Dit keer de Recon Platoon, bestaande uit 4 Stuarts VI

Ik dacht: ze zijn kleiner als Shermans, dus ik doe ze gewoon alle 4 tegelijk (Shermans doe ik tot nu toe per 2)
Dat viel wel wat tegen, ik moest nog flink aan de bak om ze dit weekend af te krijgen
Grootste klus waren wel de decals, 32 stuks in totaal!
Decals voor 2 Shermans doe ik in een avondje, maar daar had ik toch wel meer tijd voor nodig
Laklaag ging er vanochtend pas op
De Stuart Recon Platoons zijn onderdeel van de Battallion HQ, vandaar de blauwe ruiten op de zijkant ipv de driehoeken van mn Shermans
Formaat-vergelijking:

De Stuarts zijn echte lichte tanks, de helft van het gewicht van een Sherman, en werden door de Britten dus gebruikt voor verkenningstaken
Het kanon stelt rond deze periode van de oorlog echter niet veel meer voor tegen de duitse tanks.
In sommige divisies, vooral die met de oudere Stuarts III of IV, werd zelfs gewoon de hele turret verwijderd en vervangen door een enkele .50 machinegeweer. Zo werd de tank lager en dus beter te verstoppen.
De Guards hebben echter de gloednieuwe Stuart VI, met wat betere bepantsering, en gebruiken hem dus nog op de 'gewone' manier.
Een duel met tanks zal ik er dus niet mee kunnen winnen, maar als Recon-eenheid kunnen ze wel andere nuttige dingen en tegen infantrie of lichte pantserwagens zijn ze net zo effectief als een Sherman, voor heel wat minder punten

)