release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Johan » 12 okt 2017 12:29

[quote="brammo1991"]ik gok de nieuwe forge world spulletjes?
Dat nieuwe imperial armour boek met ad-mech en tau zou eind 2017 uitkomen.

Of gewoon meer primaris marines, dat zal ook vast wel langskomen.

Zou cool zijn voor degene die meerdere van die army's spelen. :grijns:

Mini's... mijn gok is op meer primaris en deathguard spul.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 12 okt 2017 15:04

[quote="Johan"]mijn gok is op meer primaris en deathguard spul.

Met uitzondering van de Blight Hauler hierboven is alles van de Marines en Death Guard codexen leverbaar/aangekondigd.
Dat lijkt me voorlopig klaar

mijn voorspelling:
-November is voor Necromunda en Shadespire (AOS bordspel/skirmish) met model-vrije Nid en Eldar codexen voor 40k.
-December is traditioneel vrij van grote releases bij GW (meestal army-deals/start collecting sets) concentreren op verkoop van wat er is. Wel benieuwd naar het Chapter Approved boek
-Januari word het tijd voor nieuwe codexen met model-releases. Vraag is welke?

Blood Angel/Dark Angel/Space Pup codexen zou een gelegenheid zijn voor nieuwe Primaris types.
Met de huidige manier van 'regels in de doos/puntenwaardes op het web' zou het ook makkelijk te regelen zijn om die dan beschikbaar te maken voor andere Marines zonder de codex te moeten vervangen

Maar misschien komt er eerst wel iets helemaal nieuws

Sisters??? ^_^ :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 31 okt 2017 09:24

Nid Codex preview is er hoor.

Synapse van 8 naar 12"
En instinctive behaviour is totaal niet meer boeiend, want gaat alleen spelen als je meer dan 24" van een synapse creature komt en dat moet toch makkelijk te voorkomen zijn. Daarnaast doet het nu -1 to hit en -2 op charge, dus je kunt nog steeds je unit normaal besturen (erg instinctive is het niet dus)

Ik vind het jammer, het maakt het allemaal wel wat simpel om hier geen last van te hebben, en de penalties zijn niet erg fluffy. De uitdaging voor de speler gaat zo weer achteruit.

Maar ik heb nog niet tegen nids gespeeld, dus misschien heb ik een verkeerd beeld.. :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 31 okt 2017 09:52

[quote="Caladai Doomblade"]Daarnaast doet het nu -1 to hit en -2 op charge, dus je kunt nog steeds je unit normaal besturen

En die -1/-2 heb je alleen als je iets anders wilt schieten/chargen dan het dichtstbijzijnde doel
Schiet je op de dichtstbijzijnde heb je nergens last van :dunno:

Goed nieuws voor de Nid spelers (en na de vorige edities konden die wel een boost gebruiken) maar het maakt 1 van de unieke features van het leger wel een stuk minder belangrijk

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 31 okt 2017 15:31

Ook belangrijk: nieuwe FAQ's/Errata

https://www.warhammer-community.com/2017/10/22/new-faqs-and-errata-for-the-astra-militarum-and-beyond-oct-22gw-homepage-post-1/

Grote aanpassing van de Commissar: executie is nu een re-roll van Morale ipv auto-pass!
Dat zal een grote streep trekken door de onverwoestbare Conscript-spam, maar maakt de Commissar ook een stuk minder interessant voor de niet-baardige spelers

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 nov 2017 11:16

En de hive-fleet adaptations zijn bekend:

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/

Ik voorspel vooral veel Behemoth, om die 'deep-strike' charges te halen van trygons en dergelijke, maar ik moet zeggen dat ik ze allemaal sterk vind. Er is er geen (op Jormungurdarurudrarduurgamunardaruuruuuuuu... na misschien) waarvan ik denk dat ze bijna niet gebruikt zullen worden.

- re-roll charges
- 3 dice advance en kies de hoogste
- altijd een cover save
- re-roll 1-en to hit met shooting als je niet moved
- een 6+ feel no pain binnen 6" van synapse
- re-roll 1-en to wound in combat
- re-roll hit rolls in combat als je de tegenstander outnumbered

En commissars zijn inderdaad een stuk minder nuttig, hoewel een re-roll ook best een aantal man kan schelen zal het voor conscripts niet zo uitmaken of er 8 of 6 man wegrennen. Een aanpassing die nodig was, maar misschien een beetje te veel de andere kant op slaat. Ik had 'halveer het aantal modellen dat wegrent' bijvoorbeeld beter gevonden.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 nov 2017 13:52

:thumbup: :wub:
Gewoon een kwestie van alles een hive fleet schilderen
Mijn rode leger is duidelijk Behemoth en met 3.136 punetn wel af

Ik heb ondertussen 2 andere Nid legers liggen (van het Toernooi en van Theo over gekocht (veel Fly)

Totaal alle leger 5.448 punten (effe snel zonder alle upgrades/wapens)

Dus na het toernooi is de Codex er, lekker schilderen
Bring it ON!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor shogun » 01 nov 2017 15:06

[quote="Caladai Doomblade"]En de hive-fleet adaptations zijn bekend: Ik voorspel vooral veel Behemoth, om die 'deep-strike' charges te halen van trygons en dergelijke,..

Probleem van close combat is niet het halen van de charge na 'deep strike' maar om langs de bubblewrap en/of 'get of my lawn' units te komen, om zo de 'good stuff' te chargen.

[quote="Caladai Doomblade"]Er is er geen (op Jormungurdarurudrarduurgamunardaruuruuuuuu... na misschien) waarvan ik denk dat ze bijna niet gebruikt zullen worden.
Ik denk precies het tegenovergestelde. De extra coversave is een verbetering om de eerste schietbeurt door te komen. Alle andere close combat bonussen zijn aardig maar het is niet zo dat tyranids iets tekort komen in close combat.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 01 nov 2017 18:31

[quote="Bobske"]Gewoon een kwestie van alles een hive fleet schilderen
Mijn rode leger is duidelijk Behemoth en met 3.136 punetn wel af

Ik heb ondertussen 2 andere Nid legers liggen (van het Toernooi en van Theo over gekocht

go Bob!
Gewoon een 3000+ leger voor iedere Hive Fleet :harhar:

iedere hive fleet regel is duidelijk gemaakt voor een bepaalde speelstijl/legersamenstelling,(shooty/horde/deepstrike etc.) dus je kan mooi thematiseren
ik verwacht wel coole gecamoufleerde nids voor die cover bonus fleet :wink:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 02 nov 2017 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 01 nov 2017 21:48

Een flinke nerf betreft de commissar. Maar wel eentje die te verwachten viel. Ze waren ook wel echt te goed en iedereen spamde die dingen (en conscripts) bij het leven. Wel een goed teken van GW dat ze heel hands on bezig zijn het spel in enige mate van balans te houden.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000