Zo dan na anderhalve week dan eindelijk tijd om een battlereport te typen.
Hieronder te zien aan het begin van de Battle,
Boven VLNR de Orcs en Goblins van Luuk, klaar voor de strijd. Rock Lobber met ervoor Orc warriors met handweapon shield, daarnaast een reus en een unit Biguns (tot mijn verrassing waren die best hard, daar leer je dan door schade en schande.) Achter de Biguns staat nog een Rocklobber en helemaal rechts een unit Orcs Boar boyz.
Onder VLNR de Dogs of War van Henny, 3 ogres met 5 fast cavalry ervoor, 10 crossbowmen, 8 duellisten, cannon en weer 8 duellisten met de Captain en de Paymaster, Rechts in de hoek 20 Pikemen, 5 fastcavalry en daarachter 10 heavy cavalry. Ik outnumber Orcs en Goblins... wat is er mis zou je dan denken, maar al onwetende beginnen we maar aan de battle.

turn 1, mijn fast cavalry dendert naar voren om het een en ander te redirecten, tot de frustratie van de DoW trapten de Orcs daar niet in. De reus had erge pech, een cannon, twee wounds en daarna 10 crossbowmen voor in totaal 6 wounds. De reus viel voorover tot opluchting van de Orcs.

Turn 2, de fast cavalry aan de DoW rechterflank verdampen iets te snel in het aangezicht van 10 Orcs op knorbeest. Reform en daarna de charge van de Heavy cavalry, tot hilarisch vermaak van de Orcs op Boars.... weinig resultaat.
De valletjes (redirects en andere sneaky stuff) van de DoW kunnen de Orcs niet verassen, de Orcs blijven vrolijk rock lobben en magic casten. Schaken met Orcs... het kan een O&G speler die het taktisch speelt, we hebben er een en moeten hem koesteren.

Turn 3 Goed dan... charges over en weer, Heavy cavalry en Orcs op Boars in een war of atrittion. Duellisten in het centrum vluchten voor een charge met... dubbel 1, een Orc Warboss word door een cannon uit zijn unit geschoten, een Captain die paniekeert ( ik rolde een 9 en zei dat is gehaald, terwijl mijn hersentjes dat verwerkten had Luuk het al gezien... nee hoor je mag vluchten. inderdaad een captain heeft ld8 geen ld9 zotteke.) Ondertussen vermaakt de Orc shaman zich nog prima in zijn unit...

Turn 4 Hehe eindelijk een flank van een Orc unit... he he, Maar alsjemenou.. waarom rennen die biguns nou nie? Na deze nare miscalculatie doeken de Biguns in de volgende ronde combat een unit Duellisten, Ogres en een Paymaster op. Tot vermaak van de Orcs natuurlijk. De Captain is nog niet aan het einde van zijn paniek en rent rustig verder (net niet de tafel af)

Turn 5 Goed dan de heavy cavalry is gebroken en de pikes vangen de klap op die ze te verwerken krijgen van de Boarriders. pikes zijn niet lief voor Orcs op varkentjes. Aan de andere kant jagen een unit Ogres de Orcs met shamen de stuipen op het lijf.
De Captain staat nu aan de rand van de tafel te paniekeren, terwijl dit gaande is zie ik de ene naar de andere (goedkope) unit verdwijnen en vermoed ik een loss aankomen. het kan verkeren op de badlands.

Turn 6 /Einde beurt 6
De boar boys zijn gebroken en rally-en meteen weer, een vlaggetje voor DoW, de Captain lukt het eindelijk te ont-paniekeren, dat heeft geduurd zeg. Luuk ruimt nog wat goedkope troepjes op en dan gaan we tellen, Luuk heeft meer punten van me afgesnoept en een BSB te pakken, maar tot mijn verbazing, een Warboss, een reus, een understrength bigun unit, twee banner, en twee tablequarters leveren genoeg op een voor kleine overwinning.

Verbazingwekkende battle. Rock lobbers overleven veel misfire resultaten. Dobbelstenen zorgen voor vermakelijke afwijkingen in statistieken (bizarre rolls af en toe)
Ik ben weer wat wijzer over biguns, beter naar je dobbelstenen kijken is wel wenselijk, weer wat vergeten natuurlijk, maar we zijn het weer aan het leren.
Het was geweldig leerzaam Luuk. Dank daarvoor!