Battle 3, tegen Empire. Voor het eerst dat ik meteen wist wat elke unit doet, dat heeft echt voordelen heb ik gemerkt. Niet dan het veel uitmaakte in de punten maar het speelt veel fijner.
Vanaf beurt 1 ging het goed, hij had net zo als ik wat warmachine, 2 canons, 1 helstorm en 1 mortier. Ik mocht beginnen en dus was zijn artillerie meteen 1 canon minder en 1 canon met 1 wound , dat heeft mij 2 knights gekost maar ik was allang blij dat hij niet op mijn warmachine schoot.
Verder had hij 30 greatsword 5 archers deteachment, 30 swordmen en 5 archer deteachment, 30 flaggelants en arch lector op war altar.
Niet alleen mijn kanonnen deden het goed, met 1 mortierschot heb ik 16 flaggelants zichzelf laten opofferen.
En toen zag het na beurt 1 er zo uit

Hij had de pech dat zijn warmachine aan mijn kant stonden en niet meer dan 2 knights van tafel konden krijgen.
Mijn grootste fout van de battle was om zijn deteachment te chargen en hierdoor een overrun maakte en tegen zijn arch lector kwam, dat is geen probleem, maar 30 swormen in de flank krijgen dat een beetje te veel voor 10 knights. Toen verloor ik de combat en door een overrun is mijn unit weg.

Ondanks dat ik meer dan de helft van de flaggelants dood had, en met 1 kanon een flank shoot waren er nog maar 7 flaggelants waren, zijn ze vreselijk goed in combat, mijn knights konden door hun hoge armour save overleven en 6flaggelants doden, jammer door die ene man die nog over is chargen zijn swordmen mijn knights, en ook dan worden mijn knights gebroken.
aan de andere kant van de tafel liepen de greatswords recht over de tafel, dankzij de warmachine's werd ook deze unit voor een deel weggehaald. Door een handige zet vav mijn knights door ze in de flank te zetten draait hij en charge ik, ronde 1 van close combat haal ik, maar ronde 2 word ook deze unit gebroken door zijn greatswords, doordat hij precies bijdraaide was dat goed voor mijn kanon voor een flank en er 9 greatswords dood. mijn helblaster die nog maar 3" van de greatsword staan denkt, laat ik mijzelf ontploffen, anders ben ik de volgende beurt toch weg, met een gelukje dat ik dan een 6 rol voor misfire, en zo ook de greatswords met de grond gelijk gemaakt.
door dit allemaal heb ik als nog met 19-6 verloren.
Ik heb veel lol gehad en het was zeer gezellig, veel geleerd en deze lijst is haast gewoon niet te spelen, Alles gaat meer dan goed totdat je eenmaal in close combat staat, en aangezien dat ongeveer zo'n 1500 punten, en dan is het gewoon een verloren battle, waar ik wel achter ben gekomen dat white wolf veel beter zijn in close combat, want in de 8ste editie is het haast onmogelijk om in een ronde een unit te breken, dan (meestal) door de meerdere ranks verlies ik alsnog de combat.
maar de artillerie is prima, werkt goed daar zal ik niet veel aan veranderen, misschien een mortier veranderen voor een helstorm, S5 en large template is zeer aantrekkelijk zelfs als je tegen Ogre's staat.
magic, Prima 3 extra dispel dice in combinatie met Rod of Power heeft er voor gezorgt dat ik meestal wel 5 extra dispel heb. Dan is het meestal zo dat ze alleen een spreuk kunnen kasten met dubbel 6, anders word hij meestal gedispelt.
Ik zat nog te denken aan seal of destruction, een spel vernietigen is zeer leuk en geeft veel voordelen. Stel dat hij een level 2 wizard heeft en ik weet er 1 te vernietigen, dan heeft hij er nog maar 1 over en kan dus maximaal 6 powerdice gebruiken, door de velen dispel dice die ik krijg kan ik zo de overige in de Rod of Power stoppen om zo mijn magic nog wat power dice te gebruiken.
Ik heb veel geleerd en weer wat ervaring gekregen, veel lol en plezier, ik heb bij het toernooi een beetje een idee gekregen van een 2000 punten lijst.
zeer geslaagde dag en ben blij dat ik gegaan ben.
Uiteindelijk heb ik 42 vp en heb ik maar 1 punt gemist met painting points, dus dat valt nog heel er mee. Ik ben toch nog 19de geworden van de 20 al schilde het maar 2 punten met diegene boven mij, dus viel wel mee. Ik heb Nummer 20 ver achter mij gelaten met 21 punten verschil.
Mijn doel niet helemaal gehaald, maar wel veel geleerd. Het was een zeer geslaagde dag.
@chris, sorry maar ik heb het heel druk nu school weer begonnen is, ik ben wel bezig met je tekening maar het zal nog een tijdje op zich laten wachten.