Mordheim 2023

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Peter de tweede » 12 mei 2023 18:59

Leuk battle report, het lijkt er ook wel op dat zombies echt te traag zijn voor een surprise attack.

Ik heb een vraag voor alle mensen die de supplements wat beter kennen dan ik. Gisteren heb ik bij mijn exploration gerold dat ik de volgende keer een gratis hired sword mee mag nemen.
Leuk natuurlijk, maar ik zie geen hired sword die door beastmen ingehuurd kunnen worden.

Kent iemand er toevallig eentje?
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 16 nov 2010 16:23

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Furios666 » 15 mei 2023 07:42

Ha Peter,

Ik heb even in de lijst zitten kijken: https://mordheimer.net/docs/campaigns/hired-swords/grade-1a

Er zitten er best veel tussen die mogelijk zijn. Een Ogre kan wel leuk zijn. Of een Warlock, past misschien ook wel leuk bij Beastmen. Highwayman is ook een schurk die mogelijk wel een deal kan maken met beastmen.

Ik kon in ieder geval nergens iets vinden over dat beastmen geen hired swords zouden mogen en ze worden bij enkele specifiek uitgesloten wat zou suggeren dat de rest wel mag.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Peter de tweede » 15 mei 2023 21:26

Hoi Simon,

bedankt voor die link, het is erg handig om alle hired swords op één plek te hebben in plaats van alle town criers af te moeten zoeken.

Helaas bevestigd het wel dat er geen hired swords zijn die beastmen in kunnen huren, aangezien beastmen zelf de regel hebben dat ze alleen hired swords in kunnen huren als er specifiek bij die hired sword staat dat het mag
"Animals
Beastmen are fearsome creatures of Chaos that do not interact with other races other than in war. A Beastmen warband may never hire any Hired Swords unless specifically stated with the Hired Sword.
"

En een hired sword waar expliciet bij staat dat hij door beastmen ingehuurd mag worden staat er niet bij.

Ach ja, 3 zessen rollen voor de exploration is ook al wel goed genoeg als je er geen gratis hired sword voor krijgt
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 16 nov 2010 16:23

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Beastherder » 16 mei 2023 09:57

Ja, Beastmen zijn natuurlijk niet de meest sociaal acceptabele gasten om mee om te gaan :whistle:
Dat mensen, dwergen en elven daar geen zin in hebben is wel logisch

Maar een keuze van helemaal 0 aan Hired Swords is dan weer erg extreem.

Ik zeg dat je best een Ogre mag hebben :yes:
Zn tekst zegt letterlijk "They happily accept any employer, as they are notoriously unbothered about who they fight for." en er zaten zelfs (Chaos) Ogres in het Beastmen army book.


By the power vested in me as random guy who people seem to have decided is running this Mordheim campaign, so I decree :priest:

- Beastmen mogen een Ogre Bodyguard inhuren als Hired Sword
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Peter de tweede » 16 mei 2023 20:45

Dankjewel Frank, je bent een genadige Mordheim-meester :worship:

Ik heb er ook nog wel een gepast (zij het ongeschilderd) model voor, dus dat komt ook mooi uit :)
Legers die ik speel: Beastmen, Dark elves, flames of war Duitsers, Kill Team tyranids
Peter de tweede
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 16 nov 2010 16:23

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor TROLL » 19 mei 2023 13:29

^_^ En wat heeft hij zich fijn bezig gehouden met zombies in elkaar slaan ^_^
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1199
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Amran » 20 mei 2023 09:33

Goedemiddag,

Ik weet dat ik 'die kerel' ben die alleen maar praat over alternatieve regels, maar hear me out. :unsure:
Nu ik met een tweede warband bezig ben besef ik maar al te goed hoe weinig modellen er zijn (iig die ik heb en/of kan vinden) die two-weapon fighting ondersteunen. Vrijwel alle modellen hebben ofwel een groot wapen, of een ranged weapon of een handwapen en schild. Dit dwingt mij tot een voor mij vervelend trilemma, geen poging tot WYSIWYG, óf de beste optie in het spel systematisch niet kiezen, óf enorm moeilijk (en fragiel!) gaan lopen kitbashen.

Nu weet ik dat er aan de regels van schilden is gewerkt, en dat vind ik een goede zaak! In die geest zou ik ook graag een kleine regelaanpassing willen voorstellen voor double handed weapons.
Ze zijn namelijk echt een solide alternatief voor twee wapens, op één ding na: ze slaan *altijd* als laatste.
Ik snap de redenering hier achter echt, maar ik zou het volgende willen voorstellen:

Double handed weapons slaan altijd als laatste, met uitzondering van de charge.

Niet alleen is dit een gevalletje simpele regel, ik vind het persoonlijk ook een logische regel. Ja, een degen is sneller dan een zwaard van twee meter, maar als ik de zwaai al inzet in de laatste 2" van de charge is het toch echt moeilijk om mij voor te zijn met aanvalen. Daarnaast trekt het de twee-handige wapens naar een vergelijkbaar niveau als twee wapens, met de dynamiek dat double-handed weapons just goed zijn op de charge, en minder daarna, en two weapons andersom.

Ik hoor graag wat men er van vindt! Als nodig kan ik weer toelichten met cijfers enzo, maar ik had het idee dat men daar niet zoveel mee kon :grijns:

EDIT: Ohja, deze voorgestelde regel komt niet in de knel met de "Strongman" skill, want ten eerste is die natuurlijk alleen maar voor heroes, en ten tweede is altijd op initiative slaan nog steeds een upgrade, ook als het niets meer aan voordeel geeft tijdens de charge.
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Furios666 » 21 mei 2023 14:52

Ik zou je daar wel in kunnen vinden. Zo ging het later namelijk ook bij Warhammer fantasy. Nu is er onvoldoende reden om een double hander mee te nemen.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Amran » 21 mei 2023 19:07

Ik zou je daar wel in kunnen vinden. Zo ging het later namelijk ook bij Warhammer fantasy. Nu is er onvoldoende reden om een double hander mee te nemen.


Dank voor de reactie! Klinkt tot nu toe alsof "The ayes have it" :grijns:
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Mordheim 2023

Berichtdoor Guy » 25 mei 2023 18:41

@Amran: de regelaanpassing die je voorstelt lijkt me een prima idee

Wat kitbashen betreft: als je een paar Free Company figuurtjes nodig hebt met verschillende wapen opties ben ik je man
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1112
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast