Aanschaf Kill-team doos

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Als club de nieuwe Kill-Team doos aanschaffen? (regels etc houden,Kill-Teams doorverkopen)

Poll eindigt op 24 sep 2024 12:53

Ja, ik ga het niet spelen maar ik vind het een goed idee om meer spul voor clubgebruik te hebben. Hoeft niet iedereen het aan te schaffen.
3
13%
Ja, ik wil het (weer) gaan spelen
3
13%
Ja, ik wil het wel een keer proberen
6
26%
Ja, alleen als er genoeg animo voor is
4
17%
Ja/Nee, laat de spelers hem zelf maar aanschaffen voor de club of 50/50?
4
17%
Nee, ik speel het niet dus wil niet dat er geld aan wordt besteed
1
4%
Nee, ik koop mijn eigen doos wel
1
4%
Nee, stom spel ?? is veel leuker
1
4%

Totaal aantal stemmen : 23

Aanschaf Kill-team doos

Berichtdoor Bobske » 17 sep 2024 10:20

https://www.warhammer-community.com/202 ... -drops-in/

Er komt een nieuw seizoeen aan van Kill-team

Nu vroegen een paar man zich af of we de doos aan kunnen schaffen voor de club.

Kill-teams verkopen aan de willige clubleden en we hebben de doos (regels,bord,terrein, markers etc).

Teun C. wilde het Vespid Kill-team al.
Aukje de Tempestus Scions?

De kas is momenteel 700,36 EUR dus daar hoeven we het niet voor te laten.
Laatste grote uitgave was 73,80 voor de ToW spelers.

De doos gaat 180 EUR kosten, een Kill-Team met kaarten ergens tussen de 50 en 60.
https://www.belloflostsouls.net/2024/09 ... rives.html

Bestellen bij Tante Hannie -10% = 162
Kill-Teams aan clubleden voor 40 EUR =-2x40=80
Is de aanschaf 82 EUR ongeveer gelijk aan de ToW

De vraag is natuurlijk wie speelden het en willen het gaan spelen.
ToW zijn nu wat spelers (Theo, Chaim, Martijn, Frank P. Peter, Henny, Rick, Marijn (is die clublid?) 8?

Mijn doos van de vorige editie ligt op de club, markers enz zijn zo te zien nog gewoon bruikbaar dus dan kunnen er met de nieuwe doos al 4 man spelen op de clubavond.
Er komen nu ook regels voor soloplay en multiplayer vs minions.
Ik wil daar wel een termagant of 20 voor schenken aan de club.

Nieuwe regels voor je oude killteam worden gratis verstrekt.

Johm/Klaphark en ik wilden Kill-Team begin dit jaar nieuwe leven in blazen. Ivo was er ook vaak maar tijdje niet gezien
Ik weet echt niet meer wie er Kill-teams hadden/hebben en het dus evt willen oppakken : Ik, John, Simon? Frank P., Frank V. ,Ivo, Wouter??

Door omstandigheden niet gelukt maar Let's Fucking go.
Dus vul de poll en en geef aub hieronder aan waarom
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Re: Aanschaf Kill-team doos

Berichtdoor Bobske » 17 sep 2024 13:00

Ik heb 3x ja gestemd.
IK wil het weer gaan proberen, en dan oppakken als het leuk is.
Dat betekent wel dat er genoeg animo moet zijn, in mijn eentje is het niet zo leuk :P :harhar:

Dat John en ik het niet opgestart hebben dit jaar is deel omdat ik op een Kill-Team zit te wachten (TYranids) maar er zijn meerdere mensen die iedere meerdere Kill-Teams hebben dus genoeg kans voor iedereen om het uit te proberen.

Een kleien kern spelers en genoeg mensen die het willen proberen lijkt me voldoende zeker gezien

De doos gaat 180 EUR kosten, een Kill-Team met kaarten ergens tussen de 50 en 60.
https://www.belloflostsouls.net/2024/09 ... rives.html

Bestellen bij Tante Hannie -10% = 162
Kill-Teams aan clubleden voor 40 EUR =-2x40=80
Is de aanschaf 82 EUR ongeveer gelijk aan de ToW boeken voor die speler

Ik wil ook best iets bijleggen, speel toch alleen op de club en heb niet genoeg geld voor de hele doos
Doen zeg ik dus :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor ThordelynFryse » 17 sep 2024 14:26

Tja. Ik mis wel een mogelijkheid bij deze poll: namelijk: ja laten we gezamenlijk de doos kopen en wat overblijft doneren we aan de club.
Legers die ik speel: Warhammer AOS Gloomspite Gitz
ThordelynFryse
Towns Fool

Berichtdoor Klaphark » 17 sep 2024 16:15

Natuurlijk ga ik proberen mn eigen Kill team doos te bemachtigen. Maar ik ben voor een club doos. Wil ook zeker wel bij leggen om deze te realiseren.
Legers die ik speel: World eaters/Ultramarines/Tyranids. KillTeams
Klaphark
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor Bobske » 17 sep 2024 17:49

Tja. Ik mis wel een mogelijkheid bij deze poll: namelijk: ja laten we gezamenlijk de doos kopen en wat overblijft doneren we aan de club.

dat komt omdat de club dan de restjes krijgt waar we niks of bijna niks aan hebben.
Zoals gezegd, spelers hebben hu eigen Kill-Team(s) maar zonder bv Terrein heb je niks aan de rest.
GW maakt de missies tegenwoordig ook zo dat je dat terrein echt nodig hebt en niet zomaar wat 40k terrein kan pakken.
Zo ook bv met het bord, heeft weer een aparte afmeting dus je kunt niet zomaar een mat pakken die we al hebben.
Bord, terrein markers etc. heb je zonder de regels niet veel aan.

Het gaat er om dat het op de club ligt zodat iedereen het uit kan proberen, de "echte" spelers niet elke keer het zelf hoeven mee te slepen.

Laatst met Bram de clubkast weer eens opgeruimd, en het moet nog meer omdat er veel in lag wat mensen "over" hadden en op de club gelegd hadden.
Clubkast is geen dumpplek.

Mijn doos Warcry staat er, wordt regelmatig gebruikt.
Frank P. had zijn Necromunda er staan toen we Campaign deden en het regelmatig gespeeld werd (of staat het er nog? dan kan hij het wel weer.
meenemen).

Mijn WArhammer Underworld stond er ook lang, maar toen er langere tijd geen animo voor bleek heb ik het weggehaald.

Zou houden we het voor iedereen leuk, gezellig en overzichtelijk.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Roland » 17 sep 2024 19:53

Nog steeds van plan het te gaan spelen. Heb ook de oude doos nog liggen maar voor nu houdt ik die zelf.
Intentie was altijd om andere vrienden er ook mee te verleiden ;)

Een van die uitbreiding boeken die volgens mij met deze uitbreiding waardeloos wordt ligt wel bij de club of bij Frank. Die kan lekker blijven voor je weet maar nooit. Zo te zien zijn er genoeg "ja" antwoorden :)
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2024 07:42

Ik zeg ja.
KillTeam is de beste manier om mee te doen met het 40k universum :yes:

Voor iedereen gewoon super-handig als er een set met terrein/grondplaat/markers/regelboek op de club ligt, zodat je alleen je teams hoeft mee te nemen.

En als deze versie van KillTeam over een paar jaar weer wordt vervangen (want je weet dat dat gaat gebeuren) heb je er nog steeds een mooi stuk 40k terrein aan overgehouden.

Frank P. de Tempestus Scions?

Ik ben wel bereid die opoffering te maken :holy:
Maar ik meen dat ik op de groeps app ook al iemand anders voorbij zag komen die wel geïnteresseerd was.
Ik heb hier nog iets van 6 andere KillTeams liggen die nog geschilderd moeten worden, dus ik kan ook best wachten tot ze los verkrijgbaar zijn -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rensdyr » 18 sep 2024 09:32

Ik moet zeggen dat ik de poll op deze manier enigszins onoverzichtelijk vindt. Volgens mij zijn er maar 3 opties:
Tegen
Blanco/geen mening [als in, stemt met de meerderheid mee]
Voor

Als je iedereen dan 1 stem geeft kun je wat beter zien waar het zwaartepunt ligt. Bovendien zijn veel van de nieuwe leden niet echt actief op het forum (of heb ik dit fout?), dus is het sowieso de vraag hoe representatief de poll is.

Zelf heb ik blanco [ja, bij genoeg animo] gestemd, verwacht het niet te gaan spelen of gebruiken maar het lijkt me een mooie basis voor de mensen die dat wel doen.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun

Berichtdoor Roland » 18 sep 2024 15:54

Zit wat in.

Kunnen ook 50/50 doen. Club 50% en de Ja stemmers leggen ieder een paar euro bij. Wil best nog 10,- ofzo overmaken naar de clubkas.

Mij om het even. Wat mij betreft gaat er namelijk meer budget naar dit soort standaard materiaal voor diverse spellen van geintresseerde clubleden. Ik zie dat namelijk als een algemeen aantrekkelijk voordeel voor leden en aspirant leden als we van veel gespeelde spelen door en op de club uptodate materialen hebben.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Bobske » 18 sep 2024 18:49

Ik moet zeggen dat ik de poll op deze manier enigszins onoverzichtelijk vindt. Volgens mij zijn er maar 3 opties:
Tegen
Blanco/geen mening [als in, stemt met de meerderheid mee]
Voor

Als je iedereen dan 1 stem geeft kun je wat beter zien waar het zwaartepunt ligt. Bovendien zijn veel van de nieuwe leden niet echt actief op het forum (of heb ik dit fout?), dus is het sowieso de vraag hoe representatief de poll is.

Zelf heb ik blanco [ja, bij genoeg animo] gestemd, verwacht het niet te gaan spelen of gebruiken maar het lijkt me een mooie basis voor de mensen die dat wel doen.

Ja, nee, blanco is zo saai :P
Nee democratie en vrijheid van meningsuiting wilde ik naar voren brengen.
Uit ervaring blijkt dat als je een poll maakt, Ja, Nee, Blanco als opties gebruikt, ook al vraag je mensen dan het toe te lichten, bijna niemand het doet.
Het gaat me er juist om dat iedereen zijn zegje kan doen, is er nooit achteraf gezeur.
Ook gaat het om de discussie voor aanschaf in de toekomst.
Je kunt ook 10 keer ja, 1x nee en 1x blanco hebben en dat er 10 man dnken, leuk voor de anderen.
Dus bedankt voor je stem en uitleg :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Volgende

Keer terug naar De kroeg