40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Rudi XXL » 15 jan 2018 12:32

Q: Can successor Chapters use the Warlord Traits of their
founding Chapter?
A: No.

What the F*ck? :disturbed:
Dat is het hele idee van je eigen Successor chapter! :dry:


Zag t ook ja, freaking lame. In de guard codex/faq staat letterlijk dat als je een eigen regiment maakt dat je de trait mag gebruiken die t beste bij je fluff past. Een afgeleide chapter van een bestaande chapter verliest zn trait.... gw go home, you drunk :-/
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 15 jan 2018 13:31

Gelukkig hebben Dark Angels en Blood Angels successors daar geen last van. :grijns:
Die hebben enkel dat ze maar 1 relic van de 6 mogen. :sick:

Niet dat de warlord traits uit het regelboek zo slecht zijn, maar toch vreemd.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 03 feb 2018 19:11

Voordat ik begin met Rhino's schilderen in scout-camo :wink: toch maar even vragen :unsure:

Rhino transporteren <Chapter> INFANTRY met uitzondering van TERMINATORS, PRIMARIS en JUMP PACK modellen.
Je mag een transport nemen voor iedere unit.

Dus Scouts mogen nu rondrijden in hun eigen Rhino? B)
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 03 feb 2018 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 03 feb 2018 19:31

Ja, je mag ook units combineren. Dus het is prima om 5 tacticals en 5 scouts in dezelfde rhino te stoppen. Of zoals bij tau, 5 fire warriors, 5 drones en 2 characters in een devilfish.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 04 feb 2018 20:01

Hmmm, ik krijg dan toch visioenen van een mobiel Scout leger

Afbeelding

Denk LRDG, met gecamoufleerde Rhino's en Razorbacks, volgehangen met zakken, tenten en jerrycans.
Scout Bikers als 'outriders', 1 of 2 LandSpeeder Storm als 'topcover' B)

Een paar 'volle' Marines voor de leiding (Lieutenant, Apothecary)

Is de vijand gevonden kunnen ze de Heavy-Hitters oproepen: deep-strikende termies en assault marines


*damn*
Dat is een cool idee..... ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jul 2018 12:32

Ik heb Bobske laatst verkeerd voorgelicht :whistle: uit een snel opgezochte FAQ, dus om verwarring te voorkomen hier even de betreffende regels voor terrein en cover uit de 40k rulebook FAQ:

Q: Can you clarify what the difference is between ‘wholly within’
and ‘within’ for rules purposes?

A: If a rule says it affects units/models that are ‘wholly
within’ then it only applies if the entire unit/model is
within. If it just says ‘within’, however, then it applies so
long as any part of the unit/model is within.
For example, units gain the benefit of cover if every
model in the unit is either on or within terrain. So long
as all the models in that unit are either on or partially
within the terrain, they gain the benefit of cover.

Q: Do units that are not Infantry (Vehicles, Monsters,
etc.) gain the benefit of cover from woods, ruins etc. if they are at
least 50% obscured by that piece of terrain but are not actually
on or within it?

A: No. Unless they are Infantry, such a unit must meet
the two following conditions to gain the benefit of cover:
• All of its models must be either on or within
the terrain.
• The unit must be at least 50% obscured from the point
of view of the firer (note that it doesn’t matter what is
obscuring the target, only that it is obscured).

Belangrijk voor wat ik Bobske heb verteld:
Om cover te krijgen: Voor alle units geldt dat een model geheel of GEDEELTELIJK in het terrein moet staan. Voor units geldt dat alle modellen van de unit geheel of GEDEELTELIJK in het terrein moet staan. Een knight met een voet in terrein kan cover krijgen mits voldoende obscured en in het juiste type terrein (knight kan geen cover krijgen als hij in een krater staat, want alleen infantry krijgt daar cover van. knight kan wel cover krijgen als hij met een voet in een bos staat en 63% obscured wordt door een heuvel en een standbeeld)

einde bericht.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 23 jul 2018 17:14

Dus een Knight (of willekeurig ander voertuig/monster/walker) krijgt een cover bonus als ie met een deel in terrein staat EN minder dan 50% zichtbaar is.

Vooral die 50% zal voor een Knight toch heel moeilijk zijn :scratch:



Sta je echter ACHTER terrein krijg je geen cover bonus, ook al is maar 1% van je model zichtbaar :doh:
Dat is nog steeds zo'n achterlijke onlogische regel, het verpest voor mij het hele spel.

Er was nog de logica 'je staat in terrein of niet, dus je hebt geen discussie over hoeveel van het model je kan zien' maar nu je weer met wel/geen 50% van een vehicle zit is dat argument ook verdwenen :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 23 jul 2018 20:20

In de praktijk vind ik het niet zo veel uitmaken. Het is voor vehicles veel belangrijker om compleet uit zicht te blijven. +1 cover save vindt ik niet zo interessant.

Ik ben het wel met je eens hoor, maar tijdens het spelen komt het niet zo vaak voor en scheelt het een hoop discussie over wat wel en niet cover heeft. Het verpest het spelletje niet voor mij.

Ik ben wel voor de regel dat de 1ste verdieping line of sight blocked, en wat mij betreft mag dat ook voor bossen gelden. Dan heb je daar geen discussie meer over en wordt 40k ook veel minder een 'sta en schiet' spel.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Max » 30 jul 2018 07:40

Mag je eigenlijk in een detachement van ultramarines 1 vindicare assassin toevoegen of moet die in een aparte unit
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Ultramarines, ynnari, aeldari. Warhammer killteam: harlequins, drukhari
Max
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 236
Geregistreerd op: 01 jul 2018 14:31

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor brammo1991 » 30 jul 2018 07:57

Die mag je nemen in een aparte detachment, volgensmij is er een special detachment voor, die staat in de chapter approved.

Want volgensmij verlies je je buffs als je niet alleen maar ultramarines in een detachment neemt
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 946
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten