Frank's Fantasy Bad Guys

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Fantasy Bad Guys

Berichtdoor kingjayko » 27 okt 2019 15:45

Toepasselijk voor Halloween ook. :skellie:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Beastherder » 05 feb 2021 12:11

The dead sense the coming of their new masters, and they stir

Oftewel, de aankondiging van GW dat ze binnenkort met hippe vampieren en andere undead gaan komen heeft mij geïnspireerd om mijn Undead leger weer s tevoorschijn te halen.
Heeft een hele tijd stil gelegen (zie de eerste pagina's van dit topic) maar nooit vergeten.

Ik was al begonnen aan mijn enorme blok zombies, tijd om die af te maken.

Eerst wat losse zombies
Afbeelding

Afbeelding

En wat multi-bases
Afbeelding

Afbeelding

Naast het feit dat zo'n multi-base je wat modellen spaart (2 of 3 op de plaats van 4) vind ik ze vooral interessant omdat ze er voor zorgen dat zo'n horde niet allemaal strak in lijn lopen.
Een paar modellen die het grid-patroon doorbreken maakt er veel meer een ongeorganisserde massa van in plaats van allemaal strak in het gelid.

De echte model-besparing zit in het kerkhof waar al die zombies vandaan komen.

Afbeelding

Afbeelding

Je standaard grafstenen en wat gaten in de grond en je bent een heel eind.
Met name die enkele hand die naar boven komt geeft meteen sfeer.

Een hek en groener gras om het idee te geven dat dit een kerkhof is dat nog steeds in gebruik is, en dus een goede bron voor 'verse' zombies.
Gesplitst in 2 delen zodat ik ze ook kan gebruiken voor units van 20/30/40 modellen. (en ook makkelijker met vervoer)

Samen met wat ik al had van een paar jaar geleden geeft dat een unit met een oppervlakte van 60 modellen (max unit size voor zombies in Kings of War) met zo'n 40 zombies

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 05 feb 2021 16:12

:wub: :thumbup: :worship:
zo cool Frank, en zeker met die gedachten er achter, helemaal hip.

Echt een zombie horde. Vraag alleen, is zombie bloed nog wel rood?
(en ik wil niet in die buurt wonen, allemaal vreselijk om het leven gekomen) :yes:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 feb 2021 20:53

Vraag alleen, is zombie bloed nog wel rood?

Ligt aan de leeftijd van de zombie?
Een zombie kan een paar minuten of een paar weken (maanden?) dood zijn.
Niet bekend met de medische details hoe lang het duurt voor het bloed begint te stollen in een lijk :sick:

Wat donkerder, gestold bloed zou bij sommige misschien wat toepasselijker zijn geweest, maar mist toch die visuele impact ^_^

Al dat bloed aan de handen zie ik als het bloed van de vorige slachtoffers, niet zozeer de zombie zelf
En bij degenen die zichzelf net uit het graf hebben gegraven zijn de bloederige handen natuurlijk van de moeite om jezelf uit je grafkist te krabben :disturbed:

en ik wil niet in die buurt wonen, allemaal vreselijk om het leven gekomen

Veel van die schade is natuurlijk gedaan door de andere zombies van voordat ze weer tot leven kwamen.
Opgegeten armen, open gekraakte schedels om bij de tasty bits te komen (Braaaiiiinss!) etc.
Oh, hij beweegt weer, welcome brother, join us ^_^

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 feb 2021 11:14

Ook wat gewerkt aan deze unit

Vampieren in vol pantser met dubbel-handige wapens, gemaakt van Perry historische plastics.

Voor het kleurenschema gegaan voor zwart gelakt pantser, met rode sierstrepen ipv het traditionele goud

Afbeelding

Verder de zichtbare huid ongezond bleek gehouden voor dat 'vampier' gevoel, en de rest wijst zich vanzelf

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De highlights op het pantser van deze jongens voldeed niet meer aan mijn huidige standaard.
Op de foto (met flits) lijkt het nog wat, maar 'in het echt' waren ze practisch egaal zwart zonder highlights. :dunno:
Ik ging er oorspronkelijk van uit dat de glans het meeste highlight werk wel voor me zou doen, dus dan hoefde ik ze niet te schilderen

Nu ik ze weer in mijn handen had dacht ik, dat kan beter
Het is een vrij heftige highlight, zoals de GW studio ook zn zwarte pantser doet, maar zo hebben ze veel meer definitie, zeker op table-top afstand :yes:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 07 feb 2021 19:21

Highlight werkt prima :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 08 feb 2021 09:47

Wederom mooi werk! :thumbup:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 28 feb 2021 17:59

En de laatste unit die ik nog had staan voor dit leger ook geschilderd, de cavalerie :rohan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De oorspronkelijke GW kit heeft hele gestyleerde gothische schilden, maar ik heb ze vervangen door simpelere uit wat historische kits. Die vond ik meer passen bij de stijl van de rest van het leger

Veel mogelijkheden voor het oefenen van roest en verdigris effecten
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Daarmee heb ik nu (eindelijk) alle units af die ik nog had staan voor dit leger, goed voor 1500pts in vorige editie KOW (geen idee wat het nu is, en het is ook vast wat in AOS)

Al een beetje gekeken naar uitbreidingen en er komen natuurlijk wat characters bij binnenkort met de Vampieren Underworld warband, maar voor units heb ik nog niet veel plannen.
Meer skellies en zombies kan altijd, maar daar heb ik er wel genoeg van voorlopig.

KOW geeft ook de optie voor Ogre/Troll formaat undead, en ik heb wel s gezocht naar modellen maar toen niks moois kunnen vinden.
GW gaat daar ook een oplossing voor brengen binnenkort :D

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 maart 2021 07:35

zeer fraai weer Frank

En de laatste unit die ik nog had staan voor dit leger ook geschilderd

mag ik dan vragen... fullarmy pic?

De oorspronkelijke GW kit heeft hele gestyleerde gothische schilden, maar ik heb ze vervangen door simpelere uit wat historische kits. Die vond ik meer passen bij de stijl van de rest van het leger

zien er wel erg netjes uit die schilden, mmisschien beetje battle damage.?

Roest en verdigris ziet er prima uit, niet te veel, blijft best lastig vind ik
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 maart 2021 07:57

Ziet er strak uit Frank, ik ben ook wel benieuwd naar het hele leger!

En uiteraard gefeliciteerd met een (voorlopig) leger dat af is! Super goed! Daar dromen we allemaal wel eens van! :thumbup: :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs