Afgelopen donderdag weer eens een battle gehad, dit keer tegen onze eerste club-opa Ben
Ben had 2000pts Sisters of Battle om uit te proberen, dus mijn Flesh Tearers mochten 500pts van mijn lucht-droppende Guard meenemen.
2000 pts is best veel voor 2 beginnende 40k-spelers, en dan werd er ook nog eens flink veel ge-ouwehoert met en door de spelers en de constant rondhangende toeschouwers.
Al met al zijn we dus maar tot beurt 3 gekomen, en toen zaten we in een verder uitgestorven kelder te spelen
Maar gezelligheid kent geen tijd, en dit was zeker 1 van mijn meest vermakelijke battles in tijden, lekker relaxed
Mijn 'cunning plan' bestond uit het droppen van al mijn Guard infantrie achter de vijandelijke linies, eigenlijk puur omdat ik het kon
In een ideale wereld zouden ze samen komen met mn Terminators, de termies rossen het objective leeg, en de Guard (troops, dus scoring!) pakken het objective.
Helaas kwamen de Guard als eerste, dus dat ging meteen niet door
Ze werkte wel heel goed als afleidingsmaneuvre, want met een aantal units die zo hard mogelijk naar de dichtsbijzijnde vijand moeten rennen, ging Ben zn leger toch even de verkeerde kant op

1 unit scatterde verkeerd en kon dus door Ben neergezet worden. Het lukte ze om de bomen te ontwijken, maar veel invloed zouden ze verder niet hebben
De Death Company + Chaplain knalde vol zelfvertrouwen in Ben zn HQ.
Geen enkele unit heeft ze ooit tegengehouden, dus 6 kleine vrouwtjes maakten uiteraard geen schijn van kans
Helaas, dat was dus een kleine misrekening
Die unit was dus ge-upgrade tot het dak, en met een waanzinnige combo aan Acts of Faith incasseerden ze alles wat mijn jongens uitdeelden.
(
25 f*cking
Wounds, nadat mn Chaplain er al 3 had weggetikt, en nog blijft er zo'n b*tch leven

)
Als er dan ook nog s zo'n metalen monster bij komt, is ook de Chaplain hopeloos verloren
Die vrouwtjes zal ik voortaan dus niet meer onderschatten
De laatst overgebleven Repentia Sister bewijst hoe effectief zo'n kettingzaag kan zijn, en blaast mn Rhino op. Helaas voor haar overleeft de unit de resulterende explosie dus niet
Al met al heeft Ben nog geen unit ook maar in de buurt van mijn objective gekregen, en als mijn termies (met een flinke portie geluk) Ben zn Troop unit van de objective afslaan is het technisch een overwinning voor mij.
Maar zoals eerder gezegd, het was toen pas het einde van beurt 3, dus erg veel waarde kan ik daar niet aan hechten.
Veel belangrijker was dat we gewoon een zeer gezellige battle hebben gehad, en zeker voor herhaling vatbaar
En dan nu weer verder met het schilderen van die droppod, de Golden Dreadnought is al over 3 weken, en ik vind het nogal een k-klus, dus erg hard schiet het niet op