Estalian Army

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Squiggoth » 21 mei 2007 20:56

Je bent lekker bezig met je converteringen, Henny. Ziet er allemaal goed uit .... die ouwe Conquistadores behoren sowieso tot de hipste Empire-modellen. Baniertje op de vlaggestok plakken en bekliederen die handel. :wub:

Heb je al die dubbele gietnaden weg weten te krijgen? Ik heb zelf ook een paar eBay-pupkes met dubbele naden, da's een heel bizar verschijnsel maar het maakt de modellen wel lekker goedkoop. :P
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 21 mei 2007 23:21

Wordt een aparte unit .... sta er van te kijken. :o
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Taurgle » 21 mei 2007 23:33

Goed werk zeg!
Mooi gedaan die broekjes en kraagjes B)

Keep it up - ben benieuwd hoe het er uteindelijk uit zal zien!!
:tu:
Taurgle

Berichtdoor henerius » 22 mei 2007 20:18

[quote="El Nurgling"]
Je bent lekker bezig met je converteringen, Henny. Ziet er allemaal goed uit .... die ouwe Conquistadores behoren sowieso tot de hipste Empire-modellen. Baniertje op de vlaggestok plakken en bekliederen die handel. :wub:

krijg de convertering zeg maar gerust :P . Het schilderen laat effe op zich wachten tot het er 20 zijn. Dan kunnen we. Hopelijk gelijk met de cannoncrew en het geschut. :unsure:

[quote="El Nurgling"]
Heb je al die dubbele gietnaden weg weten te krijgen? Ik heb zelf ook een paar eBay-pupkes met dubbele naden, da's een heel bizar verschijnsel maar het maakt de modellen wel lekker goedkoop. :P
:doh: :naff: :medic Ik ben bijna door de gietnaden heen Ik gietnaad me het ongans. ik zou bijna een :hijs pauze inlassen.

ennieweej verders met de gietnaden :P

Bijna een nieuwe rank. Het bouwen van meer cannoncrew had vandaag voorrang.
Afbeelding

Nog zonder de plooien in de kraag maar wel duidelijk wat dit is. onthoofd en een hoofd van de oude Empire state troops. Lekker simpel en hij valt nu lekker op :)
AfbeeldingAfbeelding

me cannon crewmembers. 4 stuks van de 6 tot nu. De linkse twee pupkes delen de benen, rechter arm en helm van een swordsmen. Errug handig als je wat meer modellekes hebt dan nodig :P
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 23 mei 2007 19:03

:henerius: :doh: ipv :pimp:

Me metaallijm van GW is opgedroogd! één grote klomp metaal lijm. er staat een laagje van 4mm op de bodem... heel errug taai te wezen. :( Zonde!

Morgen maar een nieuw potje halen. :dunno:
henerius
Mastah

Berichtdoor Richard » 23 mei 2007 20:15

Mooi spul.

't is niet helemaal mijn stijl.... doe mij maar ingeblikte ridders met pothelmen.

Maar het ziet er absoluut gaaf uit. Heb je al een idee welke kleuren ze gaan worden?
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor drava » 24 mei 2007 15:01

Hipper de pip Henny :D . AL enige idee over het kleurenschema?
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor henerius » 26 mei 2007 12:27

Ik heb wat research gedaan naar de troepen die ik inelkaar aan het knutselen ben. Aangezien een kleuren schema nog niet op de loer ligt. Dus bij deze de research (met camera, dan moet je ze in de bieb eens raar zien kijken als het in de sectie kostuumgeschiedenis bliksemt :D )

Eerst effe @Drava. Je opmerking van de stokjes onder de Arquebussen/musketten is opzich een terechte. Maar wat leert me onderzoek. De eerste Arquebussen waren korter dan de latere varianten en werden dan ook zonder ondersteunende stok afgevuurd. Het panster dat de eerste Arquebussiers droegen werd later ook als overbodig beschouwd. Vandaar dat mijn Estalians prima zonder stokkie kunnen :P komt me dat nu goed uit. B)

Een "vroege" spaanse arquebussier en zijn wapen. laat 1400 begin 1500
Afbeelding
Afbeelding
Een "late" arquebussier en zijn wapen. Na ongeveer 1515 begon de pantsering te verdwijnen en waren de stokken normale praktijk.
Afbeelding
Afbeelding
Owke, nou het kleuren schema van de eerste Arquebussier staat me wel aan. Geel en Rood de spaanse kleuren. maar dat geeft het geheel wel een beetje een errug fleurig geheel. :blink: Dus effe verder snuffelen.

wederom geel en rood -_- ; een doppelsöldner en een officier zo te zien. Uniformen waren nog niet gebruikelijk. Daarom droegen de soldaten van een leger meestal een sjerp of een lint om de schouder in de kleuren van de broodheer. De arquebussier op de achtergrond draagt ook een rood lint, maar om slechts de schouder en niet diagonaal over zijn lijf...
Afbeelding
Dezelfde afbeelding, maar nu aan de andere kant van het kanon. Op de Foto van links naar rechts. Een officier/ruiter met sjerp, een Arqubussier zonder sjerp, een provost (een soort militaire politie; die als doel had de disipline in de tros en de troepen te bewaren) en een Hellebaardier.
Afbeelding

Nog twee verzamel plaatjes van vroeg renaissance troepen. Hier mogen jullie zelf effe kijken wat wat is. :P De spoed cursus van hierboven zal wel helpen denk ik ;)
Afbeelding
Afbeelding

Nu dan het kleurenschema. Het gaat een mix worden tussen de arqubussier hieronder en de pikeman op het derde fotootje. Die andere twee kleuren schemas ga ik denk ik gebruiken voor de broodnodige variatie. En om de ogen wat rust te gunnen in de geel-met-rode zee van troepjes.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Mocht ik me echt vervelen. Hier wat vlaggetjes van Spaans/keizerlijke troepen. kleurenschemas genoeg :)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Oh ja, de gekozen kleurtjes zaten er ook tussen :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 16 maart 2018 18:16, in het totaal 4 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor drava » 26 mei 2007 14:45

Poe ik had donderdag nog het leuke idee om ze net als die gene of battle of the clubs, fluroricerend oranje te maken krijg ik de middelvinger :P.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor henerius » 26 mei 2007 15:13

Fluoriserend oranje is totaly out of the question... :angry:

en die smillie heb ik tot zover ik weet nog nooit gebruikt feli. :moon:

:ukkel:
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs