empire: "The Skaven war"

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor henerius » 07 jan 2012 12:35

:grijns: kerel doe je ook in opdracht vlaggetjes bepienselen! dat is rete goed... en dat hoofd van die warriorpriest is zo erg GW waardig :grijns:

:tu: :thumbup:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor pijnappel » 07 jan 2012 13:25

dankjewel allemaal.

voor het toernooi gaat het me niet lukke om mijn hele lijst af te maken.
dus nu gewoon alles in basis kleuren en geen detail :td: , ik krijg hulp van mijn moeder en zusje met de bases van de paarden want dat is echt uren en uren werk.

@Henny, Ik maak ook tekeningen in opdracht, ik vind het allemaal goed,
maar ik heb nu een hele drukke tijd, dus dat zal een tijdje moeten wachten.
Laat het maar weten als iemand iets geschilderd wil hebben.
Laatst bijgewerkt door pijnappel op 10 jan 2012 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor Beastherder » 08 jan 2012 16:32

:worship:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor pijnappel » 10 jan 2012 07:33

verslag van het toernooi,

Ik ben zondag rond 6.30 uur wakker geworden, veel te vroeg voor een zondag, en heb nog de laatste dingen geschilderd en mijn tas ingepakt. De reis verliep goed en rond tien over negen stond ik in het wijkcentrum. Ik kon meteen naar de tafel voor mijn eerste battle tegen skaven.

Battle 1, het is toch altijd even schrikken als je al die ratjes op tafel ziet komen, maar dit keer viel het wel mee. Ze had redelijk wat punten in magic items en bijna geen shooting (waar ik heel blij om was). Ik heb beurt 1 en loop voorzichtig naar voren met mijn inner circle knights die rechts van de tafel staan en met mijn andere knights ren ik naar voren om een combo charge te voorkomen. Door een van haar magic item moest ik voor elke warmachine een 4+ rollen om te mogen schieten, 1 kanon en mijn helblaster hadden hierdoor drink pauze. Door het zelfde item mocht ook in haar beurt haar shootign op een 4+ schieten, allebei te laag, en een beurt niks aan shooting kwijt :thumbup:
En zo zag het er na beurt 2 eruit
Afbeelding
Links in het beeld staan nog 9 skaven die die beurt 2 op tafel stonden en mijn mortier afmaakte, verder hebben ze niks gedaan. Dan staan helemaal achter nog een unit slaves en de big rat, hij raakte gelukkig net niet mijn knights in de flank en daar was ik heel blij om.
Afbeelding
Door mijn warrior priest hadden de white wolfs reroll to hit en to wound en doordat ze die de hele tijd vergat te dispellen heeft die maar liefst 4 beurten aangestaan :thumbup: . En weg was een unit van 40 ratten ( ik weet de naam niet meer) en door chargen naar de unit die er achter staan, die ik ook nog voor meer dan de helft weg kreeg. mijn bsb en 8 knights staan mooi achter een steen zodat ze de volgende beurten een mooi flank charge konden maken in een unit stormvermin waar mede door mijn warmachine er nog maar 16 van over waren en na close combat geen meer.
Afbeelding
beurt 3 schiet een van mijn mortieren op deze unit (staan helemaal links van de tafel)
Afbeelding
en na een mortier schot, die nog net binnen de 48" staan, zag de unit er nu zo uit.
Afbeelding
een mortier schot, rol een hit, 18 slaves dood, panic test, en lopen weg naar huis.
Mijn arch lector en mijn inner circle knights werden in beurt 1 gecharge en die verdomde ratten krijgen het voor elkaar om het te halen en mij maar liefst 4 beurten vastzetten om uiteindelijk in close combat met 1 te verliezen door de rangen die ze nog heeft en ik weg ren van de tafel :angry: , en dat was 500 punten weg aan 1 unit plague monks :dry: .
Afbeelding
verder was het een leuke battle, doordat ik mijn grootste unit verloor, verloor in deze ronde met 17-6.
pijnappel

Berichtdoor pijnappel » 10 jan 2012 07:43

en na een kleine pauze begonnen we met ronde 2.(helaas geen foto's, dat was ik vergeten)
tegen ogre's, Ik had meteen geen zin meer. 5 leadbelchers 8 ironguts, 9 meneater, en 2 keer 10 gnoblars.
Kort en simpel meneaters beginnen rechts gaan een voor een mijn artilerie af probeer ze nog te stoppen met mijn white wolfs maar dat was lang niet genoeg om ze te stoppen. De meneaters hebben meer dan mijn halfe leger weggehaalt en door Mournfang Cavalry raak ik ook mijn laatste unit knights kwijt. Dan staan er als laatste alleen nog mijn wizard met swormen om tafel, en door een comet of casandra, waren er nog een unit gnoblars door en 3 ironguts.
duidelijk een solid victory tegen 23-2

laatste battle komt na school, want ik heb nu geen tijd meer.
pijnappel

Berichtdoor Chris » 10 jan 2012 08:18

Heb je wel lol gehad en dingen geleerd? :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor pijnappel » 10 jan 2012 18:04

Battle 3, tegen Empire. Voor het eerst dat ik meteen wist wat elke unit doet, dat heeft echt voordelen heb ik gemerkt. Niet dan het veel uitmaakte in de punten maar het speelt veel fijner.

Vanaf beurt 1 ging het goed, hij had net zo als ik wat warmachine, 2 canons, 1 helstorm en 1 mortier. Ik mocht beginnen en dus was zijn artillerie meteen 1 canon minder en 1 canon met 1 wound , dat heeft mij 2 knights gekost maar ik was allang blij dat hij niet op mijn warmachine schoot.
Verder had hij 30 greatsword 5 archers deteachment, 30 swordmen en 5 archer deteachment, 30 flaggelants en arch lector op war altar.
Niet alleen mijn kanonnen deden het goed, met 1 mortierschot heb ik 16 flaggelants zichzelf laten opofferen. :grijns:
En toen zag het na beurt 1 er zo uit
Afbeelding
Hij had de pech dat zijn warmachine aan mijn kant stonden en niet meer dan 2 knights van tafel konden krijgen.
Mijn grootste fout van de battle was om zijn deteachment te chargen en hierdoor een overrun maakte en tegen zijn arch lector kwam, dat is geen probleem, maar 30 swormen in de flank krijgen dat een beetje te veel voor 10 knights. Toen verloor ik de combat en door een overrun is mijn unit weg.
Afbeelding
Ondanks dat ik meer dan de helft van de flaggelants dood had, en met 1 kanon een flank shoot waren er nog maar 7 flaggelants waren, zijn ze vreselijk goed in combat, mijn knights konden door hun hoge armour save overleven en 6flaggelants doden, jammer door die ene man die nog over is chargen zijn swordmen mijn knights, en ook dan worden mijn knights gebroken.
aan de andere kant van de tafel liepen de greatswords recht over de tafel, dankzij de warmachine's werd ook deze unit voor een deel weggehaald. Door een handige zet vav mijn knights door ze in de flank te zetten draait hij en charge ik, ronde 1 van close combat haal ik, maar ronde 2 word ook deze unit gebroken door zijn greatswords, doordat hij precies bijdraaide was dat goed voor mijn kanon voor een flank en er 9 greatswords dood. mijn helblaster die nog maar 3" van de greatsword staan denkt, laat ik mijzelf ontploffen, anders ben ik de volgende beurt toch weg, met een gelukje dat ik dan een 6 rol voor misfire, en zo ook de greatswords met de grond gelijk gemaakt.
door dit allemaal heb ik als nog met 19-6 verloren.

Ik heb veel lol gehad en het was zeer gezellig, veel geleerd en deze lijst is haast gewoon niet te spelen, Alles gaat meer dan goed totdat je eenmaal in close combat staat, en aangezien dat ongeveer zo'n 1500 punten, en dan is het gewoon een verloren battle, waar ik wel achter ben gekomen dat white wolf veel beter zijn in close combat, want in de 8ste editie is het haast onmogelijk om in een ronde een unit te breken, dan (meestal) door de meerdere ranks verlies ik alsnog de combat.
maar de artillerie is prima, werkt goed daar zal ik niet veel aan veranderen, misschien een mortier veranderen voor een helstorm, S5 en large template is zeer aantrekkelijk zelfs als je tegen Ogre's staat.
magic, Prima 3 extra dispel dice in combinatie met Rod of Power heeft er voor gezorgt dat ik meestal wel 5 extra dispel heb. Dan is het meestal zo dat ze alleen een spreuk kunnen kasten met dubbel 6, anders word hij meestal gedispelt.
Ik zat nog te denken aan seal of destruction, een spel vernietigen is zeer leuk en geeft veel voordelen. Stel dat hij een level 2 wizard heeft en ik weet er 1 te vernietigen, dan heeft hij er nog maar 1 over en kan dus maximaal 6 powerdice gebruiken, door de velen dispel dice die ik krijg kan ik zo de overige in de Rod of Power stoppen om zo mijn magic nog wat power dice te gebruiken.

Ik heb veel geleerd en weer wat ervaring gekregen, veel lol en plezier, ik heb bij het toernooi een beetje een idee gekregen van een 2000 punten lijst.
zeer geslaagde dag en ben blij dat ik gegaan ben.

Uiteindelijk heb ik 42 vp en heb ik maar 1 punt gemist met painting points, dus dat valt nog heel er mee. Ik ben toch nog 19de geworden van de 20 al schilde het maar 2 punten met diegene boven mij, dus viel wel mee. Ik heb Nummer 20 ver achter mij gelaten met 21 punten verschil.
Mijn doel niet helemaal gehaald, maar wel veel geleerd. Het was een zeer geslaagde dag. :thumbup:

@chris, sorry maar ik heb het heel druk nu school weer begonnen is, ik ben wel bezig met je tekening maar het zal nog een tijdje op zich laten wachten.
pijnappel

Berichtdoor Chris » 11 jan 2012 09:46

Ik ben blij dat je lol hebt gehad. En school > tekening. Ik zie hem wel een keer verschijnen.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor TROLL » 11 jan 2012 10:24

ziet er goed uit tim!

binnenkort een battle? en dan niet toernooi stijl? ;)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor pijnappel » 13 jan 2012 22:01

@ theo, vind ik goed ik heb er zin in. Alleen weet ik niet wanneer aankomende donderdag ben ik er niet en de donderdag daarop kan ik tot 20.30 . dus dan kan een kleine battle wel. ^_^

donderdag een battle tegen de ogre's van rogier gespeeld, het was een leuke pot en hier een verslagje.

mijn lijst zag er zo uit:
arch lector
12 knights of the inner circle (great weapons)
10 knightly orders (lance)
2 canons

rogiers lijst zag er zo uit:
generaal
7 Ironguts
7 ogre's
1 Ironblaster
3 leadbelchers

We hadden allebei bijna geen magie, alleen ik had mijn arch lector die wat kon toveren. Dit zorgde er voor dat maar een spreuk gecast is en ook daadwerkelijk gebruikt werd, namelijk reroll to hit en to wound.
Rogier had een ironblaster meegenomen om eens uit te proberen wat hij nou precies deed, maar dankzij mijn kanonnen en ik de eerste beurt had, hoefde hij alleen op te zoeken hoe veel wound hij had en kon hem aan de kant zetten. :grijns:
De beurten verliepen snel en soepel, dit komt denk ik doordat we bijna geen magic hadden en er ook niet zo veel geschoten werd, aangezien we pas in beurt drie in close combat stonden duurden de beurten soms maar 5 minuten, mijn eerste beurt zag er zo uit:
knights blijven staan, magic alles gedispelt, kanonnen schieten, Ironblaster weg en klaar.
in zijn beurt ging alles naar voren kon gelukkig kon niks schieten aangezien mijn knights lekker aan de rand stonden toe te kijken hoe de kanonnen hun werk redelijk slecht deden :dry: , Het enigste wat 2 kanonnen hebben doodgemaakt is 1 Ironblaste en 1 Ironguts. Daarin tegen deden mijn inner circle knights samen met mijn arch lector het heel goed.
Toen ze in beurt 3 door zijn Ironguts gecharge werden en in close combat kwamen was ik maar 1 knight verloren aan 6 S4 impact hits, mijn arch lector slaat als eerst, Door de mace of Helstorm had ik 1 S10 attack met D6 wound, to hit vaalde maar met hatred haalde ik hem wel, drie wounds en een ironguts dood.
Dan mogen mijn knights slaan, van de 12 zijn er maar liefst 11 raak en 9 S6 wonnden weer 3 Ironguts weg :thumbup: . toen nog 2 knights verloren door zijn 2 overgebleven ironguts en maak een overrun en kom achter de Ogre's met generaal te recht.
mijn 10 gewone knights rennen lekker weg voor zijn ogre's om nog eens 2 kanonkogels door de lucht te laten gaan, wat helaas niks gedaan heeft door slecht te rollen :dry: . En zo charge hij mij en ben ik mijn 10 knights kwijt en mijn kanon die een panic test vaalt omdat mijn unit wegrent.
Mijn inner circle knights chargen zijn leadbelchers en ze rennen weg om zo nog 2 beurten weg te rennen en op 3" van de tafelrand komen en een dubbel 1 rollen voor het wegrennen en nog een beurt op tafel staan, wat niet zoveel uitmaakten omdat ze de volgende beurten toch verder renden.
Dan komt de laatste close combat en maak ik een challenge. Weer door de mace of Hellstorm zijn generaal dood gemaakt voordat hij de kans krijg om te slaan. Mijn knights rolde weer lekker goed en hij had dit keer 8 wounds en ik een laatste overrun maakt en alle ogre's van tafel waren.
354 vp voor rogier
1150 vp voor mij
een victory voor mij :thumbup: , mijn vierde victory waarvan 2 tegen ogre's en 2 tegen Empire (als ik het nog goed herrinner).
pijnappel

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs