Idee: House Rules

Warhammer Age of Sigmar, Kings of War, 9th Age

Moderator: theWoodcutter

Re: Idee: House Rules

Berichtdoor Richard » 11 apr 2011 20:31

@ Theo,
Komende donderdag zal ik het op de club even aandragen. Daar zijn natuurlijk niet alle spelers aanwezig.
Maar dan kan ik ze wel even wijzen op het forum...
Ik wilde inderdaad een poll maken voor het regelpakket. Mensen die na 2 a 3 weken nog niet op de club zijn geweest,
en niet op het forum hebben gereageerd... tja, die zijn er blijkbaar zo weinig. dat ze pech hebben.

@ bobske,
In het begin, denk ik inderdaad dat er een hoop gezeur is geweest omdat er nieuwe legers gemaakt moesten worden... en nieuwe tactieken geleerd. We zijn onderhand echter al een hele poos verder. en de meeste mensen zijn aan de nieuwe regels wel gewend. Of ze ze nou leuk vinden of niet.
Aangezien er nog steeds geklaagd word, denk ik dat we serieus moeten overwegen het heft in eigen handen te nemen. En het spelletje weer leuk te maken.

@ maalve & Bobske
Dat hier toernooi spelers reageren, is logisch... Wij hebben op de club nog maar een drietal spelers over, die bijna elke week fantasy spelen.... Sorry dat ik dat zo bruut breng. En een handje vol dat zo eens in de maand speelt.
Dat dit ook de toernooi spelers zijn, is misschien niet zo vreemd. De rest speelt uberhaupt zelden.... laat staan toernooien.

En daarmee is ook meteen het "voor de lol spelen" een beetje raar.
Warhammer is een competatief spelletje... dat over het algemeen leuker is om te winnen, dan om ingemaakt te worden. Daarom bouw je logischerwijze een sterke lijst. Je kan natuurlijk rekening houden met je tegenstander...
Op de club zie je zelden 2 hydra's zij aan zij lopen... das voor toernooien. Met de kikker-koning/lvl 4 mage is dat echter anders.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor vhati » 11 apr 2011 20:39

Als eerst wil ik zeggen dat ook ik vind dat deze editie niet optimaal is en voor mijn gevoel niet echt prettig is om te spelen.

alleen...

stel je banned 2 monster lijsten, dan voel ik me met 'mijn' dark elf leger en mijn skaven erg zielig, dan ga ik roepen: een slann is overpowered en salamanders zijn overpowered, maar ja die zijn niet gebanned qua punten, dus die worden nog vervelender dus die bannen we dan ook maar, en dan blijken ineens grote horde units met great weapons erg sterk dus zullen we die ook maar bannen. waar houd je op.

owja en je mag maar 1 hydra/stegadon als rare meenemen, dan heb je nog steeds dat de lizardmen een stegado character mogen meenemen, 2 specials en 1 rare is dus nog steeds 4 stegadons. orcs nemen 1 spider als rare en 1 als mount mee, heb je er nog steeds 2. hoe wil je dat oplossen

en wanneer is iets overpowered, swordmasters tegen een leger zonder shooting ie beastmen zijn misschien wel erg hard.

nu zijn dit maar een paar voorbeelden maar voor elk leger zijn dit soort voorbeelden te vinden. Je lost het probleem niet op door restricties en bannen

irresistable force is vervelend maar was dat altijd al, het is alleen iets makkelijker om het te krijgen. je genereert veel meer power dice dat is meer het probleem, je mag nog maar 1 dispell scroll meeneemen. daardoor is magic beter geworden maar ja dingen bannen of resisten is ook niet een oplossing

en toestemming te vragen om dingen te mogen spelen, of mijn legerlijst van te voren door te geven aan iedereen is ook belachelijk. Dan kan je dus geen pick-up games meer spelen, je krijgt meer anti lijsten, en je kan dus niet op het laatste moment een beslissing maken over een leger dat je mee wil nemen.

naja rant over
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Richard » 11 apr 2011 20:48

@ Vhati.
Je kan natuurlijk niet alles oplossen. Maar het Rare-probleem is met die 150 pts regel op te lossen ( 2 salamanders = 150 pts = restrictie! 1 salamander mag wel! )

Als je daartegen monsters in je character slots gaat meenemen... hakken ze er dik in! Ik heb sinds de 25% van 1 soort character, geen engine of the gods meer gezien... omdat je je punten daar anders wilt besteden!

Met wizards is het moeilijker. Het probleem zit hem echter niet in een slann... die is duur, en mag ook goed zijn.
Het probleem is dat ALLE wizards te goed zijn. Omdat het teveel invloed heeft. Daarom denk ik dat je het een stuk beter maakt, als je magic met een dubbel-6 kan tegenhouden.
Hierdoor blijft het praktisch even sterk... maar er is een kans dat je het overleeft... ( als je er gewoon 6 Dispel dice tegenaan gooit, zelfs een redelijke kans ).

Maargoed... that's my 2 cents.

Ik snap dat jij tegen restricties bent ( ben je altijd al :wink: ).
Maar aangezien je je wel aan het huidige speltype ergert.... vraag ik me af! Heb je een beter idee?
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor vhati » 11 apr 2011 20:57

je kan alle magic al tegen houden met een dispell op dubbel 6, alleen irresistable force niet, dat is irresistable dispel.

en nee op dit moment heb ik geen idee hoe het probleem op te lossen, en ja ik vind het ook niet zo lekker deze editie maar ja
Laatst bijgewerkt door vhati op 11 apr 2011 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati

Berichtdoor Chris » 11 apr 2011 20:58

Mja, we hebben nu op de club ook al afgesproken geen named characters te gebruiken. En zoals Richard al zei, 2 keer 2 salamanders zou dan inderdaad niet meer kunnen.
Leger lijst laten zien van te voren vraagt niemand. En aangeven een harde of juist geen harde lijst te spelen doe ik nu over het algemeen ook al. Anti lijsten heb ik nog nooit gebruikt.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor vhati » 11 apr 2011 21:19

als je 150 aan punten voor een rare slot als maximum doet dat ban je heel veel units en dat kan je beter niet doen. en hoe zie je 2 bolt throwers van 100 punten elk in 1 slot voor de dark elves, dat is dan 200 punten voor 1 slot en dus illegaal terwijl dat bij high elves 2 slots is en dus legaal?

named characters is hier eigenlijk een pet peeve van een aantal leden. Ikzelf vind het geen probleem als ze gespeeld worden. Eigenlijk is de house rule dat je het overlegd, het is niet verboden. Als iemand onaangekondigd een special character meeneemt zal het mij niet uitmaken. sommige mensen vinden het wel vervelend en voor anderen maakt het uit welk character het is. dus ja..

en over harde lijsten dat is persoonlijk. Ik kan me ook herinneren dat ik tegen een slann en 2x2 salamanders speelde in een fluffy, niet harde lijst, terwijl naar mijn mening elke lijst met dat erin al een harde lijst is :P

en volgens mij heb je wel eens geklaagd tegen richard over flaming weapons tegen wood elves als anti lijst. Ook dit kan als persoonlijk gezien worden, ikzelf speel gewoon altijd banner of eternal flame, maar ja tegen tomb kings en wood elves heb je al snel dat het als een anti lijst bestempeld word. En niet iedereen kan de verleiding weerstaan om ineens wel dit soort items te spelen als ze weten wat het leger is van de tegenstanden.

@ richard

2 abominations is ook een groot gedeelte van je punten is een keuze, je kan ook iets anders meenemen, dat geld voor elke slot niet alleen voor characters
Laatst bijgewerkt door vhati op 11 apr 2011 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Why? Just because I can

Painted? What's that?
vhati

Berichtdoor Richard » 11 apr 2011 21:25

Ik zou inderdaad zeggen dat 1 boltthrower legaal is onder de 150 punten. en 2 er overheen zit ja.
Maar dan kan je er nog steeds 3 meenemen. Wat in mijn ogen al best veel is...
Doe daar je hydra naast, en de kaas straalt je leger al weer uit!
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor vhati » 11 apr 2011 21:32

ik snap niet hoe je aan 3 boltthrowers komt, je kan er dus maximaal 2 (1 en 1, want niet meer dan 2 dubbele keuzes) en een hydra mag ook niet in je voorstel. voor dark elve limiteer je dus gigantisch hun keuzes. En ze hadden er nog maar 2 in tegenstelling tot de 3 pagina's van de orcs

Why? Just because I can

Painted? What's that?
vhati

Berichtdoor Chris » 11 apr 2011 21:35

Je banned helemaal geen units. Je mag dan alleen geen duplicaten van die units erin zetten. Dus 1 unit van 2 bolt throwers van 200 is prima, 2 units van 2 voor 2 x 200 dan niet.
En named chars zijn ook niet verboden, het is alleen "good form" om van te voren even te melden dat je er eentje wilt gebruiken, op de manier die je zelf net ook al zei.
Wat wel of niet een fluffy of harde lijst is is natuurlijk helemaal subjectief, ben ik met je eens. Daarentegen kunnen we het duidelijk wel eens zijn dat sommige combinaties wel heel erg kazig zijn, of niet?
Mijn opmerking tegen Richard toenmalig was niet heel erg als klacht bedoelt. Meer van "goh dat was aardig wat flaming". Het is ook Richard z'n schuld niet dat wood elves hopeloos achter lopen.
Je hoeft ook echt je leger/lijst niet van te voren door te geven. Juist door dat niet te doen kun je anti lijsten voorkomen. Het hele idee is juist dat het niet uit zou moeten maken welk leger je hebt, zodat je ook niet perse een counter tegen 2 dikke monsters moet hebben.
En voor alles geldt natuurlijk: het zijn geen verplichte clubregels waar mensen zich aan moeten houden, het zijn optionele extra's die mensen op een manier kunnen laten spelen die ze leuker vinden. Als jij die niet leuk vindt spelen wij onderling gewoon zonder, en dan de week erna als ik tegen Richard speel doen we er gewoon wel mee. Ik zie eigenlijk het probleem van een lijstje opstellen van dingen waar mensen tegenaan hikken niet. Het is niet alsof mensen zich er perse aan moeten houden ofzo.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Chris » 11 apr 2011 21:39

[quote="vhati"]ik snap niet hoe je aan 3 boltthrowers komt, je kan er dus maximaal 2 (1 en 1, want niet meer dan 2 dubbele keuzes) en een hydra mag ook niet in je voorstel. voor dark elve limiteer je dus gigantisch hun keuzes. En ze hadden er nog maar 2 in tegenstelling tot de 3 pagina's van de orcs

1 keer een unit van boven de 150, namelijk die van 2, en dan nog een keer een unit onder de 150, namelijk die van 100. Totaal 3 bolt throwers. Daarnaast ook de hydra, want daar is ook nog geen duplicaat van. Dan heb je dus gewoon "legaal" je 3 bolt throwers en 1 hydra. Want niet zou kunnen is 2 units van 2 bolt throwers, of 2 hydras. Dan heb je namelijk een duplicate unit van boven de 150. Is het zo duidelijker?
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar Mass Battles