A tale of gamers..

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor Bobske » 06 jan 2022 19:12

@allen, als te lang niks horen van Frank moeten we hé uit de Pile gaan graven.
Oppassen dat we er zelf niet in verstrikt raken.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2022 11:54

Als van oorsprong Dwerg-speler heb ik natuurlijk geen probleem met de betere mijn-expedities :hiho:

Zoals gisteren op de App-groep al te zien was, ik heb mn 6th edition boeken terug kunnen vinden (was letterlijk de eerste doos die ik open maakte, duidelijk een sein van boven :priest: )

Ik heb dus blijkbaar álle army books in mijn bezit van die editie.
Goede oude tijd.... ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Atze » 07 jan 2022 13:35

Heel tof idee dit! Vind t beeld van van die blokken van poppetjes nog steeds heel intrigerend :)

Heb meteen even een 6th edition regelboek van marktplaats geplukt en ga eens kijken of ik een leuk Lizardmen lijstje in elkaar kan zetten. Toch maar eens op zoek naar een slann mage priest ? :scratch:
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Leandertje » 07 jan 2022 14:42

Ik ben er uit.

Het worden mijn dogs of war.
Ze zijn aan repareer, schilder, opfris, afmaak en base uniformiteit toe.
ik ga denk ik de orginele kleuren schema's aanhouden.

ik ga starten met de regiments of renown, daarna als er nog tijd in het jaar zit, de basis dow units (halbadiers, ridders, bowmen e.d.)

foto's..... iets met uploaden. (zie whatsapp)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor TROLL » 07 jan 2022 15:45

Heerlijk dat het zo aanstekelijk werkt! Welkom allen!

@ Frank doe je dan mee met dwergen? :thumbup:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2022 17:13

doe je dan mee met dwergen?
Dat is zeker de factie waar ik het makkelijkst zo een vol leger van bij elkaar kan rapen.
Met de hoeveelheid waarmee ik die in die tijd speelde kan ik ze waarschijnlijk met de ogen dicht op automatisme spelen.
Als ik ga zoeken in wat oude backup-schijven zou ik zomaar ook nog wel s mn oude (toernooi-winnende :wink: ) legerlijsten kunnen vinden.

Ideaal voor het eerste potje om weer aan de regels te wennen.

Voor de extra uitdaging zou ik dan later ook wel mn Beastmen tevoorschijn kunnen halen. :beastherder:
Die waren een stuk lastiger om goed te spelen met hun rare combat-skirmishers, maar daar heb ik toch ook veel lol mee gehad :yes:
(Ik heb er nog steeds mn naam en avatar hier aan te danken)
Zal wel wat meer graafwerk vereisen dan de dwergen om die allemaal weer terug te vinden :scratch:

En ik heb natuurlijk al die Undead nog die ik de afgelopen tijd heb gemaakt, daar is ook vast wat mee te doen :whistle:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 09 jan 2022 10:29

Bij deze een update met pupkes die daadwerkelijk geschilderd zijn :D
12 zombies, in verschillende grijsgroene kleuren. Ik heb 'recepten' uit het armybook gebruikt en ben best tevreden over het resultaat. De volgende batch zombies krijgt een iets andere kleur, zodat de unit er niet te uniform uit komt te zien. Over uniformen gesproken, het is geen toeval dat de oplettende kijker een enkele zombie in rood-groen uniform kan spotten :wink:
Dat zijn natuurlijk soldaten uit Theo's leger uit Hochland, maar dan onder nieuw management :doing: . Er komen ook een paar zombies in het blauw-geel van Nordland - kleuren schema van mijn eigen Empire leger.
Hochland en Nordland liggen op de kaart van the Empire naast elkaar, dus fluffwise is het heel goed uitlegbaar dat zij elkaar te hulp zijn gekomen om de undead te bestrijden.

De randen van de bases heb ik in klassiek Goblin Green geschilderd, maar ik weet nog niet zeker of ik dat zo wil houden. Ik had eerst Loren Green geprobeerd, dat is de kleur die op de bases van mijn Empire leger zit, maar dat ging te veel op in het groen van de zombies zelf. Misschien dat een mooi donkergroene kleur beter is (er moet toch iets tussen al die flesjes legergroen zitten :P ).
Gras op de bases volgt later nog, ben ook daar nog een beetje zoekende naar de kleur.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor TROLL » 09 jan 2022 11:24

Goed bezig Guy :grijns: de verschillende tinten komen goed uit! En bedankt voor de nod naar mijn empire dudes :wub:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 09 jan 2022 11:41

Met een groot genoeg leger voor warhammer denk ik dat ik de challenge naast me neer leg.

Ik heb voor Mordheim witch hunters geschilderd en ga ook nog dwarfs doen. Daarop ligt even de focus.

Voor een battle 6th ben ik echter zeker te porren. Dus mochten de war drums weer rocken ik rock graag mee!

Veel plezier allemaal!
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 09 jan 2022 19:49

Dat die 2 eeuwen oude zombie modellen er nog zo goed uit kunnen zien :wink:

Die Goblin Green base-randen zijn natuurlijk heel nostalgisch, maar misschien niet de beste keuze in deze moderne tijd :pinch:
Een donkere 'militair' groen of bruin zal er een stuk beter uitzien.

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs