40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 30 jul 2018 09:00

Wat Brammo zegt. Je kunt een 'imperium' detachment met Ultramarines en een vindicare assassin samen nemen, maar dan mag je geen Ultramarine chapter tactics gebruiken, verlies je de 'defenders of humanity' special rule en heb je geen beschikking over space marine stratagems.

Je mag wel nog steeds een space marine warlord trait en relics voor je warlord.

Het is waarschijnlijk verstandiger om een Auxilliary Detachment te nemen met de vindicare, dat kost je enkel 1 command point.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Furios666 » 30 jul 2018 09:04

Het mag wel inderdaad, maar je verliest dan Battleforged en je mag dan geen chaptertraits enzo meer gebruiken.

Na de laatste FAQ (april 2018) komt het er op neer dat je assassins mee kan nemen in een Vanguard detachment (geen HQ nodig, maar ook geen CP bonus) of als Auxilery Detachment dat 1 CP kost. Bij de Vanguard zit je dan automatisch vast aan minimaal 3 assassins en die andere kost je een CP, het is maar wat je voorkeur heeft.

Beetje jammer is het wel, want het maakt het lastig om Assassins, Sisters of Silence of Inquisitors mee te nemen, dus ik hoop dat hier ooit nog wat aan gedaan wordt. Ik zou zeggen, die "vreemde" units zouden de keyword "agents of the Imperium" o.i.d. moeten krijgen dan kunnen ze gecombineerd worden in 1 detachment zonder dat het overdreven gelimiteerd is. Het is namelijk niet meer dan logisch dan dat een Inquisitor een assassin meeneemt en wellicht een squad Sisters of Silence zonder dat dit elkaar bijt. Maarja, GW blinkt weer eens uit in het vernaggelen van logische zaken :dunno:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 31 jul 2018 09:31

maar je verliest dan Battleforged

Nee, je blijft Battleforged met een verdwaalde assassin tussen je Marines, want alles deelt nog steeds een factie-Keyword: 'Imperium'



je mag dan geen chaptertraits enzo meer gebruiken.

Die klopt dus wel.
Alle 'subfactie' regels (chapter traits, eldar craftworlds, admech forgeworlds, Tyranid fleets, etc.) mag je alleen gebruiken als alles in je detachment dezelfde subfactie is.
1 verdwaalde assassin in een detachment marines verbreekt dat en alles in die detachment heeft dan geen chapter traits.

Om het ingewikkeld te houden hebben units die evt. in andere 'pure' detachments zitten nog wél chapter traits, maar probeer dat maar s te onthouden tijdens het spel :roll:


Het is namelijk niet meer dan logisch dan dat een Inquisitor een assassin meeneemt en wellicht een squad Sisters of Silence zonder dat dit elkaar bijt.

Zo gauw je dat allemaal wilt meenemen is het niet meer zo'n probleem. Die Inquisitor, assassin en sisters kunnen mooi samen in een eigen detachment zonder dat het de organisatie van de rest van je leger overhoop gooit.
(belangrijkste reden dat ik een inquisitor heb gekocht :wink: )

Het probleem is juist de enkele unit :dunno:

Het vreemde is dat de regel al bestaat.
Ratlings en Ogryns hebben al de regel dat als je een unit van hun meeneemt in je Guard leger ze de Detachment niet 'breken'
Geef die regel aan Assassins, Inquisitors, Sisters, Custodes en andere rare kleine units en het is geregeld -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Furios666 » 31 jul 2018 10:38

maar je verliest dan Battleforged

Nee, je blijft Battleforged met een verdwaalde assassin tussen je Marines, want alles deelt nog steeds een factie-Keyword: 'Imperium'



je mag dan geen chaptertraits enzo meer gebruiken.

Die klopt dus wel.
Alle 'subfactie' regels (chapter traits, eldar craftworlds, admech forgeworlds, Tyranid fleets, etc.) mag je alleen gebruiken als alles in je detachment dezelfde subfactie is.
1 verdwaalde assassin in een detachment marines verbreekt dat en alles in die detachment heeft dan geen chapter traits.

Om het ingewikkeld te houden hebben units die evt. in andere 'pure' detachments zitten nog wél chapter traits, maar probeer dat maar s te onthouden tijdens het spel :roll:


Het is namelijk niet meer dan logisch dan dat een Inquisitor een assassin meeneemt en wellicht een squad Sisters of Silence zonder dat dit elkaar bijt.

Zo gauw je dat allemaal wilt meenemen is het niet meer zo'n probleem. Die Inquisitor, assassin en sisters kunnen mooi samen in een eigen detachment zonder dat het de organisatie van de rest van je leger overhoop gooit.
(belangrijkste reden dat ik een inquisitor heb gekocht :wink: )

Het probleem is juist de enkele unit :dunno:

Het vreemde is dat de regel al bestaat.
Ratlings en Ogryns hebben al de regel dat als je een unit van hun meeneemt in je Guard leger ze de Detachment niet 'breken'
Geef die regel aan Assassins, Inquisitors, Sisters, Custodes en andere rare kleine units en het is geregeld -_-


Je mag na de grote FAQ van april "Imperium" niet meer als algemene Faction gebruiken binnen een detachment. Aangezien assassins, Inquisitors en Sisters of Silence als enige overeengekomen faction "Imperium" hebben mogen ze niet samen in 1 detachment voor Battleforged. Battleforged is namelijk als je leger uit detachments bestaat en detachments moeten units hebben waarbij ze dezelfde Faction hebben.

Ergo, na de FAQ verlies je Battleforged als je een unit in je detachment hebt zitten zonder overeenkomstige Faction. Ogryns en Ratlings hebben als Faction keyword ook Astra Militarum, dus mogen in elke andere detachment met Astra Militarum, geen enkel probleem.

Tekst uit de FAQ:
BATTLE BROTHERS
All of the units in each Detachment in your Battle-forged army must have at least one Faction keyword in common. In addition, this keyword cannot be Chaos, Imperium, Aeldari, Ynnari or Tyranids, unless the Detachment in question is a Fortification Network. This has no effect on your Army Faction.

De bedoeling is om "Imperial Soup" te verminderen, maar dat lukt hier niet mee. Wat wel lukt is om dus de wat exotischere units te naaien...
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 31 jul 2018 10:54

Ah juist, dan zat ik fout -_-

(maar vorig jaar zou ik wel gelijk hebben gehad :P )


Voorkomt weinig toernooi-WAAC Imperial Soup idd, want die 200 Conscripts zaten toch al wel in hun eigen Detachment.
Verpest wel de Detachment met Inquisitor en Sisters :snif:



Ogryns en Ratlings hebben als Faction keyword ook Astra Militarum, dus mogen in elke andere detachment met Astra Militarum, geen enkel probleem.

Maar ze missen <Regiment> keyword, dus zouden de 'regiment traits' breken in een Detachment als ze niet een speciale regel hadden gehad die dat voorkomt.

Een vergelijkbare regel zou je kunnen geven aan assassins/sisters of silence, geldend voor iedere Imperium detachment
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 31 jul 2018 12:35

Battle brothers is een BETA rule. (net als de 'niet deep-striken in beurt 1') In ieder geval nu nog.

Ter info.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor shogun » 31 jul 2018 15:11

[quote="Beastherder"]Voorkomt weinig toernooi-WAAC Imperial Soup idd, want die 200 Conscripts zaten toch al wel in hun eigen Detachment.[/quote]

Nou, het voorkomt extreme soup mix want anders is het makkelijk om van alles bij elkaar te gooien onder 1 noemer "imperium". Maar dan heb je inderdaad nog steeds goede lijsten buiten dit principe. Nou heb je spelers met competitieve lijsten en WAAC spelers en dat zijn wat mij betreft twee verschillende dingen. Ik heb zelfs op toernooien WAAC spelers gezien met slechte lijsten. Je kunt ook zeggen: "je hebt competitieve lijsten/spelers en 'ik kan niet tegen me verlies'-spelers". Dat is net zo oneerlijk, lijkt me.. -_-

[quote="Caladai Doomblade"]Battle brothers is een BETA rule. (net als de 'niet deep-striken in beurt 1') In ieder geval nu nog.[/quote]

Je mag 'met de beta rules' volgens mij wel in je deployment zone 'deep striken' de eerste beurt, even voor de duidelijkheid.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
Avatar gebruiker
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 525
Geregistreerd op: 12 maart 2007 12:11
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 31 jul 2018 15:45

200 conscripts is niet WAAC. Maar je hebt gelijk, de 'Loyal 32' zaten toch al in hun eigen detachment.

Soup lijsten zijn toch verleden tijd. Ik begrijp dat de hele meta nu om knights heen hangt. In de top-5 van het laatste grote toernooi in de USA waren 4 legers die 1 of meer knights bij zich hadden. Wie had gedacht dat het spammen van T8 robots met 24 wounds en geen zwaktes misschien niet zo'n goed idee zou zijn... :wink: :laugh:

@Shogun: inderdaad, in de eigen deployment zone mocht je wel in beurt 1 deep striken. Overigens wordt er volgens mij wel op de club gespeeld met de beta regels, en ik denk in de meeste toernooien ook hoewel ik dat niet zeker weet.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor brammo1991 » 31 jul 2018 15:58

[quote="Caladai Doomblade"]Soup lijsten zijn toch verleden tijd. Ik begrijp dat de hele meta nu om knights heen hangt. In de top-5 van het laatste grote toernooi in de USA waren 4 legers die 1 of meer knights bij zich hadden. Wie had gedacht dat het spammen van T8 robots met 24 wounds en geen zwaktes misschien niet zo'n goed idee zou zijn... :wink: :laugh: .[/quote]


ik weet niet waar je het over hebt :whistle:
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 946
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 31 jul 2018 16:21

[quote="Caladai Doomblade"] Soup lijsten zijn toch verleden tijd. [/quote]

In de toernooi-scene is de meta misschien al ingehaald, maar ik zou toch graag mn Sisters of Silence weer een keer voor de lol mee willen nemen.
Erg jammer dat je daar nu voor bestraft wordt :dunno:

Maar goed, met de komst van Necromunda en Killteam voorzie ik voorlopig toch niet veel grote potten 40k in mijn toekomst :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten