Cal's necromunda gang

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Cal's necromunda gang

Berichtdoor Caladai Doomblade » 15 mei 2018 07:37

Gisteren mijn doosje Orlocks gekocht, dus nu kan ik serieus aan de slag.

Eigenlijk moet er eerst een definitieve 'gang' lijst komen voordat ik ga plakken... Mijn voorkeur gaat nu uit naar chainswords, vooral omdat ik het een ultiem 40k wapen vind en ook goed vind passen bij de 'motor-bende' vibe die de Orlocks nu hebben. Ik heb er vast nog een aantal in mijn Imperial Guard bits-box liggen, eens kijken of ik daar wat mee kan. Daarnaast uiteraard shotguns! Want Orlock!

Meest lastige blijft de balans tussen equipment en aantal bende-leden. Ik zit nu geloof ik op 7 leden met redelijk veel equipment, maar dat is wel wat weinig. :whistle:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Re: Cal's necromunda gang

Berichtdoor Furios666 » 15 mei 2018 08:33

Hmm, 7 is wel weinig voor Orlocks ja.

Ik kom op 6 voor Goliaths en die zijn per stuk toch aardig aan de prijs voor een basispupke, dus dat gaat toch al hard.

Hoe ziet de lijst er nu uit dan?
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2018 08:56

Leuk speelgoed kost credits ^_^

Ik geloof dat mijn Orlocks 8 man groot is, en dat is met heel 'sobere' gangers, met alleen een basiswapen.
Leader/Champions hebben dan wel grenades en combat shotguns, maar verder niks heel fancy.

7 man kan ik dan prima geloven als je wat meer hip spul wilt
Zeker als je praat over chainswordS :wink:

Goliaths zijn super sterk en eng, wil je daar meer dan 6 van in starting gang moet je heel zuinig zijn met je wapens
Is ook niet leuk -_-

7-8 man is denk ik heel normaal voor een starting gang.
Mijn Eschers zijn ook met 8.
Alleen iets als Chaos Cultists zullen met meer kunnen beginnen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 15 mei 2018 13:12

Ik heb nu (maar aan revisie onderhevig):
Leader met chainsword, plasma pistol, shotgun
Champ: chainsword, demo charge, plasma pistol
Champ: chainsword, shotgun
Ganger - autogun
Ganger - autogun, chainsword
Ganger - shotgun
Ganger - combat shotgun, chainsword

mmh. kan wel een chainsword door een juve vervangen, dan zit ik op 8 man...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 mei 2018 14:33

Yup, met al die chainswords en 2 plasma pistols zie ik wel waar de credits gebleven zijn :wink:

Vooral de chainswords op de gewone gangers lijken me wat overbodig met hun ene attack (maar natuurlijk, de 'rule of cool' gaat boven alles)

Als je er dan toch mee wilt gaan vechten zou ik ze toch ook een pistool geven, voor die extra attack in combat. Geldt ook zeker voor die champion met shotgun/chainsword.
Cheap-ass stubguns zijn daar ideaal voor zonder dat het je veel credits kost. Heb je wat creds over koop je dumdum kogels voor S4 :yes:
Voor de WYSIWYG ook niet zo belangrijk, die stubguns zitten natuurlijk in een schouderholster onder hun jas :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 15 mei 2018 14:44

Tsja, wellicht scheelt het ook iets als je je leader of een plasma pistol geeft met backup of een shotgun met backup.

Maarja, dat scheelt maar een paar credits. Hoe dan ook, het is niet alsof de shotgun heel veel verder schiet dan de plasma pistol. Uiteindelijk op korte afstand kan hij mensen met z'n chainsword te grazen nemen. Dan zou ik hem eerder een autogun geven voor wat langere afstand mocht je de plasma pistol willen houden (geeft wel een aardige bonus in cc natuurlijk).

Oh, en ik zie een champ met een plasma pistol, ja das wel duur...ik zou me richten op mennekes die of schieten of cc-en als Orlock zijnde. Dus Chainsword met een (eenvoudige) pistol en eventueel granaten o.i.d. Of met een fatsoenlijke gun en een eenvoudige cc wapen (niet een chainsword dus, een mes ofzo). Maargoed, dat ben ik. Met een pistol kun je die namelijk nog in cc gebruiken, een autogun niet.

Wellicht krijg je er dan nog wel een ganger uit geperst.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Caladai Doomblade » 15 mei 2018 16:31

Ja, keuzes keuzes..... :snif:

Caladai Doomblade
BOFH

Keer terug naar Andere SciFi Wargames