Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 20 feb 2011 16:12

Meer Irish Guards! :grijns:

Dit keer de Recon Platoon, bestaande uit 4 Stuarts VI

Afbeelding
Afbeelding

Ik dacht: ze zijn kleiner als Shermans, dus ik doe ze gewoon alle 4 tegelijk (Shermans doe ik tot nu toe per 2)
Dat viel wel wat tegen, ik moest nog flink aan de bak om ze dit weekend af te krijgen
Grootste klus waren wel de decals, 32 stuks in totaal!
Decals voor 2 Shermans doe ik in een avondje, maar daar had ik toch wel meer tijd voor nodig -_-
Laklaag ging er vanochtend pas op :D

De Stuart Recon Platoons zijn onderdeel van de Battallion HQ, vandaar de blauwe ruiten op de zijkant ipv de driehoeken van mn Shermans

Formaat-vergelijking:
Afbeelding

De Stuarts zijn echte lichte tanks, de helft van het gewicht van een Sherman, en werden door de Britten dus gebruikt voor verkenningstaken
Het kanon stelt rond deze periode van de oorlog echter niet veel meer voor tegen de duitse tanks.
In sommige divisies, vooral die met de oudere Stuarts III of IV, werd zelfs gewoon de hele turret verwijderd en vervangen door een enkele .50 machinegeweer. Zo werd de tank lager en dus beter te verstoppen.

De Guards hebben echter de gloednieuwe Stuart VI, met wat betere bepantsering, en gebruiken hem dus nog op de 'gewone' manier.

Een duel met tanks zal ik er dus niet mee kunnen winnen, maar als Recon-eenheid kunnen ze wel andere nuttige dingen en tegen infantrie of lichte pantserwagens zijn ze net zo effectief als een Sherman, voor heel wat minder punten :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2011 14:30

Verandering van schilderstijlen houdt de motivatie hoog,
(zo werkt het bij mij tenminste)
dus na een paar weken van 28mm figuren toch maar weer s een paar 15mm tanks geschilderd

M10 Achilles
(oftewel een amerikaanse M10 waarvan het originele, ietwat mieterige kanon is vervangen door een serieuze 17-ponder)
Let wel, dit zijn geen tanks!
Dit is een anti-tank kanon dat geen tractor nodig heeft om zichzelf te verplaatsen. Ze vallen dan ook onder het commando van de Royal Artillery, niet de tank Batallions
Pogingen om deze jongens te gebruiken als tanks zijn zeer risico-vol, want zo goed gepantserd zijn ze niet :nono:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De zwarte 'Mickey Mouse' camo is al eerder te zien geweest op mn trucks http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1741&start=40
Officieel zou deze camo alleen geschilderd worden op 'soft skin' voertuigen (trucks, jeeps, etc.) maar volgens aardig wat verschillende bronnen hadden de M10's van de Guards deze camo ook :yes:
(en het maakt ze ook een stuk interessanter, dus daar had ik weinig excuus voor nodig :wink: )

betekende wel dat ik weer eens een avondje zwarte cirkeltjes mocht schilderen
Afbeelding

Aangezien ik nieuwe decals nodig had voor de Royal Artillery markings (de rood-blauwe 77) heb ik ook de markings voor de infantrie mee laten komen, dus nu hebben de trucks ook hun correcte Irish Guard infantrie nummer (62 op groen)
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 okt 2011 15:06

En ook maar weer s wat aandacht voor de para's

al een tijdje heb ik hier de resin scenic bases liggen voor de Glider Artillery, en die heb ik eindelijk s in de verf gezet

Afbeelding

om die compleet te maken moeten er natuurlijk nog kannonen en bemanning bij, maar dat gaat in gedeeltes
dit is alvast de eerste complete set

Afbeelding
Afbeelding

zo nog 4 plus de leiding en dan hebben mn para's ook de zwaarste vuurkracht die ze kunnen krijgen

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 okt 2011 16:13

Wat verder met die artillerie

1 extra kanon, de leiding en het spotter team

Afbeelding

Afbeelding

Net als bij mn vorige unit artillerie ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1741&start=43 ) kon ik het niet laten om ook de landkaart van dit staf-team wat lokale kleur te geven, zeker aangezien hij bij deze base nog veel beter te zien is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met 3 kannonen en de leiding is dit nu een halve batterij, en dus een speelbare unit (!) :thumbup:
maar natuurlijk wil ik de volle mep kunnen inzetten, dus de volgende keer dat ik weer zin heb om wat amerikanen te schilderen zijn die andere 3 aan de beurt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 nov 2011 16:46

En weer s wat meer Shermans B)

Afbeelding

Afbeelding

belangrijke aanvullingen, want die vullen wat gaten in de legerlijst.

hiermee heb ik nu een complete HQ Troop, inclusief recovery vehicle en dozer sherman:

Afbeelding

en een complete 2nd Troop, met twee Fireflies

Afbeelding

dat betekent dat de Ierse Garde ondertussen al een flink geschilderd leger geworden is
Afbeelding
Colonel Vandeleur
with RAF Forward Air Controller
60pts

HQ
with 2 additional shermans
recovery vehicle
dozer blade & .50 MG
375 pts

Armoured Platoon
2 shermans, 2 fireflies
390 pts

Armoured Platoon
3 shermans, 1 firefly
375pts

Recce Patrol
4 stuarts with 4 AA mg's
230pts

Rifle Platoon
3 squads with transport section
190 pts

Self-propelled Anti-tank Platoon
2 M10c's
170 pts

total: 1780pts

damn :disturbed:
en daar wil ik dan nog artillerie, air support, column platoon, engineers en nog zo wat bij hebben.....
geloof niet dat dat gaat passen in een standaard 1500pts toernooi leger :scratch: :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 dec 2011 16:38

En weer wat amerikaanse para's, nu voor de derde Combat Platoon

Afbeelding Afbeelding

Al weer een hele tijd geleden dat ik die groene jongens heb geschilderd (januari om precies te zijn), want ik had het wel even gehad met iedere keer dat zelfde uniform :dry:
maar nu kan ik het weer aan om deze kleuren te gebruiken, dus ga ik stug door naar de volledige legerlijst :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 jan 2012 16:52

Onder het motto 'als je er niet tegen op ziet om para's te schilderen, vooral doen' weer wat jongens er bij

Afbeelding Afbeelding

Alleen nog een mortier en ik heb mn 3e Combat Platoon...

Dan nog maar 9 bases extra infantrie, 2e helft van het MG platoon, de Artillery, de anti-aircarft MG platoon, de Engineer platoon en een hele zooi Recon Jeeps en ik heb alles in de legerlijst B)
Eitje :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 jan 2012 17:04

[quote="Beastherder"]En ook maar weer s wat aandacht voor de para's

al een tijdje heb ik hier de resin scenic bases liggen voor de Glider Artillery, en die heb ik eindelijk s in de verf gezet

Afbeelding

om die compleet te maken moeten er natuurlijk nog kannonen en bemanning bij, maar dat gaat in gedeeltes
dit is alvast de eerste complete set

Afbeelding

Laatste stel crew voor deze artillerie is nu eindelijk af, maar het bevestigen en integreren op de scenic bases kost aardig wat droogtijd, dus ik kan ze nog niet laten zien

In de tussentijd de zeer nuttige extra voor die artillerie geschilderd: een spotters-vliegtuig

extreem kwetsbaar, en kan zelf niemand kwaad doen, maar de mogelijkheid om hiermee overal op de tafel je artillerie neer te laten komen is, op zn zachtst gezegd, héél erg handig B)

Afbeelding Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 feb 2012 19:09

Zoals gezegd, de laatste 3 stukken van mn Glider Artillery

Afbeelding
Afbeelding

ook met schouder markings natuurlijk
Afbeelding

en dan is het tijd voor de onvermijdelijke groepsfoto
Afbeelding

daarmee word de lijst van wat ik nog kan toevoegen aan dit leger weer wat kleiner
het moment dat ik niks meer kan doen aan dit leger omdat ik simpelweg alles uit de legerlijst af heb, lijkt nu daadwerkelijk haalbaar :D
nog even volhouden (een jaartje of zo :whistle: )

volledig compleet Airborne leger af voor de volgende Market Garden herdenking? (17september)..... :scratch:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 feb 2012 15:30

En weer wat extra para's

benieuwd hoe lang ik het nog vol houd voordat dat groen me weer de neus uit komt :unsure:
deze jongens duurden al weer duidelijk wat langer

Afbeelding
Afbeelding

belangrijke nieuws hier is dat ik met die 60mm mortier mijn derde Combat Platoon (zeg maar Core/Troop unit) af heb :tu:

even gerekend, en ik heb nu dus al een volledig geschilderd 3000pts leger :thumbup:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames