Frank's Song of Ice and Fire

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 01 dec 2020 13:23

Na Lannisters weer tijd voor wat Starks, dit keer de 2e unit Swordsmen uit de startset.
Die had ik natuurlijk hetzelfde uniform kunnen geven als de 1e unit, maar dat is ook zo saai. ^_^

Gelukkig kon ik nog een reden bedenken om 1 unit een andere kleur te geven.
Als je Ned Stark neemt in je leger krijg je toegang tot 1 speciale unit swordsmen (waar Ned dan in moet staan)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Een goed excuus voor 1 unit in een uniek kleurenschema.
Mijn andere Stark eenheden volgen de kleuren zoals in de boeken beschreven (grijze wolf op witte achtergrond) maar voor deze jongens wilde ik gaan voor de kleuren zoals ze in de Artwork van het spel worden afgebeeld.

Afbeelding
Afbeelding

Zwarte wolf op blauw-grijs voor de kleding, grijs-witte wolf op zwart voor de schilden. B)
Geeft ze net een wat meer elite uitstraling
(en mocht Ned niet op tafel staan tellen ze natuurlijk prima als een gewone swordsmen unit -_- )

Hele unit

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Daarmee zijn alle Stark units van de startset af :ole:
Nu nog de characters, die zijn onderweg.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 dec 2020 16:24

Daarmee zijn alle Stark units van de startset af

group shot!

en ook als heel de starter af is :yes:

maar leuk gedaan met andere fluff/stats en kleuren, houdt de vaart er in. :worship:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 dec 2020 18:30

group shot!

en ook als heel de starter af is
groepsfoto komt wel als de hele starter af is.
Nu een foto met toch nog een paar modellen missend is ook niks -_-

De 3 Starks van de starter (Robb, Sansa en Catelyn) zijn behoorlijk ver gevorderd. Die zijn deze week wel klaar.

Dan moet ik nog de wolf Grey Wind en Greatjon Umber voor de starter compleet.
Denk dat ik de 3 wolven (Grey Wind, Sumner en Shaggydog) samen schilder als 1 batch en de Greatjon samen met de unit Umber Greataxes.
Dus nog even geduld hebben :wink:

Van de Lannister kant van de starter moet ik ook nog de 2e unit swordsmen.
Daar heb ik geen reden kunnen vinden voor een ander kleurenschema, en in alle leger lijsten die ik maak neem ik er eigenlijk hooguit 1 unit van.
Verleiding om dan eerst andere units te schilderen blijft dan toch erg hoog :whistle:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 dec 2020 13:16

Wat karakters om weer dichter in de buurt te komen bij dat 'fully painted' einddoel.

Dit keer de Starks uit de startset

Om te beginnen de leider van de Stark factie, de Young Wolf, de King in the North: Robb Stark
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moeder Catelyn
Afbeelding
Afbeelding

En jongere zus Sansa
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dicht in de buurt gebleven van de artwork op de kaartjes, zodat ze ook herkenbaar zijn voor mensen die de modellen niet kennen.

Alle drie dezelfde haarkleur.
In de boeken word er regelmatig aan gerefereerd dat de meeste Stark kinderen het 'auburn' haar van hun moeder hebben gekregen.
Alleen Arya en Jon Snow hebben het donkerbruine haar van de Stark kant van de familie.

(Een bron van veel lastige gevoelens in de familie dat juist de 'bastaard' Jon meer lijkt op een Stark dan de officiële erfgenaam Robb)

Mijn andere Non-Combat Characters had ik tot nu toe een grijze base gegeven, maar die Stark modellen hebben al zoveel grijs dat ik dat toch liever anders had.
Deze staan op zandsteen ipv graniet.
Matched dan ook beter met de kleur van de 'Zones' die NCC's claimen in het spel, dus wellicht dat ik deze base kleur verder zo aan houdt.

Robb kan natuurlijk niet zonder zn wolf.
Word aan gewerkt. ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 08 dec 2020 13:59

Ziet er weer prachtig uit Beastherder! Netjes!

Het gezicht van Catelyn ziet er minder mooi uit dan ik van je gewend ben, ligt dat ook aan de sculpt of aan de foto?

Dat fully painted komt steeds dichterbij hoor, maar dan moet je wel ophouden met nieuwe doosjes kopen :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 08 dec 2020 14:55

Het gezicht van Catelyn ziet er minder mooi uit dan ik van je gewend ben, ligt dat ook aan de sculpt of aan de foto?

Combinatie van beide, denk ik, en het is ook niet mijn beste werk. -_-
Catelyn heeft een heel klein gezichtje met maar weinig definitie.
Ik heb er het beste van gemaakt.

Dat fully painted komt steeds dichterbij hoor, maar dan moet je wel ophouden met nieuwe doosjes kopen :wink:

Ik heb het uiteraard over fully painted als in 'een speelbaar leger' of 'de complete startset'
Fully painted als in 'alles wat ik heb' is zo'n belachelijk, wereldvreemd concept dat mijn hersenen dat niet eens kunnen bevatten. :harhar:

Moet ook zeggen dat ik de laatste tijd ook niet heel veel meer heb bijgekocht.
Voor de Starks en Lannisters heb ik nu zo'n beetje wel alles wat ik wil hebben.

Kan veranderen als ik ooit besluit om met nog een 3e (of 4e) factie te beginnen, natuurlijk

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 08 dec 2020 21:36

Goed bezig Frank; op naar fully painted :tu:
De haarkleur van de modellen vind ik persoonlijk iets te 'rood' voor auburn, maar als ik het goed begrijpt matched dit het artwork op de kaartjes.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 09 dec 2020 10:41

De haarkleur van de modellen vind ik persoonlijk iets te 'rood' voor auburn, maar als ik het goed begrijpt matched dit het artwork op de kaartjes.

Pretty much
Verkleinde Afbeelding

De term 'auburn' is behoorlijk vaag.
Een simpele Google Image search geef je alles van donkerbruin tot echt rood

Dit is schijnbaar allemaal 'auburn'

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Ik ben gegaan voor de rode kant van het spectrum, want, hé, gotta love them redheads ^_^

En, zoals beloofd, hoeft Robb niet lang zonder zijn wolf te zitten
(drybrushen vacht gaat altijd lekker snel)

Afbeelding
Afbeelding

En als ik dan toch bezig ben doe ik die andere Stark wolven ook meteen mee

Summer, van Bran
Afbeelding
Afbeelding

En Shaggydog, van Rickon (ja, 4-jarige Rickon is te spelen als een combat character :laugh: )
Afbeelding
Afbeelding

Grey Wind is, uiteraard, grijs.
Voor Summer ben ik gegaan voor een wat warmere kleur. Misschien niet helemaal zoals beschreven in de boeken (daar is ie licht grijs) maar wel toepasselijk voor zijn karakter en naam.
Shaggy is de donkerste van het stel. Practisch zwart, net zoals in de boeken en op tv.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor luuk » 09 dec 2020 11:25

Ziet er goed uit! Wat kijken de dames streng!
Legers die ik speel: Age of Sigmar: Gloomspite gitz, Seraphon, Daughters of Khaine. ASOIAF: Starks. Old World: Orcs&Goblins, Dark elves
luuk
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Beastherder » 27 dec 2020 15:41

Wat kijken de dames streng!
het blijven stugge Northerners, hè :wink:

Verder gewerkt aan de Stark factie, dit keer House Umber, specifiek de Greataxe unit.
Afbeelding
Afbeelding

Net als bij de House Mormont modellen kon een schotse tartan op de kilts niet ontbreken.

De huis-kleur van Umber is rood, met een bruine reus met gebroken ketens
Afbeelding

Met een kleur als rood wil je natuurlijk niet dat ze gaan lijken op die gehate Lannisters, maar zonder geel of goud en met veel grijs- en bruintinten blijven het nog steeds echte Northerners :yes:

Hele unit in 1 keer gedaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met al dat haar en vacht heb je genoeg mogelijkheid om variatie aan te brengen.

En als ik dan toch bezig ben doe ik natuurlijk meteen het laatste model van de Stark helft van de startset: Greatjon Umber

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Greatjon is een enorme kerel, bijna 7 foot (2,13m) en "breder dan Hodor"
Nog niet Mountain formaat, maar het scheelt niet veel.

Ja, dat is een enorm zwaard :o
Het word in de boeken omschreven als 'het grootste zwaard dat Robb ooit gezien heeft', dus groter dan Ice, dat groter is dan Robb zelf.
Klinkt misschien onrealistsich, maar dat soort zwaarden hebben echt bestaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zweih%C3%A4nder

Alles samen is dat dus een compleet geschilderd leger :cheer:
Laatste paar dagen bezig geweest met de rotklus om het allemaal eindelijk van gras te voorzien. :dry:
Rotklus, maar het eindresultaat mag er wezen

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs