Frank's Fantasy Bad Guys

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2018 16:04

Verder geplakt aan de spookjes, alle undead van de startset zitten nu in elkaar :yes:
Nog even met greenstuff wat naadjes wegwerken en dan kan ik gaan nadenken over hoe ik ze wil gaan schilderen :scratch:

Afbeelding

Ik kon geen manier verzinnen om die gast te paard in elkaar te zetten zodat ik makkelijker de binnenkant kon schilderen.
Dus nu maar gewoon zo en prutsen ^_^
(hij zit nog wel los van zn base, dus dat maakt het iets makkelijker van onderaf)

En alle 20 Chainrasps zitten in elkaar.
Je krijgt 9 poses dubbel, met wat simpele wapen-swaps heb ik wat meer variatie

Afbeelding

En er is geschilderd (ondanks de aanhoudende warmte) aan de Shadespire warband.

Met al die Khorne symbolen zit je toch wel een beetje vast aan het traditionele rood-brons, maar je wilt er toch een beetje je eigen twist aan geven.
Dus het zijn stiekum Night Lords geworden :wink:

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Mis ik nog 1 lid van de warband....
Nog niet echt een goed idee voor ik hoe ik die wil schilderen, dus die ziet er nog zo uit...

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 jul 2018 21:50

Gaaf Beastherder, anders dan normaal en wat kleurrijker, ik vind het errug cool.

Ik vind vooral ook de schedels, en dat bijl-blad van Magore, erg mooi. Hoe doe je die?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 jul 2018 07:21

Voor alle dingen met een ruwe textuur is drybrushen je beste vriend. ^_^

exacte nummers niet opgeschreven voor zo'n 'one-of', maar het zal iets geweest zijn als:
Vallejo 70826 german cam. medium brown als basis en dan opeenvolgende drybrushes met 70988 khaki, 70976 buff en 70837 pale sand.

Met drybrushen is het onvermijdelijk dat je omliggende delen van het model raakt , dus het is een van de eerste dingen die ik doe.
Dat vereist wat planning en een goede studie van het model.
Een ander punt is dat, omdat de rest van het model dan nog zwart is, de kleuren een stuk lichter lijken door het contrast.
Hierdoor heb je de neiging om eerder te stoppen met highlights want het lijkt al zo bleek. Wanneer de rest van het model echter geschilderd is valt dat altijd best mee.
Ook bij deze modellen denk ik dat het bot nog best een tintje lichter had gekund :scratch:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2018 16:49

En het laatste lid van de warband is ook geschilderd.
Kon geen origineel idee verzinnen, dus maar gewoon het voorbeeld van de Studio gevolgd (donkerrood met zwart werkt gewoon goed)

Hier Fikkie!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de hele groep samen

Afbeelding

Toch wel zeker het snelste leger dat ik ooit voor een spel geschilderd heb :wink:

Gehoopt dat een compleet geschilderde warband ook voor succes zou zorgen in het spel, maar afgelopen donderdag het eerste potje toch gewoon verloren :dunno:
Moet ik toch gewoon leren om tactisch na te denken en zo, ik hoopte dat alleen schilderen genoeg zou zijn :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 29 jul 2018 18:08

Moet ik toch gewoon leren om tactisch na te denken en zo, ik hoopte dat alleen schilderen genoeg zou zijn

Tja, gewoon Blood for the Blood God schreeuwen en chargen werkt toch niet 100% :disturbed:
Maar die Skaven zijn ook sneaky
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 aug 2018 20:07

Een startset aan spookjes in de witte primer

Afbeelding

Witte primer is toch wel erg lastig, hoor.
Ieder stofje en net niet helemaal perfect weggewerkte mouldline lijken allemaal veel zichtbaarder dan met zwart :disturbed:

En het eerste testmodel

Afbeelding Afbeelding

Gedaan met de nieuwe Nighthaunt groene wash van GW over wit, en dan verschillende drybrushes tot aan wit.
Geeft een uitstekend gloeiend spook-effect

Grootste uitdaging is dan nog om de 'solide' delen er tussen te schilderen zonder het geest-groen te raken -_-
Nog even prutsen om het zwarte kleed ook wat spookachtigs mee te geven, maar verder prima tevreden

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 aug 2018 15:56

En de eerste 'batch' spookjes

Afbeelding

Afbeelding

Het zwarte deel heeft ook een 'fade' naar groen-wit gekregen, om meer een idee te geven dat dat ook niet echt een solide materiaal is.
Zo zijn de wapens en ketens de enige harde lijnen op het model.

Samen met wat andere undead vriendjes, om te kijken hoe ze er samen uitzien

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 12 aug 2018 18:54

:wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 aug 2018 06:17

Heel cool, past goed bij elkaar ondanks het gebrek aan rood-zwart hoor. :wub: :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 aug 2018 10:05

Thanks -_-

@Caladai
matching bases werkt al heel goed om een leger bij elkaar te laten horen, ook als de rest van het kleurenschema anders is.
Zo heb ik mn Sisters of Silence ook dezelfde bases gegeven als mn Flesh Tearer primaris.
Er komen nog wat rode accenten op sommige Nighthaunt modellen :yes: zoals de unit leider van deze chainrasps, maar dat zal klein blijven

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs