Song of Ice and Fire: Tactics

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 15 nov 2023 17:23

Aankondiging voor een skirmish game in de Game of Thrones setting

https://cmon.com/news/cmon-revisits-westeros-in-a-song-of-ice-fire-tactics

Van dezelfde makers als de Song of Ice and Fire battle game, natuurlijk.

De 2 karakters die ze laten zien zijn Rhaegar Targaryen vs Robert Baratheon, dus terug in de tijd naar Robert's Rebellion.


Nog heel vroeg allemaal, maar zeker interessant om in de gaten te houden :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 31 jan 2024 17:26

Meer info

https://gamefound.com/en/projects/cmon/a-song-of-ice-fire-tactics

https://cmon.com/news/keeping-true-to-the-books-a-song-of-ice-and-fire-tactics-design-diary?fbclid=IwAR241BMFU-HphtMAJxv87wxIyzbn25uwIehZ_DvS2IOGAKWjsfNXBFKtu28



Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De verzamelaar in mij zal het toch lastig vinden om de kans op een model van een jonge Robert Baratheon en een Rhaegar Targaryen te laten schieten :wub:
Als het spel ook een beetje leuk speelt is dat een bonus -_-

Dat mega-draak model is cool, maar waarschijnlijk toch wat te groot voor mijn budget :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 21 feb 2024 10:35

Oeh, meer sets :wub:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Deze keer in de setting van de 'Dance of Dragons'
(oftewel de House of the Dragon tv-serie, maar net als ASOIAF zonder die specifieke rechten; dus zelfde karakters, maar niet gebaseerd op de acteurs)

Dat zijn wel vreselijk sexy uitziende modellen :drool:
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 21 feb 2024 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 21 feb 2024 10:52

Oh boy :panic:

Nog veel meer uitbreidingen

Nieuwe sculpts van bestaande karakters van ASOIAF en karakters die we daar nog niet gezien hebben omdat ze niet echt een plaats hebben in een full-scale-battle game (Brotherhood without Banners! Met zombie Catelyn Stark!!)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 21 feb 2024 11:13

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 21 feb 2024 11:44

Inhoud van de Riverlands set

(Deze heeft duidelijk de grootste overlap met het bestaande ASOIAF spel en mini's)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 23 feb 2024 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Rensdyr » 21 feb 2024 12:45

Modellen zien er goed uit! Ben benieuw naar hoe het speelt en of het ook iets is dat je uit de kast zou halen voor een spelletje met iemand die niet bekend is met miniature wargaming.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun
 
Berichten: 286
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 21 feb 2024 14:50

Ben benieuw naar hoe het speelt en of het ook iets is dat je uit de kast zou halen voor een spelletje met iemand die niet bekend is met miniature wargaming.

De bekendheid van de Game of Thrones setting zorgt er zeker voor dat mensen die verder niet zo in de fantasy/scifi/geschiedenis zitten een spel als dit wel s willen uitproberen.
Zo'n punt van herkenning maakt het toch veel makkelijker om er in te komen. :yes:
(Lord of the Rings had/heeft hetzelfde effect)

Eigenlijk nog helemaal niet gekeken naar de regels (veel te veel afgeleid door de shiny new models :wink: ) maar als ik naar zo'n karakter kaart kijk zie ik toch wel flink wat regels. :scratch:
Misschien wat te complex om als complete noob meteen in te stappen.

Het WIP regelboek is al te downloaden ( https://resources.cmon.com/SIF-Tactics/SNG001-WIP-Rulebook-EN-Low.pdf )
Zal hem s doorlezen, wellicht is het allemaal veel simpeler/intuïtiever dan het lijkt in eerste oogopslag.
En er zijn ook al wat youtube videos etc.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Song of Ice and Fire: Tactics

Berichtdoor Beastherder » 23 feb 2024 11:24

Nou, de 'Crowfunding Campagne' is voorbij en was uiteraard succesvol.
(oftewel pre-order tijd, niet alsof deze jongens het geld nodig hebben om daadwerkelijk te beginnen met produceren van spullen)

https://gamefound.com/en/projects/cmon/a-song-of-ice-fire-tactics/updates/25


Gelukkig hebben we nog wel even de tijd voordat dit in de winkels ligt, dus we kunnen eerst nog al die andere projecten die we nog hebben liggen af te maken :whistle:
The estimated delivery date for this project is February 2025
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten