release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Bobske » 12 aug 2018 21:46

idd, tijd voor de opticien :laugh:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2018 14:48

Space Wolves incoming

https://www.warhammer-community.com/2018/08/15/15th-aug-codex-space-wolves-preview-hunters-unleashed-and-datasheets-galoregw-homepage-post-3/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Urgh, net als je denkt 'die Space Wolves zijn best cool' laten ze Santa Grimnar in zn arreslee zien :sick:

En naast toegang tot de meeste nieuwe, hippe Marine speeltjes krijgen ze nu ook een Weerwolf Dread

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Al die focus op de Wulfen vind ik toch wat jammer.
Ik vind Sp Wolves cool omdat het 'Vikings in Space' zijn :hiho: niet 'Werewolves in Space' :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor brammo1991 » 15 aug 2018 14:56

Hmm so far niet echt onder de indruk, hopelijk is de rest van de codex wel cool.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
brammo1991
Kirby

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2018 16:06

Dit was wel zo'n beetje de verwachting, toch?

Eigen Chapter Tactics, wat Strategems, toegang tot Primaris en ander Marine speelgoed.
Veel meer schokkends zat er toch niet in? :huh:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 aug 2018 16:17

Ik vind Sp Wolves cool omdat het 'Vikings in Space' zijn niet 'Werewolves in Space'

Het was toch, take what you think is cool, ignore the rest!

:thumbup:

Die speeltjes van de gewone Marines, vind ik dus weer jammer.
DA, BA en SW zouden juist ++ moeten hebben met hun eigen units, deathwing, death company, blood claws etc
en - - dat ze bepaalde units niet mogen.

Dus dat vliegtuig en die aa tanks negeer ik maar wolf scouts blijven cool
(maar ik heb een joint army met Skevan, dus wie weet wat die er van vind)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2018 16:44

Ja, BA DA en SW hebben altijd de neiging gehad om Space Marines++ te zijn.

Het is toch lastig uitleggen waarom ze bepaalde 'standaard' Marine spullen niet zouden hebben, maar ze hebben wel hun eigen speciale dingen :dunno:
Puur vanuit game-perspectief snap ik deze wel, want anders missen ze de anti-flyer units, en dat maakt ze wel kwetsbaar.

Ze missen bv wel nog steeds de Centurions -_-

En natuurlijk, in mijn hoofd bestaan er geen wolf-rijdende Marines en loopt mr Grimnar gewoon te voet, maar dan is het toch iedere keer weer erg schokkend als ik die modellen zie :disturbed:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor shogun » 15 aug 2018 18:28

[quote="Beastherder"] En natuurlijk, in mijn hoofd bestaan er geen wolf-rijdende Marines en loopt mr Grimnar gewoon te voet, maar dan is het toch iedere keer weer erg schokkend als ik die modellen zie :disturbed:[/quote]

mee eens..

Waarom hebben ze geen thunderwolf's pack gemaakt zonder rijders maar met een alpha 'feral' space wolf als aanvoerder die zich vastgrijpt aan de nekharen van de grootste wolf van de pack.

Grimnar blijft een aanfluiting, my god... :sick:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 16 aug 2018 08:46

Ze hebben wel deze

https://www.games-workshop.com/en-NL/Space-Wolves-Fenrisian-Wolf-Pack-2017

Die zijn wel cool

Niet echt gevolgd de laatste jaren. Is dat een aparte unit, of een stel huisdieren voor je characters?
*Hoopt op laatste* ^_^

Als ik de Thunderwolf sprue bekijk lijkt het me goed te doen om de rijders gewoon weg te laten (geen benen vast aan de wolf)
https://www.games-workshop.com/en-NL/Space-Wolves-Thunderwolf-Cavalry-2017
Dat is een simpele 'count as' als je die thunderwolves in je leger wilt hebben voor spel-technische redenen (hebben ze hele goede regels? :dunno: )
Alleen een beetje lastig voor de WYSIWYG van equipment van de rijders, wie had ook al weer de power fist? :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 16 aug 2018 10:15

Fenrisian wolves is een aparte unit (index). Zelfs 2 units: Cyberwolves (4+ save) en Fenrisian wolves (6+ save). Ze zijn best eng die cyberwolves, met 2 wounds, 3 attacks WS3+ en AP-1 kunnen ze denk ik best wat schade aanrichten. 10" move, re-roll failed charges... :o Oh wacht, ze zijn ook 15 punten per stuk... Oh wacht, ze zijn 13 euro PER STUK, en out of stock, dus ik ben benieuwd of die cyberwolf terug komt in de codex.

Thunderwolves zijn eng. 3 attacks met S5 -1AP van de wolf en dan 2 attacks van de marine. 10" move. Tough 5 en 3 wounds en elk model kan een storm shield. Ze zijn dan ook DUUR, vooral als je ze storm shields, lightning claws en dergelijke geeft. Perfect doelwit voor een predator autocannon, dat wel :grijns:
Qua thunderwolves is er een model met een mechanisch been, dus dat is je powerfist. Storm shield is ook nog wel te doen met wat platen 'barding' voor een wolf (zie canis wolfborn). Andere upgrades zullen toch ook bionics moeten worden of zo. Bionic claws als lightning claws, een mechanische kaak als power sword, maar het houdt ergens op wat je kunt doen (melta-bombs?, Combi-weapon?, laat maar :disturbed: )

Daarnaast moet je toch op de een of andere manier de zadels wegwerken als je ze zonder rijder wil inzetten.

Nooit eerder gezien, maar dat model met dat mechanische been heeft ook een gehoorapparaat :hc:. Opa wolf? :laugh:

Anyway, ik ben nog niet zo onder de indruk tot nu toe. Er komt natuurlijk nog meer, maar ik hoop toch echt dat ze niet alle fluffy spul in de stratagems proberen te doen want dat zou echt jammer zijn. Ik hoop echt op een 'pack mentality waarbij je een beetje net als Dark Eldar kleine 'packs' van 3-5 units kunt maken die dan een bonus krijgen van elkaar. Maar het ziet er nog niet naar uit.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Bobske » 16 aug 2018 11:03

Niet echt gevolgd de laatste jaren. Is dat een aparte unit, of een stel huisdieren voor je characters?
*Hoopt op laatste*

beide

Mijn idee van de thunderwolves was idd zonder berijder, dan gewoon geen equipment of een power weapon = sterke kaken
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000