Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 24 sep 2017 17:05

Er zijn idd betere dingen te verzinnen dan de goudklomp van de GW studio :dry:
Maar dan nog vind ik het simpelweg niet leuk om zo'n groot voertuig te schilderen, en dan heb ik al snel andere prioriteiten.
Een ander nadeel is dat de puntenwaarde van de unit ook zo'n beetje verdubbeld, en dan word het al snel de complete focus van je leger ipv een leuke ally :dunno:

Ik heb mn eerste Primaris geschilderd B)

Meestal schilder ik eerst wat 'basic' troopers voor ik aan de characters begin. Zo zijn de characters de 'beloning' en breken de monotonie.
Maar na 3 gespeelde potten waarin ik geen enkele keer aan de regels van de vlag heb gedacht :doh: leek het me een goed idee om dat model maar snel wat opvallender te maken :whistle:

Hij mist nog zn backpack en hij krijgt een decal op zn lege schouder.
De base word ook met een grotere groep meegeschilderd

Afbeelding Afbeelding

II = tweede company
Dat 'Old English' gothische lettertype werkt toch altijd heel goed op 40k Imperium modellen ^_^
Afbeelding

Schildjes onderin geven de mogelijkheid voor een shout-out naar de verschillende allies
De middelste combineert Inquisition, Ultramarines (vanwege de hele Guilliman-Primaris connectie) Dark Angels (mijn eerste 40k leger ooit) en Custodes (goud-rood)

De linker kreeg een freehand fleur-de-lye voor de Sisters (Silence en Battle)
Afbeelding

En de rechter het logo van de Phantine Skyborne Guard

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
overeenkomst tussen deze kleuren en het Britse Airborne logo is puur toeval natuurlijk :whistle:

Ook geplakt aan wat ik nog echt nodig heb: long-range killers van grote dingen B)

Afbeelding

Die heavy plasma-dudes zijn toch wel heel erg stoer.
Geeft ook wel zin om die multi-part gewone Primaris ook s aan te schaffen :scratch:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 24 sep 2017 17:16

Wauw, heel netjes!

:thumbup:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Bobske » 24 sep 2017 19:25

prachtig Frank
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 sep 2017 08:58

Ziet er fantastisch uit Frank, prachtige freehands weer en het overall resultaat is heel netjes. Fleshtearers blijven toch echt één van de mooiste kleurencombinaties voor marines. Kan niet wachten op je 'source-lighting' Hellblaster plasma dudes :whistle: :whistle: (hinthint)

[quote="Beastherder"]
Dark Angels (mijn eerste 40k leger ooit)

Ik wist wel dat er een reden was dat ik je aardig vond... B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 okt 2017 16:50

Eerste 'gewone' Primaris worden geschilderd, maar nog niet klaar.
Het rood is gedaan, dus dan heb ik al snel het gevoel dat ik bijna klaar ben, maar waarschijnlijk ben ik hooguit op de helft -_-

Ook een doos van 10 bolter Primaris gekocht.
2 units van 5 voelt gewoon als te weinig voor de basis troepen, zeker aangezien je in de startset de command voor een volle Company krijgt (Captain, 2 Lieutenants en een vlag) Dat is wel erg 'topzwaar'

De 2 bolter units van de startset krijgen dus versterking van een gast met een aux. grenade launcher
Voor 1 punt is dat een echte no-brainer upgrade, en een unit van 6 voelt gewoon beter

Afbeelding

De rest van de doos wordt gebruikt voor een unit van 7 met Auto Bolt Rifles, want agressieve assault wapens voelt toch meer in de Flesh Tearer stijl B)

Afbeelding

Blijft er 1 model over, en daarvoor heb ik een oude, ongeschilderde Apothecary uit elkaar gesloopt.
Die bits passen prima, en daar ga ik geen 30 euro voor betalen :P

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 01 okt 2017 22:51

ik heb nog een plastic klik/klak primaris marine liggen. Wil je hem hebben?
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Beastherder » 02 okt 2017 07:44

Oh, graag :yes:

wat grotere squad-size voelt gewoon beter ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 okt 2017 11:54

Eerste 3 bolter marines zijn klaar B)
(nou ja, nog zonder backpacks, dat komt later wel)

Lak gebruikt met een licht satijnen glans. Dat werkt best mooi op power armour, maar met zo'n flits foto lijkt het veel erger dan het in 'real life' is
Afbeelding

Blijft toch een rotklus om de markings strak te krijgen met freehand, maar uiteindelijk wel tevreden met het resultaat

Afbeelding
Afbeelding

En de vlaggedrager heeft ook zn decal gekregen en zn base

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2017 17:16

Afgelopen week mn eerste Codex in 8 jaar gekocht, en om het goed te doen maar meteen 2 :D

Afbeelding

Betekent dat ik wat hele oude legers onder het stof vandaan kan gaan halen
20 jaar oude Night Lords (ja echt) kunnen dus zomaar binnenkort weer eens een speeltafel zien

En ook maar eens mijn eerste Leman Russ tank gekocht
Demolisher-versie, want ik wil dat Punisher kanon :sproeiuh:

Die plasma-versie is ook wel cool, maar dat demolisher kanon heb ik mn twijfels over.
De turret van een LR is veel te klein om een traditioneel kanon in kwijt te kunnen + crew
Heel storend :angry:

Dan heb je ook nog eens een hele sloot aan wapen-opties voor in de sponsons, en zonder de sponsons vind ik m er eigenlijk veel beter uit zien.
Geen idee welke wapen-combo het beste werkt, dus de oplossing is 2 avonden 'creatief met magneten' ^_^

Afbeelding

Alles gemagnetiseerd, inclusief de sponsons :grijns:

Dus ik kan gaan voor Vol-Dakka
Afbeelding

Vol-Plasma
Afbeelding

Up-close and personal
Afbeelding

Of de gestroomlijnde versie
Afbeelding

De vierkante magneten voor de sponsons op de zijkant zullen nauwelijks opvallen onder een laagje verf
(is de bedoeling -_- )

Nog aan het twijfelen over een kleurenschema
eventuele camo zal opletten worden om dat te matchen met de sponsons

Beastherder
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 15 okt 2017 19:59

Je kunt nog altijd tank accessoires magnetiseren stel het zou opvallen.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs