Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 13 mei 2007 18:12

Ze lenen kan altijd nog, mijn aanbod geld nog steeds...
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2007 18:16

Ik weet het, maar ik ga toch proberen ze af te krijgen.
mocht het toch niet lukken dan hoor je dat waarschijnlijk zaterdag ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 13 mei 2007 18:21

sgoe
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 13 mei 2007 19:17

Ik vind die ruiters echt helemaal geweldig. Meanlooking little bastards. :yes:

Alleen zo'n stok in de poeperd is wel pijnlijk en dat zie je aan die gezichtsuitdrukking. :P :D
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Atze » 13 mei 2007 19:53

Het zijn Goblins, die gun je dat gewoon :P
En het klopt, ze zien er weer eens geweldig uit :)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Beastherder » 21 mei 2007 18:25

Wolfjes!

Afbeelding
Afbeelding

Veel drybrushwerk, en omgekeerd werken dan normaal, want de meesten beesten zijn op de buik en borst juist veel lichter dan op de rug (camouflage en zo.... :P )

Ik vond het erg leuk om ze te schilderen, en het gaat ook lekker snel, dus ik heb ze afgekregen voor het toernooi van zondag :D

Plus de rijders, natuurlijk
Afbeelding

Dus een nieuwe complete unit :thumbup:
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 21 mei 2007 18:57

Dus toch een mooi 600 pts leger af voor de GoldenHalfling

Afbeelding

Night Goblins Big Boss
great weapon, light armour
36 pts

mijn generaal: miniscule leadership (6!) maar wel 3 WS4 S6 attacks voor maar 36 puntjes

25 Night Goblins
full command, spears, netters
2 fanatics
205 pts

25 Night Goblins
full command, spears, netters
2 fanatics
205 pts

de grote combat blokken. 1 goblin stelt natuurlijk niet veel voor, maar met volle ranks, vlag, outnumbering en vooral netters kun je toch echt combats winnen.
die 4 fanatics blijven een gokje, maar als ze goed aankomen kunnen ze echt de battle voor je winnen

Squig Herd
2 teams (6 squigs, 4 herders)
60 pts

echt een supporteenheid. Squigs bijten goed van zich af, maar het blijft een kleine kwetsbare unit. Wel heel erg leuk als ze uiteindelijk ontploffen, natuurlijk

6 Wolfriders
musician, spears, shortbows
90 pts

bedoeld als stoorzender en het uitbuiten van kansen die je toevallig tegenkomt. Flankcharges, charges uitlokken, opoffer-unit, speed-bump of net een rankbonus er af schieten, zo'n unit fast cavalry kan echt honderden functies hebben.

En ze deden het niet eens zo slecht
Afbeelding

2 keer grandioos ingemaakt, en 2 keer goed gewonnen, dat vind ik een goede score voor een stelletje weedy gobbo's
(bij de 2e battle kwam ik zelfs maar 3(!!) victory points tekort voor een massacre :dunno: )

Kort samengevat heb ik wel wat dingen geleerd afgelopen zondag.

- Netters Rule! Deze jongens hebben me echt heel wat combats gewonnen. Een groot blok gobbo's hoort natuurlijk volle ranks en outnumbering te hebben, en als je tegenstander dan ook nog s minder casualties maakt, kun je gewoon combats winnen :thumbup:

- Dice Rule! In deze kleine battles kan 1 enkele dobbel een veel groter effect hebben dan normaal, en zeker voor gobins, want die zijn al heel erg kans-afhankelijk.
Animosity zit tegen, je faalt 1 panic-test en je hebt een massacre tegen. Iedereen luistert en de Fanatics doen lekker schade en je kunt 'makkelijk' winnen.

- Gobbo's Rule! Het is echt vreselijk leuk spelen met deze jongens. Heerlijk onvoorspelbaar en vaak erg grappig. Je moet je verwachtingen gewoon lekker laag houden en dan kunnen ze je soms echt leuk verassen. ^_^

Ik ga zeker verder, maar na zo'n paar intensieve weken goblins schilderen heb ik toch even zin in iets anders. Ik heb alleen nog geen idee wat...... :dunno:
Verder aan mn dwergen, 1:72 ancient battles, of toch maar meegaan met de kleine 40k-hype die we nu op de club zien.
Daar ga ik nog even over nadenken -_-
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 21 mei 2007 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 21 mei 2007 18:59

Ziet er goed uit Frank ....... In het echt zijn ze nog hipper. B)
Squiggoth

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2011 15:10

Haha :laugh:
Het is nooit te laat om een oud blog onder het stof vandaan te trekken :grijns:

Geïnspireerd door het nieuwe O&G boek heb ik mn Black Orc maar s af gemaakt die hier al 3 jaar in zn primer op het schap stond :roll:

Afbeelding
Afbeelding

Wel aardig gelukt, en ook leuk om weer s een echt fantasy onderwerp te schilderen, maar in weze was het niet meer als een generale repetitie voor het schilderen van de Orc Lord van Avatars of War
Afbeelding

Deze is inmiddels in een vergevorderd stadium, maar heeft heel wat meer details die tijd kosten
Volgende week het resultaat hier :yes:

Ik kan nu vol goede moed beweren dat ik met dit goblin-leger verder wil gaan om een rentree te maken in Warhammer Fantasy, maar over 2 dagen ben ik vast wel weer wat anders van plan :roll: :P

Beastherder
BOFH

Re: Frank's Greenskins

Berichtdoor Squiggoth » 27 maart 2011 18:03

Frank's eerste Orc ... verstand komt met de jaren wa. :grijns:
Squiggoth

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs