simpel, net zo lang om heen cirkelen en ondertussen bomberderen met mijn 2 mortieren. Als ze te dicht bij zijn charge met een kleine unit (licht aan hoe sterk de unit is) knights in zijn rear/flank, hij mag maar met 1 rank vechten in plaats van 3 (horde), en ik mag gewoon met 1 of 2 ranks vechten, met mijn goede armour save zal niet zo snel een knight doodgaan, en zo kan ik die unit vast houden tot het eind van de battle.
En mede ook heb ik deze lore gekozen om de "comet of casandra" unit weg te jagen waar ik ze niet wil hebben (werkte op het toernooi erg goed tegen ogre's. Zij gingen staan waar ik het wilde.)
2 mortieren in een horde per beurt is hard, en hij moet wel erg veel scatteren wil ik de unit niet raken.
Om een unit te vernietigen, is het de bedoeling om een charge uit te roepen met minimaal 2 unit knights, door in de eerste ronde met S5 en zorgen voor de reroll to hit and to wound van de warrior priest (een spell, en anders heb ik altijd hatred), moet ik toch aardig wat mannen dood weten te slaan en door flank/rear charge, nog wat extra combat punten moet het genoeg zijn om van de unit te winnen.
wat bij dit leger belangrijk is,
- gebruik maken van flank charge/ rear charge
- juiste moment chargen, te vroeg is zelfmoord, en te laat is te laat.
- goed unit voor unit uitschaken, met behulp van mortieren/kanonnen de unit verzwakken en de laatste klap met mijn knights
- de juiste unit op de juiste plek op de juiste tijd.
- juiste magic op de juiste tijd. De spells van de lore of heavens zijn goed met dit leger, mits je ze ook goed gebruikt en op de juiste units. Gewoon zinloos een unit een spreuk op casten is het slechtste wat je kan doen.
- en goed geluk.
Dit leger is moeilijk te spelen, hier komt een heel groot potje tactiek bij kijken. Maar dat is juist wat ik leuk vind. Ik heb al mijn eerste battle gewonnen met knights (tegen Bob zijn ogre's, ik weet dat Bob niet lang speelt, maar het blijft een overwinning)
Waar ik ook zat te denken is om de commandgroup wat uit te dunnen. Want wanneer ik mijn musican moet gebruiken bij mijn grote units heb ik al iets verkeert gedaan. Voor de vlag, eigenlijk moet ik hen niet nodig hebben om van de unit te winnen, ik moet de unit van zijn sla kracht de combat winnen kan ik dat niet, dan is de unit gewoon te groot, en dit moet in inschatten of ik de unit aan kan of niet. Een champion, is leuk voor een extra attack en om eventueel een challenge te nemen, maar als het goed is moet een challenge geen enkel probleem zijn, omdat altijd mijn arch lector in combat is en Von Horstmann's Speculum in combinatie met een goede save en een healer spell, moet hij in leven blijven en heb ik mijn champion niet nodig. Hij is alleen goedkoper dan een knight dus voor een extra attack kan ik hem houden, ik mis dan alleen een extra man en attack van het paard, maar die mag toch niet vechten in de tweede rank dus heb ik daar ook niks aan.
als ik de commandgroup uitdun,
-vlag en musican = 2*24=48
-3 handgunners = 3*8=24
24+48=72 , dat zijn weer 3 knights erbij en dan hou ik nog 3 punten over.
Dat is ook een van de redenen dat ik veel wil oefenen, slechte punten er uit te halen ( kan ik de commandgroup uitdunnen voor meer knights?) om zo een goede lijst te hebben met een goede tactiek, en het toernooi zal (hopelijk) beter worden dan Deamels and Damsels, waar ik toen 31 punten haalde en één na laatste werd. Wat daar ook voor belangrijk is om die painting points te scoren, 25 punten voor het oprapen, die moet ik gewoon pakken als ik wat hoger wil eindigen dan de laatste 3 of 2.
De bsb is "verplicht" bij empire, al hoop ik dat ik zelden of nooit hoef te gebruiken, want ik heb hem alleen maar voor de reroll van panic test. Mijn knights zijn sterker dan de doorsnee empire unit (op de greatswords na dan), eigenlijk hoop ik dat ik zelden of nooit een panic test te moeten maken en laat staan om mijn bsb te gebruiken, de reroll is de enigste reden dat hij er is. Want schieters moet ik zo snel mogelijk uitschakelen en combat units moet ik inschatten of ik ze in 1 of uiterlijk 2 close combat beurten uit te schakelen, dat moet ik gewoon goed inschatten. Wanneer ik de bsb weglaat komen er weer 5 knights erbij, alleen wat is nuttiger, 5 knights of een bsb.
Wanneer ik comandgroup en de bsb weglaat komen er in totaal 8 knights er bij, en dat is een groot verschil en zou zeker uitmaken voor de battle. Twijfel, twijfel

, en hier helpt maar een manier, oefenen en uitproberen.