Estalian Army

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 21 jul 2007 21:19

Zo mijn eerste Pikeman afgeschilderd.

Traditioneel zonder bekleding op het voetje.... da's voor later.

Zelfde concept voor hem als voor beide anderen. Hij wel iets rijker gekleed dan een normale conquestador... hij heeft een molensteen kraagje en hij heeft mooie mouwkraagjes die omgeslagen zijn over de onderarmen. (geel gemaakt net als de blousjes/jasjes van de swordsmen) Verder is deze lichting modellen (de nieuwere dus, ook zijn die ook al ouder dan 10 jaar :unsure:) uitgerust met een kleiner hoofdje.
Afbeelding
Afbeelding
Weer effe lopen priegelen maar de oogjes zitten netjes op zijn plekkie. wangplaatjes heb ik nog niet geschilderd (metalen bakkebaarde zeg maar!) ik had ze eerst scorched geschilderd.... maar dat zuigt.....driewerf. Dus nu effe zo en misschien later metalic kleurtje.... effe prakke denken ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En och, de regiments kleur word bij dit regiment groen.... maar dat was wel te zien. wit over zwart drybrush en dan een Goblin green wash.... voila vaal groene pluim en veer ;)

Verder gaat deze meneer nog eens uitkijken naar het schilderen van ponchos :p je weet wel, die dekens die mexicaanse schaapherders gebruiken om zich warm te houden..... deze gasten zijn duidelijk al in Lustria geweest. :P
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 22 jul 2007 21:45

Ponchos zijn hip :wub: en dikke wollen beschermende kleding ook :unsure: handig voor in de warme bossen van lustria. verders zijn de mannen een beetje mottig. een scheur hier een gat daar. Bij die linkse heb ik dat gewoon geschilderd (knietje). Maar de hele unit moet er redelijk nieuw uitzien. Ervaren is prima maar mottig is not done. Lekker de grootste gaten met greenstuf gestopt en op gelapt.... daar gebruikt moeders toch echt naald en garen voor :p

van links naar rechts:
1e manneke dat ik op de vorig foto beschreven heb... die is af.
2e manneke met poncho :wub: Dark Angels Green, DAG gemixt met snot green en finally een snot green highlight. Met rood biesje :P
3e manneke niks bijzonders
4e manneke een gelaagde jasje. wow. Ik wist er eigenlijk niks beters van te maken :unsure: Ik hoop dat dit ergens op lijkt. Hij is op dit moment wel het blitst van allen :p
5e manneke een low budgetter. geen pof broekie, geen pantser om over naar huis te schrijven, geen hip gelaagd jasje en geen poncho....

Alle griebes die ze meesjouwen moet nog gehighlight worden, zwaarden, dekentjes, tasjes, ed. ook de schoenen moeten nog. Maar ja, Ik was weer eens verder gekomen en die poncho moest ik effe laten zien :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Note to self: rood moet je ook nog highlighten knuppel!
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 23 jul 2007 12:03

Hehehe, Hennie, don't forget the reds.

Maar ze zien er erg goed uit, en ook die poncho is okee. B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 05 aug 2007 20:12

Woopie :) nog wa struikies en grassen en ik heb weer een unitje van 20 af. De detachment van 8 Handgunners liggen in de primer en kunnen nu bepienseld worden. Maar wat daarna? Ik ben de hoeveelheid pupkes nu effe beu.

Maar eerst dit: van dit....
Afbeelding
naar dit resultaat :p
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verders dus met het beu zijn van pupkes schilderen. Infantry heb ik nu effe gehad. (8 handgunners nog en dan effe speulen.... iets anders) Dus gaan we eens naar de peerden toe. Maar daar ben ik niet zo'n held in om die te schilderen. Dus oefenen dan maar. Met wat? hmmmmm.
Oke dan effe niet oefenen.... Ik wil toch een wizard en ik wil daar dit pupke
AfbeeldingAfbeelding
voor gaan gebruiken. Dus de greenstuff eruit gesneden (ze was al geverfd enzo) en toen in bad..... Daarna weer netjes kuisen met greenstuff. Maar hoe krijgt een leger met Die-hards nu een contessa als wizard. Dat mens zal normaal toch bang zijn om der nagels te breken? :unsure:

Nou de fluff moet nog maar een koets die verzeild raakt in het gebied van een marcherend leger.... en daar door de Generaal, ter bescherming, een plekkie in de kolonne aangeboden krijgt. Bij de eerste ontmoeting van het leger met vijandelijke eenheden blijkt het fragile mensje een wizard te zijn..... Dat valt wel tot een verhaal te breien denk ik zo.... en ik kan oefenen Peerden te schilderen. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Atze » 05 aug 2007 20:49

Wow, Henny, echt geweldig schilderwerk en echt een super koets B) Toppie :thumbup:
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Benman » 07 aug 2007 11:17

Hennie is nu echt gek geworden...... :unsure: :1:
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 11 aug 2007 01:27

Zo characters... terwijl ik aan het prutsen ben schiet het met me volgende 8 handgunners natuurlijk niet zo snel op... zeg maar gewoon niet, Juu!

Maar vooruit. Eerst effe dit. Let op de pluimpjes van de soldaatjes op deze foto. Beiden dragen een combed Morion (een spanish morion, duh!) en die pluimpjes nou ja.
Afbeelding
Afbeelding

Goed ik was dus op zoek naar een generaal. Ik heb greatswords en die gast moest een greatsword hebben en on foot zijn. De champion van de greatswords .... tja prima modelleke, maar een arm (die met het zwaard) met landsknecht pofmouwen :nono: (landsknecht is zo 2006) verders heeft ie een .... pispot op zijn harses en ook dat is heel erg uit! dus: Kop eraf, arm eraf, en die religieuze teksten van Sigmar zijn in Estalia nooi in geweest. Dus dat vod op zijn heup.... idem: eraf!

Nieuw hoofdje met Morion (dit klinkt erg resoluut maar ik heb nog 2 andere hoofden geprobeert. 1 de imperial engineer aprentice met halberd -steamtank/warwagon- want die heeft een panter/leeuwen hoofd en die heb ik ook als standaard hoofden bij mijn vlaggen mannetjes. Maar die is het dus niet geworden. Dan het mannetje op de bovenste foto rechts. Dat hoofd. Maar ja, daar lopen al meer mannen mee rond.) Het hoofdje komt van een handgunner, niet lachen, toevallig hetzelfde model als die op de bovenste foto links.... :p :p :p (ik had er geen erg in alles wat ik wilde laten zien op één foto.)

Hier het hoofdje met het verentooi van de plastic command sprue van empire. Om de ronding van de morion te kunnen volgen heb ik de pluimen verlengd tot om het "hoekie"
AfbeeldingAfbeelding

Alles bij elkaar. handgunner koppie, Mordheim/Free companie armpje met pantser, pluim van de empire command sprue, originele Zwaard (die van de mordheim sprue is te lomp voor het modelleke....... (als je goed kijkt zie je reflectie op de gesculpte stukkie van de veer :p, ja je ziet nerven)
AfbeeldingAfbeelding

De chirugische ingrepen in één oog opslag ;)
AfbeeldingAfbeelding

Reeds twee characters :) You know I am happy (citaat van een wereld beroemde speurhond ;) )
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 11 aug 2007 11:40

Het gaat je echt goed af hè Hennie. Prachtige modellekes worden 't.
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 11 aug 2007 12:01

Ik verbaas me er zelf over. Frank zei het al over het sculpting tools en technieken. "whatever works." de rest gaat vanzelf.
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 12 aug 2007 00:43

WIP
Afbeelding
Afbeelding

Hij
-pantser: heel dunne en droge chainmail brush. het pantser ziet er lekker donker uit. Met gouden randjes om duidelijk te maken dat ie geen schooiers is.
-huid: as usual zwart, dwarf flesh, elf flesh
-zwaard: chainmail drybrush
-zwaard gevest en pommel: goud net als alle zwaardjes. Dit is een "rijk"leger.
-zwaard handvat: Scab, gore en blood red highlights
-Helm de pluim: witte drybrush as usual, daarna red gore en bubonic washes
het enigste dat nog helemaal niet gedaan is is zijn perkament in zijn linker hand......

Zij
-rode gedeelte van de jurk: Scab red 2x, mix scab en redgore, red gore, mix red gore en blood red, blood red highlight als laatste :p yep I know over done....
-groene gedeelte van de jurk: Dark angels green 2x, mix DAG en Snot green. nog een keer met meer snot green erdoor gemengd, snot green highlight als laatste
-huid: dwarf flesh, mix dwarf en elf, zelfde mix met meer elf flesh, final highlight elf flesh..... (het is een vrouw en de lijnen van een vrouw lopen veel soepeler dan een man..... satijnen huidje ;) )
-de strik op de rug en het lint om haar middel en de tressen (buik): snake leather met bleached bone 3x steeds meer bleached, dan toegevoegt Skull white 3x met steeds meer skull white erdoor gemodderd.
-kanten randjes rondom de jurk. Skull white :unsure: echt meer niet
todo, het haar!

tot dan dan, over en sluiten........
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs