Necromunda Campaign spam topic

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Necromunda Campaign spam topic

Berichtdoor Bobske » 04 apr 2018 13:07

Nou er zijn al wat gangs uit, enkele White Dwarf gangs en één in de pijplijn.

Dus tijd om maar eens de Campaign op te starten.

Ik dacht September beginnen met de campaign zodat we allemaal ruim de tijd hebben om te oefenen, gang te kiezen en schilderen, terrein te maken en schilderen etc.

Tot nu toe:

1.Escher: FrankP./Beastherder? (the girls)
2.Goliath:? (de muscle men)
3.Orlock: Laurens/CaladaiDoomblade ? (de Biker gang)
4.Van Saar: Stefan/Skevan (de techno-gang, moeten nog uitkomen
5.Genestealer Cult Bob/Bobske (WD supplement 03-2018)
6.Chaos Cult: ? (WD supplement 04-2018)

Het leukste is natuurlijk van iedere gang wat maar dat hoeft niet natuurlijk.
Dus ga los:
Wie wil er mee doen?
Welke gang?
Wie heeft er al miniaturen ? miniaturen beshikbaar (te koop/te leen?)?
3D of 2D (scheelt een hoop terrein maken maar minder leuk?)/
Hoe lang moet de campaign zijn?Aantal maanden, rondes, battles
Wie wil(len) de campaign leiden/regelen?

etc. ad infinitum
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Re: Necromunda Campaign spam topic

Berichtdoor brammo1991 » 04 apr 2018 13:09

Ik heb nog chaos cultists die je mag kopen / lenen.
Uit de execution force doos
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2018 13:51

Minstens zo belangrijke vraag:

Wie heeft er allemaal de regels?

Volgens mij ben ik de enige die de set heeft gekocht, en dus ook de enige die de regels (legaal :whistle: ) in zn bezit heeft? :unsure:

Dat maakt het spelen van een campaign wel wat tricky natuurlijk

Ik heb er geen probleem mee om zo'n campaign te runnen.
Ik heb al eerder met veel plezier en succes meerdere Mordheim campaigns gerunt, dit lijkt me ook wel leuk

2D en 3D kan zonder probleem allebei tegelijk in 1 campaign, afhankelijk van waar de spelers zin in hebben/welk terrein beschikbaar is.
Op die manier zal het ook makkelijker zijn om evt. meerdere tafels tegelijk te kunnen spelen.
Er is zelfs de mogelijkheid om Leaders en Champions met verschillende wapencombi's te hebben die ze kunnen wisselen afhankelijk van waar ze denken te gaan spelen.
(Heavy Stubber voor open terrein, Flamer voor als je de tunnels in gaat B) met als extra twist dat het kan gebeuren dat je een scenario kan krijgen dat je wordt verrast door een andere gang en je misschien niet de juiste wapens bij je hebt)

In de campaign regels van Gang War 1 staan uitgebreide suggesties over tijd/rondes/duur etc.
Die zal ik wel weer s goed gaan doorlezen. :scratch:

Ik kan wel zo zeggen dat een 'ronde' niet afhankelijk is van het aantal gespeelde potjes.
1 Ronde vertegenwoordigt een bepaalde tijdsduur (zeg een maand in 'Necromunda-tijd') en gangs krijgen in die tijd dus een bepaald inkomen van huur, 'bescherming', mijnwerk, etc. maar in die maand kunnen ze dus meerdere keren in conflict raken met een andere gang (of niet, maar dat is niet goed voor hun reputatie)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 04 apr 2018 14:19

Ik zou graag willen, maarja, zoals Frank al zegt, ik heb de regels (nog) niet.

Ik kan denk ik wel met de modellen die ik heb een Chaos Cult gang in elkaar flansen, maar ik ga niet aan een nieuw project beginnen voordat ik een nieuwe woning heb. Ik kom al nauwelijks toe aan het lopende Dutch Legion project (baal ik al genoeg van).

Ach, komend weekend is het weer open huizendag dus wie weet gaat dat allemaal wel heel hard en dan ben ik ruim op tijd om in september aan te haken.

Vooralsnog zet ik deze even op de wachtlijst, want Necromunda is wel echt heel vet. Ik kom er voorlopig alleen niet echt aan toe vrees ik...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2018 14:38

Uit het andere topic

[quote="Beastherder"]Voor de mensen die de regels van de verschillende boeken en pdf's in 1 overzichtelijk bestand willen hebben, iemand is al bezig om die moeite te doen

https://www.reddit.com/r/necromunda/comments/7er2y8/necromunda_underhive_rules_transcript_en/

https://drive.google.com/file/d/1L19AaQmIxlDvvX17e7AAle_J0TvTbb7T/view

Heel handig, ook omdat de verschillende regels die in het boek zijn verdeeld tussen Basic en Advanced nu veel logischer bij elkaar staan.
Dit is gewoon veel prettiger om te gebruiken dan het nogal chaotische 'officiele' boek.

Het is dus mogelijk om hiermee Necromunda te spelen zonder de regels te kopen, dus de legaliteit is discutabel....
(snel downloaden dus voor de brief van de GW advocaten in de bus valt)

Ik heb gewoon mn centen al betaald voor de boeken, dus mijn geweten is iig schoon [/quote]
(ondertussen ook al ge-update met GW2 en GS Cult)

:whistle:

Met de kleine model-count is Necrom. natuurlijk een stuk makkelijker om erbij te doen dan een vol 40k leger, dus dat vind ik geen excuus :bottom:
:wink:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 04 apr 2018 14:45

[quote="Beastherder"]
Met de kleine model-count is Necrom. natuurlijk een stuk makkelijker om erbij te doen dan een vol 40k leger, dus dat vind ik geen excuus :bottom:
:wink:[/quote]

Wel als 95% van m'n puppekes in de opslag ligt! :no:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Bobske » 04 apr 2018 14:49

Tja, die regels.
Ik wacht op de officiele versie van die link, ooit. Die koop ik dan wel.
Maar ondertussen spelen we daar gewoon mee.

Laatste GSC modellen besteld en necromunda bases zijn ook onderweg.
Nu eerst leger voor battle brothers schilderen en dan in May Munda Month :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2018 15:10

Iedereen wacht met smart op een officiële compilatie van de regels :yes:
Al was het maar om de interne inconsequenties op te lossen (wapens met verschillende kosten én statlines in verschillende boeken/pdf's :roll: )

Maar die zal op zn vroegst uitkomen na de 6 originele gangs, verwacht ik zo, dus minstens wachten tot eind van het jaar

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 apr 2018 10:28

Orlocks it is. Tijd om wat rosters en namen te verzinnen. Satudarum? Bandits? Warps' angels?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 apr 2018 11:13

Naam is er. Het zijn een bikergang, dus dat kon er maar 1 worden wat mij betreft:

Polecats B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Volgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames