Flesh Tearers

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 26 okt 2008 20:15

Droppod zit in elkaar, voor zover mogelijk voor iemand als ik die het interieur wil schilderen (de zijspanten zitten nog allemaal los)

Aangepast als Terminator-pod, wat neerkomt op het weglaten van de harnassen, en de gaten dicht greenstuffen.
Ik had nog even het idee om extra steunen in te bouwen voor de termies, maar het was al snel duidelijk dat Terminators zo groot zijn dat ze geen extra vulling nodig hebben
Afbeelding

Vanavond gaat ie in de zwarte basecoat B)

dat moet gaan lukken voor het volgende clubtoernooi (maar niet voor aanstaande donderdag, dus mn DropPot mag nog een keertje meespelen :P )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 26 okt 2008 20:19

Ja maar Frank, ik kan het mis hebben maar een droppod voor terminators mag toch niet?(ik hoop dat ik het mis heb, want ik zou ik het wel vinden :P)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 okt 2008 20:52

Terminators van gewone Marine Chapters mogen dat idd niet, maar mijn Flesh Tearers (en alle andere Blood Angels successors natuurlijk) mogen wel een Droppod nemen voor hun Termies. :yes:

Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik verder helemaal toegang heb tot dingen die Teleporteren minder gevaarlijk maakt. Alle andere Marine-codexen hebben teleport-homers en dergelijk, maar ik heb niks van zoiets :nono:

maar ik ben van mening dat het gewoon is omdat het veel cooler is om uit de lucht te komen vallen B)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 nov 2008 19:25

Afgelopen donderdag weer eens een battle gehad, dit keer tegen onze eerste club-opa Ben :opa:
Ben had 2000pts Sisters of Battle om uit te proberen, dus mijn Flesh Tearers mochten 500pts van mijn lucht-droppende Guard meenemen. :tu:

Afbeelding

Afbeelding

2000 pts is best veel voor 2 beginnende 40k-spelers, en dan werd er ook nog eens flink veel ge-ouwehoert met en door de spelers en de constant rondhangende toeschouwers. :avathar:
Al met al zijn we dus maar tot beurt 3 gekomen, en toen zaten we in een verder uitgestorven kelder te spelen :P
Maar gezelligheid kent geen tijd, en dit was zeker 1 van mijn meest vermakelijke battles in tijden, lekker relaxed

Afbeelding
Afbeelding

Mijn 'cunning plan' bestond uit het droppen van al mijn Guard infantrie achter de vijandelijke linies, eigenlijk puur omdat ik het kon :P
In een ideale wereld zouden ze samen komen met mn Terminators, de termies rossen het objective leeg, en de Guard (troops, dus scoring!) pakken het objective.
Helaas kwamen de Guard als eerste, dus dat ging meteen niet door -_-
Ze werkte wel heel goed als afleidingsmaneuvre, want met een aantal units die zo hard mogelijk naar de dichtsbijzijnde vijand moeten rennen, ging Ben zn leger toch even de verkeerde kant op :P

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

1 unit scatterde verkeerd en kon dus door Ben neergezet worden. Het lukte ze om de bomen te ontwijken, maar veel invloed zouden ze verder niet hebben
Afbeelding

De Death Company + Chaplain knalde vol zelfvertrouwen in Ben zn HQ.
Geen enkele unit heeft ze ooit tegengehouden, dus 6 kleine vrouwtjes maakten uiteraard geen schijn van kans :P
Helaas, dat was dus een kleine misrekening :snif:
Die unit was dus ge-upgrade tot het dak, en met een waanzinnige combo aan Acts of Faith incasseerden ze alles wat mijn jongens uitdeelden.
(25 f*cking Wounds, nadat mn Chaplain er al 3 had weggetikt, en nog blijft er zo'n b*tch leven :blink: )
Afbeelding
Als er dan ook nog s zo'n metalen monster bij komt, is ook de Chaplain hopeloos verloren :(
Die vrouwtjes zal ik voortaan dus niet meer onderschatten :nono:
Afbeelding

De laatst overgebleven Repentia Sister bewijst hoe effectief zo'n kettingzaag kan zijn, en blaast mn Rhino op. Helaas voor haar overleeft de unit de resulterende explosie dus niet :laugh:
Afbeelding

Al met al heeft Ben nog geen unit ook maar in de buurt van mijn objective gekregen, en als mijn termies (met een flinke portie geluk) Ben zn Troop unit van de objective afslaan is het technisch een overwinning voor mij.
Afbeelding
Maar zoals eerder gezegd, het was toen pas het einde van beurt 3, dus erg veel waarde kan ik daar niet aan hechten.
Veel belangrijker was dat we gewoon een zeer gezellige battle hebben gehad, en zeker voor herhaling vatbaar :yes:

En dan nu weer verder met het schilderen van die droppod, de Golden Dreadnought is al over 3 weken, en ik vind het nogal een k-klus, dus erg hard schiet het niet op :disturbed:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 nov 2008 18:40

Druk bezig met de droppod, maar erg hard gaat het niet :unsure:

Ik hou van het highlighten van huid en details, het schilderen de grote vlakken van zo'n vehicle vind ik dus echt niks aan :pinch:
En als ik iets niet leuk vind om te schilderen gaat het gewoon heel langzaam....

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 23 nov 2008 20:16

wat flestearer closeups

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Skevan op 23 nov 2008 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 nov 2008 17:11

Thanks, Stefan

das een fraai cameraatje waar je mee rondliep, ongelooflijk hoe close je daarmee kan fotograferen B)

en ik moet zeggen dat ik blij ben dat mn pupkes zelfs van zo dichtbij er nog steeds netjes uitzien :P

Beastherder
BOFH

Re: Flesh Tearers

Berichtdoor Beastherder » 21 maart 2010 17:03

Zo, na anderhalf hier ook maar s het stof van af blazen :zuiguh:

De Blood Angels (en daarmee mijn Flesh Tearers, natuurlijk) krijgen een splinternieuwe codex, dus redenen genoeg om daar weer s naar te kijken :yes:

Het boekske is nog niet uit, dus uitgebreid nieuwe armylists maken zit er nog niet in, maar er is internet en ik heb er 5 mins bij Erik doorheen gebladerd, en het ziet er allemaal zeer goed uit B)

Afgelopen week dus maar die superhippe Space Hulk Terminators tevoorschijn gehaald, en aan het schuren en vijlen gegaan

(het glimmend rode plastic maakt fotograferen wat lastig, maar ze zijn nog te zien)
Afbeelding
Afbeelding
Samen met de termies die ik al had moet dat toch goed zijn voor een flinke bak punten :yes:

Die Space Hulk Termies hangen helemaal vol met prachtig gedetaileerde sieraden, maar Flesh Tearers zijn veel minder van de 'bling'.
Met een licht gevoel van heiligschennis dus maar het mes gezet in al die tierelantijntjes, voor een meer macho-uiterlijk -_-
Al die bloeddruppels zijn weggevijld en onherroepelijk verloren, maar de rest bewaar ik, je weet nooit waar dat ooit nog goed voor is....
Afbeelding

1 bit had in ieder geval al eerder een nieuw onderkomen gevonden :D
Afbeelding
http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=1123&start=110

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2010 11:41

Het is dan zo ver
De nieuwe codex is er! :thumbup:

Heel veel nieuwe mogelijkheden, dus dat word keuzes maken.
Dr zitten hele nare combo's tussen, met ook flinke kans op baardgroei (iets wat mij opviel, ik kan zo 4 gasten meenemen die alle units binnen 6" Feel No Pain geven, das dus zo je hele leger :dunno: )

Moeten er wel keuzes worden gemaakt, want er moeten ook nog punten voor worden betaald.
Als ik mijn huidige leger nareken kom ik op precies 1495pts :blink:
Dat is dus zonder niet meer mogelijke Droppod voor mn termies, en zonder scouts. Er zijn dus stiekum wel wat dingen duurder geworden, want die had ik dus eerst wèl nog in 1500pts.

Als ik dus iets wil hebben van de nieuwe hippe dingen, of nieuwe wapenmogelijkheden (meltapistol, handflamer) moet ik dus dingen gaan schrappen....
Dat word nog even puzzelen

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2011 21:19

Haha
het heeft twee jaar geduurd, maar mn Flesh Tearers hebben weer s een speeltafel betreden
om het maar meteen goed te doen doen we meteen mee met het Golden Dread toernooi :grijns:
(1 potje in 2 jaar spelen lijkt mij een ideale voorbereiding :wink: )

Aanpassen van de legerlijst was vrij makkelijk: weg met de Death Company, voeg een Terminator Captain toe en we zitten weer op 1500pts

voor de WYSIWYG moest wel de flamer uit mn 5-man squad verdwijnen, dus daar moest een vervangend pupke voor worden geschilderd

eerst even goed nadenken hoe ik ze ook al weer schilderde :scratch: maar daarna kwam het allemaal al snel terug

et voila
Afbeelding Afbeelding
(pupke is van de Black Reach startset, maar op de tafel zie je dat echt niet tussen de rest. betekende wel dat ik de chapter-marking moest free-handen, maar das aardig gelukt)

Edit:
Oeps
Ik zie nu pas dat ik de Terminator Captain die ik toen heb geschilderd voor de Character Painting Contest hier nooit heb neergezet :bloos:
bij deze dan:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs