Briljant, Nas!
errug Orky
mooie paddestoelen ook
de platen zijn zeer fraai verweerd
(en vergis ik me nou, of is dat een deur van één van mijn Rhinos?

)
@Atze
De allereerste modellen van Space Marines (héél lang geleden) waren allemaal 'beaky', maar na een flinke her-stijling werd de Marine zoals we hem nu kennen de standaard.
fluff-wise zit het zo
Marine-armour is door de tijden heen veranderd, beginnend bij de Mark 1 Thunder Armour, die alleen is gebruikt op aarde, voordat de Emperor de rest van het universum ging veroveren.
Ten tijde van de Horus Heresy was de Mark 5 net standaard (die heet dan ook Heresy Armour)
Daarna kwam dus de Mark 6 Corvus Armour, en dat is de befaamde 'beaky' armour, met de kenmerkende puntige neus op de helm en de studs op de linkerschouder
Die werd ontwikkelt tijdens de Horus Heresy als tussenstap naar de Mark 7 Aquila Armour, die nu zo'n beetje dus de standaard is
om het verhaal af te maken, er is dus ook een Mark 8 Errant Armour, met vooral een verbeterde nekbescherming
Die is maar zeer beperkt geproduceerd, maar is als model verkrijgbaar als je slim met je Sergeantbits omgaat
Orks noemen Marines dus Beakies, technisch gezien omdat toen de Orks werden ontwikkelt er alleen Mark6 Marines waren.
fluffwise kun je het dus goed praten door te zeggen dat de Ork-term zich ontwikkelt heeft in de tijd dat Mark6 de meerderheid van Marines vormde, en nu gewoon traditie is