Warhammer Quest

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 29 nov 2025 13:53

Pre-order dag voor de Quest doos

Paar uur na de release nog steeds verkrijgbaar, dus het is gelukkig niet zo'n 10-seconde FOMO release
(Aan de andere kant, als GW dadelijk blijft zitten met tienduizenden dozen is dat natuurlijk ook niet goed voor de toekomst van verdere Quest uitbreidingen)


De product-pagina heeft wel deze hele duidelijk schaalvergelijking foto's
Dat mogen ze veel vaker doen :yes:

(Die oranje were-bear van de heroes is bijvoorbeeld veel groter dan ik me realiseerde :o )

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.




Voor een blik op de spues:
https://taleofpainters.com/2025/11/review-warhammer-quest-darkwater/
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 30 dec 2025 16:14

Volgende week pre-order van de grote AoS Nurgle release
(Heb ik niet op zitten letten, of zitten daar modellen bij die we nog niet eens in een preview hebben gezien?)

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/dphevrv5/sunday-preview-a-putrescent-crop-begins-to-bloom/

Met daarbij al de losse release van de 'bad guys' van de Quest doos.
Dat is wel heel snel :huh:

Zal ook weer een interessante prijsvergelijking worden.
Waarschijnlijk lijkt die Quest doos dadelijk een stuk betere deal :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Bobske » 30 dec 2025 18:59

(Heb ik niet op zitten letten, of zitten daar modellen bij die we nog niet eens in een preview hebben gezien?)



nope, allemaal al geshowd door gw zelf, is gewoon veel
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 31 dec 2025 11:15

Die Nurgle ridders zijn voor mij echt nieuw :scratch:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Gaat mijn eerste gedachte toch naar hoe goed ze zouden passen op vierkante bases als Chosen Chaos Knights met Mark of Nurgle
(Alleen jammer van die doos van 3, terwijl Old World Chaos Knight een unit size hebben van 4+ )



Zelfde gaat voor de 'standaard' Warriors en Beastmen natuurlijk
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Het feit dat Old World Beastmen geen Chaos Marks mogen kunnen we natuurlijk negeren :whistle:


Dus als ik nou die Quest doos koop en alles op vierkante bases zet heb ik het begin van een OW Nurgle leger dat ik kan uitbreiden in dezelfde stijl....?
Die Pox-Wretches zijn Marauders van de Cult of the Carrion Crow, die Cankerborn zijn... ermm... Chaos Trolls? Ja, dat is goed genoeg...
Dat is het begin van hele gevaarlijke gedachten :laugh:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Bobske » 01 jan 2026 14:17

Dat is het begin van hele gevaarlijke gedachten


koest Frank, koest! :bottom:

Het is Nurgle, denk aan je gezondheid
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Bobske » 01 jan 2026 18:59

https://www.warhammer-community.com/en- ... of-nurgle/

was overigens allemaal in dezelfde preview, gewoon te veel om te onthouden voor je oude brein Frank :beastherder: :opa:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 03 jan 2026 16:26

En daar zijn ze dan
https://www.warhammer.com/en-NL/shop/age-of-sigmar/grand-alliance-chaos/maggotkin-of-nurgle

Zal ook weer een interessante prijsvergelijking worden.
Waarschijnlijk lijkt die Quest doos dadelijk een stuk betere deal :wink:


Daar gaan we:
Court of Gelgus Pust €64,-
Cankerborn €41,-
Pox-Wretches €45,-
Set van 10 Pestigors is €47,50 maar in de Quest zitten er 8, andere sculpts en zonder command, dus laat ik zeggen ~€35,- ?
Zelfde voor de 3 Blight Templars en bijbehorende character uit de Quest doos, dichtste equivalent zijn de Blightkings met 5 voor €51,50 dus ~€40,- ?
Totaal: €225,-

Quest Darkwater is €206,-
https://www.warhammer.com/en-NL/shop/warhammer-quest-darkwater-2025-eng

Dus het hele spel en de speelbare characters zijn eigenlijk gewoon gratis :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 jan 2026 15:31

En daar zijn ze dan
https://www.warhammer.com/en-NL/shop/age-of-sigmar/grand-alliance-chaos/maggotkin-of-nurgle

Zal ook weer een interessante prijsvergelijking worden.
Waarschijnlijk lijkt die Quest doos dadelijk een stuk betere deal :wink:


Daar gaan we:
Court of Gelgus Pust €64,-
Cankerborn €41,-
Pox-Wretches €45,-
Set van 10 Pestigors is €47,50 maar in de Quest zitten er 8, andere sculpts en zonder command, dus laat ik zeggen ~€35,- ?
Zelfde voor de 3 Blight Templars en bijbehorende character uit de Quest doos, dichtste equivalent zijn de Blightkings met 5 voor €51,50 dus ~€40,- ?
Totaal: €225,-

Quest Darkwater is €206,-

https://www.warhammer.com/en-NL/shop/warhammer-quest-darkwater-2025-eng

Dus het hele spel en de speelbare characters zijn eigenlijk gewoon gratis :whistle:


Ik bewonder je masters-degree in vrouwen-economie Beastherder, en je plastic-crack verslaving... :worship:
Klinkt als een hele goede deal die je zeker niet moet laten lopen, je bent gewoon een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. :thumbup:

Maar dan moet je de doos natuurlijk wel dicht laten zitten, netjes in de plastic wrap :whistle: :laugh:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 06 jan 2026 15:20

Klinkt als een hele goede deal die je zeker niet moet laten lopen, je bent gewoon een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
Ja, ik was ook erg onder de indruk van mijn eigen redenering :yes: dus ik heb m afgelopen weekend toch maar gekocht :laugh:


moet je de doos natuurlijk wel dicht laten zitten, netjes in de plastic wrap
Dat deel is wat minder goed gelukt, eerste modellen zitten al in elkaar :whistle:
Zoals altijd bij modern GW, uitstekende kwaliteit.

Ik had nog steeds liever losse tegels gezien, maar dat boek met speelvelden is wel een indrukwekkend stukje drukwerk :o
Zal zeker het duurste ding zijn van de hele doos.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Bobske » 06 jan 2026 15:49

Ik had nog steeds liever losse tegels gezien, maar dat boek met speelvelden is wel een indrukwekkend stukje drukwerk
Zal zeker het duurste ding zijn van de hele doos.


Show it to Gerie, he knows
(en wij willen het donderdag natuurlijk ook zien) :whistle:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Vorige

Keer terug naar Skirmish en warband

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten