoren voor de Butchers. De rest loopt wat rond en doen allemaal niet zoveel. De Hunters winnen weer de roll-off. Ze hadden 3 momentum meer dan de butchers en kiezen er weer voor om als eerste te gaan. Iedereen komt het veld weer op. Stand 11-7 voor de Hunters.

Ronde 5:
Theron begint en slaat Ox voor de derde keer van het veld af. De Hunters winnen met 13 – 7.

Conclusies: De Hunters waren het hele potje in controle van het spel en deden dan ook wat ze het beste kunnen, zorgen dat de tegenstanders niets kunnen. Boar heeft het hele potje niets gedaan. Shank heeft minstens twee rondes met de bal voor de goal gestaan, maar kon niet scoren, want er was geen momentum. Boiler miste de support van Princess en Ox, waardoor het drie rondes duurde, voordat hij Egret van het veld sloeg. Brisket wist niet zo goed of ze achter de bal aan moest of Ox moest helpen. Toen ze Ox ging helpen, deed zelfs zij veel schade, maar toen was het al te laat.
Bij de Hunters waren Theron, Hearne en Jeacar een goed samenwerkend drietal. Hearne legde het doelwit klaar, met snares, knock downs en single outs, waarna Jeacar en of Theron het af maakte. De Dames Egret en Zarola, waren vooral aan het zorgen dat de Butchers niet te veel deden met de bal.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor theWoodcutter » 08 sep 2017 16:32

En weer een clubavond voorbij. Er waren 3 battles.

Rick vs Bob, 40K, Tau vs Nids. Conclusie dat Bob niet langer OP is, althans met nids. Mogelijk overigens wel als hij over alles opnieuw nagedacht heeft... :hc:

Jan vs Frank V, 40K, Black Templars/Spesser Marines vs Orks.
Het schijnt dat de Orks aan het kortste einde trokken.

En ik speelde een demo spelletje Bushido tegen Rens.
Met dank aan Stefan dat het bushido bord op de club stond. :worship:
Rens speelde met Clan Ito met de modellen https://gctstudios.com/catalog/itsunagi-ito, https://gctstudios.com/catalog/masunagi-ito,https://gctstudios.com/catalog/takeji en https://gctstudios.com/catalog/jade-mamba-guard.
Ik speelde met Tengu Descension met de modellen https://gctstudios.com/catalog/kanut, https://gctstudios.com/catalog/tarobo,https://gctstudios.com/catalog/ryuhobo,https://gctstudios.com/catalog/scout-blue-gale en https://gctstudios.com/catalog/zephyr-guard plus de theme card "Shepherds of the white mesa".
We speelden het scenario the idols, waar het doel is aan het einde van beurt 2, 4 en 6 de meeste idols onder controle te hebben. Echter als dat je lukt in zo'n beurt, verdwijnt er daarna een van de idols naar keuze van de speler die die beurt niet gescoord heeft. De idols staan op de middenlijn op 6, 12 en 18 inch van de zijkant gezien.
Opstelling is in objective scenarios altijd op de achterrand (bij VIM (Very Important Model) scenarios zijn het startvlakken van 6 bij 6 inch.

De eerste beurt is altijd een beurt van positioneren. Van mijn kant uit gaat Kanut naar het midden, Scout of the Blue Gale naar het linkerobjective en Ryuhobo tussen hen in, terwijl Tarobo naar rechts gaat met de Zephyr Guard tussen het rechter en midden objective in. Qua "acties" (in feite zijn channel en leech geen acties, maar traits en kosten dus ook niet een activatie van je beurt, je kan ze wel alleen doen tijdens de beurt van het figuur met de traits in kwestie) is het enige dat ik wat ki leech van mijn Scout en Zephyr Guard om aan Kanut te geven met channel. Aan de andere kant heeft Rens er voor gekozen de Jade Mamba Guard en Masunagi Ito naar het midden te sturen en Itsunagi Ito en Takeji naar rechts (voor hem naar links).

Aan het begin van beurt 2 is het eerste wat ik doe een gratis Stun marker uitdelen aan Itsunagi Ito en mijn Zephyr Guard 1 inch herpositioneren. Omdat ik initiative win, is het eerste wat ik doe met mijn Scout of the Blue Gale het linker objective onder mijn controle brengen. De Jade mamba Guard valt Ryuhobo aan, wat bij allebei geen wonden oplevert. Voor een deel komt dat doordat ik vrij defensief ben ingesteld met mijn modellen: ik zal niet gauw meer in aanval dan verdediging gooien, tenzij dat ik weet dat de tegenstander weinig dobbelstenen heeft.
Dit is iets wat vrij uniek is in bushido: het melee mechanisme. Ieder model heeft een Melee Skill (1 t/m 4 zijn de meest voorkomende waarden) en je moet zelf bepalen hoeveel daarvan je als dobbelstenen in de aanval en de verdediging gooit. Waarbij je beide situaties afwikkelt, dus eerst de aanval van de actieve speler (wiens model aan de beurt is) tegen de verdediging van het niet-actieve model en dan andersom (tenzij dat het niet-actieve model al dood is door de wonden van de aanval). Het leuke hieraan is het bluff element: wat gaat je tegenstander doen?
Maar er zijn ook een heleboel penalties mogelijk op deze Melee Skill: Stunned zijn kost je 1 dobbelsteen, exhausted (als je dus al 2 simpele activaties of 1 complexe activatie hebt gehad) en ook outnumbering (verder nog oa prone, als je op de grond ligt, en blind, als je niks meer kan zien). Gelukkig dat ze voor die modifiers en het afwikkelen van damage een paar handige kaartjes hebben die in elk "card pack" zitten. :wink:
Scout of the Blue Gale gaat zich nu hiermee bemoeien: dit om te voorkomen dat mijn Ryuhobo nu al exhausted wordt: een gevolg van melee is altijd, dat wat er ook gebeurd je status altijd eentje slechter wordt dan dat je was: rested - tired - exhausted. Als een model exhausted is, kan het niet meer aangewezen worden om een activatie te nemen.
Nadeel is dat de Scout zelf exhausted wordt, maar de Jade Mamba Guard ook. Dat laat voor Rens de andere drie over. Hij kiest ervoor om met Itsunagi Ito Tarobo aan te vallen. Ik probeer hier een truukje met een special attack waarbij ik alles in de verdediging gooi, maar als ik daar succes mee heb, doe ik schade. Werkt helaas niet...
Kanut wil vervolgens een robbertje vechten met Matsunagi, dat is echter geen succes. Itsunagi slaat nog een keer Tarobo, wederom zonder al te veel succes.
Met de zephyr Guard ga ik vervolgens vechten met takeji, maar hier maak ik eigenlijk een fout: ik kies ervoor om de push attack te gebruiken, dan doe ik geen schade, maar mag ik iemand 1 inch wegzetten. Het nadeel daaraan is dat Rens daarmee een overtal situatie kan maken bij een van de andere combats in de buurt en dat is nooit gunstig. Hij ziet dit echter niet en gaat voor Kanut, waar er wat kleine wondjes worden uitgedeeld. Met zephyr guard zet ik vervolgens Takeji in combat en is de beurt voorbij. Ik scoor het linker objective en dat verdwijnt.

In beurt drie blijft Itsunagi Ito stunned. Rens wint hier het initiave en gaat inderdaad voor Itsunagi Ito, maar met een beetje geluk (en drie dobbelstenen in de verdediging, vanwege de afgedwongen herroll) blijf ik hier ongeraakt. Ik begin met Ryuhobo om de Jade Mamba Guard te proberen te exhausten, zodat de Scout het later in de beurt kan afmaken. Gewoon door alles in de verdediging te gooien (Ryuhobo is zowel weak: ipv 2 gooi je dan 3 dobbelstenen op de damage tabel, maar kies je de laagste 2, als zonder damage grid: dan halveer je de dan gedane wonden, omlaag afgerond...) en te zien wat er gebeurd. Niet veel dus... Langzaamaan in deze beurt beginnen er wat wondjes te vallen aan Rens zijn kant, voornamelijk door een paar gelukkige worpen van mijn kant: 1 hoge worp met 1 dobbelsteen in de aanval tegen matige verdediging kan al pijnlijk zijn. Terug neem ik ook wat kleine wondjes, maar het is nog niet veel en nog geen enkele combat is direct beslist.

Aan het begin van beurt 4 lukt het dan eindelijk om de Jade Mamba Guard op te ruimen (beetje lucky met Ryuhobo: zoals gezegd weak en zonder damage grid), maar daardoor bevinden allebei mijn vogels (Ryuhobo en Scout of the Blue Gale) zich niet meer naast het objective, zijn ze tired, en kan ik dat niet naar mij toe draaien om het spel eigenlijk in die beurt al te beeindigen (als ik 2 van de 3 VP gescoord hebt, kan ik niet meer verliezen natuurlijk... :whistle: ). Dus bestaat de rest van de beurt uit wederzijds op elkaar timmeren, wondje hier, wondje daar met als resultaat dat Matsunagi ook het loodje legt.

Aan het begin van beurt 5 omsingel ik Takeji en met een beetje een goede worp van Kanut, profiterend van de outnumber, sla ik Takeji van het veld af, dat laat Itsunagi over. Daar moet ik net wat meer werk voor doen: pas met het derde figuur ernaast heb je een outnumber penalty (vanwege indomitable(1)), dan is het nog steeds 3 tegen 2 in dobbelstenen, maar na het exhausted maken, wordt het 3 tegen 1 in dobbelstenen en dan wordt het duidelijk veel te lastig om het nog te overleven. Hoewel het nog een paar activaties duurt, gaat ook Itsunagi liggen en win ik 1-0 in VP.
Toch nog maar even een paar dingen besproken om te verduidelijken waar zowel mijn fouten lagen als kansen voor Rens. B)
.
Verder hing er nog rond:
Bram, onze terreinmeester kwam wat later op de avond ook nog even kijken.
Bij de battle van Jan vs Frank V was Eric ook nog aan het kijken, evenals een nieuweling die eigenlijk op zoek was naar een age of sigmar battle, die hij afgesproken zou hebben met iemand die dat ook speelde... en het was niet Klaas. :dunno:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Noorderling » 12 sep 2017 18:53

[quote="theWoodcutter"]
Bij de battle van Jan vs Frank V was Eric ook nog aan het kijken, evenals een nieuweling die eigenlijk op zoek was naar een age of sigmar battle, die hij afgesproken zou hebben met iemand die dat ook speelde... en het was niet Klaas. :dunno:

Hmmm Age of Sigmar zei je? Meer van dat! :thumbup: Maar ik was het idd niet. Deze persoon mag je uiteraard wel naar me doorverwijzen voor een potje AoS. :whistle:
Legers die ik speel: Warhammer AoS: Death + Frostgrave noob + Warhammer Quest: Silver Tower
Noorderling
Tau kung-fu master

Berichtdoor theWoodcutter » 13 sep 2017 11:00

[quote="Noorderling"]
Hmmm Age of Sigmar zei je? Meer van dat! :thumbup: Maar ik was het idd niet. Deze persoon mag je uiteraard wel naar me doorverwijzen voor een potje AoS. :whistle:

Hij was geen clublid en noemde een blonde figuur, die Age of Sigmar zou spelen, dat herkenden wij verder ook niet... :dunno:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor theWoodcutter » 15 sep 2017 22:03

Geinige clubavond weer.

Er was bezig:
Jan vs Eric, 40K, Black Templar vs Space Marines
Geen idee van de uitslag.... -_-

Bob vs Frank, 40K, 'nids vs Frank zijn imperium coalitie
Was nog bezig toen ik weg ging... Maar deze keer weinig klachten over Bob zijn OP zijn. :wink:

Henny vs Klaas vs Joost, Frostgrave, Lichlord campaign, missie een
Dit speelt eigenlijk net als een gewone game frostgrave (met 3 treasures voor iedere speler), maar is een zonsverduistering gaande waardoor de line of sight iedere beurt 1 inch kleiner wordt, beginnend bij 16 inch.
Klaas en Henny speelden allebei met een Necromancer en ik speelde een Witch (met eigen theme tune :wink: )
Ik begon aan de korte tafelzijde, met Henny links van mij en Klaas rechts (de overzijde bleef leeg).
Al snel had ik twee treasures onder controle, net als Klaas. Henny had er drie, maar wilde er meer hebben, dus hij kwam op mij af. Ik zat wat betreft een beetje klem tussen de twee. Mijn captain had wel zin in een robbertje vechten met Klaas zijn thug met treasure, liep bijna fout af. We hadden ook nog wel wat last van wandering monsters, vooral Klaas wiens captain gesandwiched werd tussen vier monsters (drie daarvan waren een groep van 3 armoured skeletons). Henny rolde voor het monster een crit, met de +6 van de extra combatants was het bye bye captain.

Aangezien je frostgrave speelt met wizards, moesten er ook nog wat spreuken gecast worden, mijn favoriet is fog, die heb ik dus ook 1 keer gecast en verder heb ik vele malen Leap gecast. Achteraf bleek dat we die niet helemaal goed gespeeld hebben, want je mag hem alleen op je eigen mensen casten, maar goed dat geeft niks.
Henny heeft een flink aantal keer bone dart geprobeerd te casten waarmee je na succes een shooting attack mag maken.
Tevens heeft hij op een zeker moment mijn captain met leap weggestuurd en vervolgens vastgezet met bones of the earth
Klaas was ook fan van Leap, maar ook van het raisen van zombies, de eerste welke ik doodsloeg met mijn captain, zodat hij gewoon weer een tweede kon raisen. :thumbup:

Maar goed het eindigde ermee dat Henny probeerde mijn apprentice te doden, maar zij sloeg eerst nog een paar figuren (thugs en zo) dood, Ninja style... :laugh: om uiteindelijk toch het loodje te leggen. Tegen die tijd echter had Klaas de laatste treasure te pakken, waardoor we er elk drie hadden. Klaas had de meeste lijken, maar de uiteindelijke schade bleef beperkt: je mag rollen voor elk model, wizards,apprentices en captains gaan iets minder makkelijk echt dood in tegenstelling tot gewoon voetvolk. Zowel Klaas zijn captain als mijn apprentice verloren hun items... '_'
Maar goed goede eerste campaign missie.

Verder hing Simon ook nog rond... :thumbup:
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 17 sep 2017 15:09

Uitslag was dat je een LRC niet te lang moet negeren en dat Land's Speeder best goed is geworden :grijns:
Heb het naar mijn zin gehad, iemand dingen uit kunnen leggen en heb kunnen lachen om een Calgar die de hele match bang in de hoek stond.
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor theWoodcutter » 22 sep 2017 09:50

En weer een clubavond voorbij.

Battles:
Laurens vs Simon, zie eigen topic Laurens: http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3234&start=80&sid=30c4056c88188d5770dde4f4482bfeb9#p58631

Leander vs Frank V, 40K, Grey Knights vs Orks
Was nog bezig toen ik weg ging, maar was dus niet zo vlot als Laurens vs Simon.

Rudy vs Tim, 40K, ik dacht chaos marines vs good guys? Zag ik dat goed? :whistle:
Er kwamen af en toe wat kreten uit die hoek... :wink:

Michel deed twee demos dropfleet commander (waar is die "drop" dan? :P ). Eerst tegen Sander en vervolgens tegen Rick.
Geen idee van de uitslagen, maar dat is bij een demo misschien ook niet zo relevant.

Bob was in verwarring want hij dacht dat hij gisteren een battle had tegen Luis, Luis had die echter voor volgende week staan.
Confucius says all around... :panic:

Aan de schildertafel:
ondergetekende met wat frostgrave en imperial assault.
Luist met zijn nurgle mannetje.
Frank met zijn T-55 en zijn primaris hellblasters *needs more plasma!* :grijns:
Chaim was er ook nog even kort.
en er hing nog een onbekend figuur rond bij Leander vs Frank V. :unsure:
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Rudi XXL » 22 sep 2017 10:25

[quote="theWoodcutter"]En weer een clubavond voorbij.

Battles:
Laurens vs Simon, zie eigen topic Laurens: http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3234&start=80&sid=30c4056c88188d5770dde4f4482bfeb9#p58631

Rudy vs Tim, 40K, ik dacht chaos marines vs good guys? Zag ik dat goed? :whistle:
Er kwamen af en toe wat kreten uit die hoek... :wink:

Primaris Raven Guard vs Alpha Legion 700 punten. Beide kanten was het soms een clownfiesta aan slechte rolls, maar uiteindelijk hebben de Primaris de overwinning gepakt met 9-0 (2x objective a 3 punten, firstblood 1, linebreaker 1, kill the warlord 1).

Mooie momenten:

- Tim charged met zn rhino mijn commander om hem in combat te locken zodat zijn assault troops veilig mijn mannetjes kunnen aanvallen (tenminste dat dacht ie, want tja... the emperor protects). Zijn rhino deed niks, wat wel te verwachten was, in combat terwijl mijn powerfist captain 9 vd 10 wounds eraf sloeg. In mijn beurt had ik het idee dat ik in de shootingphase mijn gauntlet mocht schieten (pistol 3 met S4) en als ik daarmee de rhino zou opblazen ik weer vrij was om te chargen op Tim s warlord. De dice goden waren het er mee eens want na 3 hits en 1 wound failde Tim prompt zn armour save en weg rhino. Gevolg was dat de Dark Apostel fijngeknepen werd door mijn Captain in combat :thumbup:

- Tim had nog 1 levende marine met raketwerper in een squad en ik 1 nog levende Hellblaster. Na 6 beurten op elkaar schieten (beide 4+ en dan 2/3+ en -2 /-4 op de armour save) was het uiteindelijk de chaos marine die het onderspit delvde.

- Obliteraters zijn nasty met schieten, maar in combat zijn ze tegenwoordig niet zo effectief meer (WS 3+ en S5 zonder AP). Dus toen ze in combat stonden met mijn 3 Primaris Intercessors kwamen er in 4 combat rondes slechts 1 wound per zijde. Mijn Captain moest de halve tafel overrennen om uiteindelijk in 2 rondes (want ook hij failde hard in de 1e ronde) de Obis plat te knijpen.

- Ohja, die ene keer dat Tim zn plasma pistol overcharged..... je raad het al :whistle:
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor theWoodcutter » 24 nov 2017 18:01

Na een paar weken wat minder tijd gehad om een verslagje te posten, deze keer toch maar weer een poging doen (en extra veiligheidsmaatregelen tegen opvreten van post door het forum).

Volle clubavond, inclusief een paar nieuwelingen, altijd goed.
We hadden dus Paul vs Jesse, 40K nids vs Dark Angels.
Meer Dark Angels, altijd goed... geen idee van de uitslag overigens... :wink:

Bram vs Rick, 40K, scitari gebeuren/knights vs Tau?
Ook geen idee van de uitslag. ^_^

Onno vs Sander, Guildball, hot butcher on butcher action. :P
Wat een nagelbijter: in de een na laatste beurt stond het 10-8 voor Onno. Sander mocht de bal neerleggen en scatteren en moest daarna scoren om te kunnen winnen (een goal levert 4 punten op en bij 12 punten wint de speler met 12 punten). Hij lekte aan alle kanten wonden en als hij niet scoorde zou zijn boiler waarschijnlijk het loodje leggen... Helaas lukte het hem niet om de combo met het buiten-de-beurt scoren door brisket voor elkaar te krijgen (2 hits, van 4 plus, op 3 D6) en dus won Onno, maar wat een game. :hc:

Henny vs Ondergetekende, Frostgrave Lichlord campaign scenario 2:
Bij dit scenario heb je een bevroren rivier met daarop een aantal schepen en tenminste 1 groot schip in het midden. Dankzij Henny lagen er voldoende schepen in deze ijsrivier. Aan het begin van de derde creature beurt komt uit het middelste schip een evil wizard gelopen (uit een van de twee random gekozen kanten) die een schat bij zich draagt. Als je de wizard stuk maakt, dropt hij een grote schat. Voor de rest liggen er nog 4 normale treasure tokens op tafel.
In de eerste twee beurten wordt er wat gepositioneerd en wat geschoten. Henny krijgt vier monsters op zijn dak en dat kost hem zijn zombie, hoewel binnen de twee beurten daarna er geen monsters meer staan. Henny zijn archers en wizards zijn zeer trefzeker.
In beurt 3 verschijnt dan eindelijk de evil wizard. Ik heb mijn troepen iets verdeeld over de twee kanten van de boot en onderschep daarmee al snel de wizard. Uiteindelijk sloop ik die wizard, maar dan beginnen mijn problemen: ik krijg hier vier nieuwe monsters (waaronder een large zombie troll) op mijn dak en dat is mijn captain en infantryman te veel. Ondertussen hebben ik en Henny over en weer ook nog enigszins geschoten (archers zijn toch wel best ok), maar wat Henny hier laat zien qua rolls is bijkans absurd, de ene na de andere 20 en is het geen 20, is het wel een 17, 18 of 19.... :disturbed: Mijn thieves met de treasures worden van de rand geschoten: omdat ze op het ijs staan, moeten ze rollen om een tweede keer te mogen lopen en dat gaat ze niet heel goed af. Tegen het einde heb ik nog mijn wizard en een archer over. De archer schiet, omdat de wizard faalde, een construct neer, maar moet vervolgens het onderspit delven tegen de 3 archers van Henny. Mijn wizard gaat er, levend, vandoor en is daarmee de enige overlever van mijn 10 vrouwen.... Henny krijgt alle nog liggende treasures... en is daarmee de duidelijke winnaar, ondanks dat ik de evil wizard een kopje kleiner heb gemaakt. Wel heb ik er nog 50 extra xp mee verdient, maar dat is in verhouding tot wat aan de orverzijde is binnen geharkt een kleinigheidje...

Aan de schildertafel(s) verder nog Chaim, Bob, Gerie, Luis en Frank.
Pardot Kynes
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Caladai Doomblade » 02 feb 2018 08:40

Gisteren een paar fototjes gemaakt van de potjes, behalve van mijn eigen pot...

Bob en ik speelde een testpot voor de golden dreadnought. Bob heeft nipt gewonnen, maar heeft ook een enge lijst!

Verder waren Pierre en Johan aan het spelen, IG tegen Tau
Afbeelding
Frank vs Frank in een Flesh Tearer vs Orks close combat spectacel
Afbeelding
Ik was weg voordat de uitslag bekend was van deze potten.
En Skevan en Henerius deden een pot Zeeslag Advanced. Ik geloof dat het zo'n beetje gelijkspel was?
Afbeelding
Chaim en Rik zaten allebei te schilderen, respectievelijk ook een redemptor dreadnought en aan thousand sons rubric marines.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg