Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2006 15:19

Nou, het grootste gedeelte van de mini's uit de Skull Pass doos is uitgeknipt en schoongemaakt. Het zal nog wel even duren voor ze ook allemaal beschilderd zijn :roll:

De miners combineren uitstekend met de oude metalen modellen, en ik heb nu dus een mooi regimentje van 15 man groot, wachtend op hun beurt om geverfd te worden
Afbeelding
En met de nieuwe regel dat een vijand vernietigd word als ze in een vijand rennen worden ze toch erg interessant, want samen met de Gyrocopter zijn Miners zo'n beetje de enige unit die een kans maakt achter de vijand te komen....

De Skull Pass warriors hebben hun plaats ingenomen naast de 'gewone' plastic warriors en vormen zo een lekker stevig blok van 25 man. Van sommigen heb ik de hand wat verdraaid, zodat ze hun bijl niet zo plat vast blijven houden en ik heb er alle vertrouwen in dat als het dadelijk geschilderd is mensen goed moeten zoeken naar die 'mindere' plastics.
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2006 15:25

De laatste 3 kruisbogen zijn ook af

Afbeelding

Die dwerg in het midden kan in principe aangwezen worden als een champion, maar voor een shooty unit als dit heeft dat weinig zin. Meestal zal hij dan ook gewoon gelden als een normale quarreler.

En daarmee is dus mijn eerste complete unit met de nieuwe plastics af:
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2006 15:37

En daarmee was ik klaar voor het clubtoernooi van afgelopen zondag.

Afbeelding

Zoals gezegd had ik een voor mij wat ongebruikelijk leger meegenomen, met veel meer shooty ipv combat units dan ik normaal zou meenemen.

Thane
shield
rune of cleaving, rune of fury, rune of stone

Runesmith
shield, gr weapon
2x rune of spellbreaking

20 Warriors
full command, shields

20 Warriors
full command, shields, gr weapons

12 Slayers
giant slayer

12 Thunderers

12 Quarrelers

Cannon
rune of forging

Bolt Thrower
engineer, brace of pistols

Bolt Thrower
engineer

Flame Cannon

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2006 16:03

De dag begon met het bekende zooitje hanggroepjongeren op de stoep van Moenen & Mariken.
De organisatie (aka Chaim ;) ) was de sleutel vergeten, dus we zaten er wat langer dan gewoonlijk (hierbij ook meteen mijn verontschuldigingen aan de buurtbewoners :P )
Gelukkig konden we ons prima vermaken met sterke verhalen van de voorgaande avond en het citeren uit Full Metal Jacket
Afbeelding

Eenmaal binnen hadden we al snel de tafels opgezet en konden we beginnen met de eerste battle
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste battle was tegen Martijn, met zn welbekende Nurgle Chaos leger hier te bewonderen
Afbeelding

Martijn was redelijk geïntimideerd door al mn vuurkracht, en besloot dit op te lossen door zn leger zo ver mogelijk van mij weg te zetten. Ik vond het prima, want da betekende dat ik langer op hem kon schieten voordat zijn combat eenheden bij mij waren.
Ik had mijn hele leger in de linkerhoek gezet, behalve de 2 BoltThrowers, die stonden helemaal rechts. Zij konden zo mooi schieten, en als Martijn er iets op af zou sturen, kosten ze maar 60 puntjes, een hele goepkope afleiding. Martijn ging er prompt op af met zn Exalted Daemon én zn Ogres ^_^
Uiteindelijk hebben alleen de Nurglings en de Exalted Daemon combat gezien, tegen mn Thunderers, de rest van het leger was al kapot geschoten voor het bij mij was B)
Solid Victory voor mij
Afbeelding

De tweede battle was tegen Sander, de andere dwergenspeler van de club.
Broedermoord dus, 2 dwergenlegers tegen elkaar.
Ik had veel meer shooty als Sander, wat hem dwong om in de aanval te gaan. Ik kon op afstand aardig wat schade doen en in combat had ik ook de kans om 2 eenheden op 1 van hem te chargen en dus ruim de combat te winnen. Een massacre voor mij, Sander had zelfs 0 Victory Points :(
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2006 16:13

Wat andere battles uit de 2e ronde en wat van de legers die meededen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die laatste verzameling metaal en plastic zijn de Clan Skyre Skaven van Stefan. Ondanks dat ze zo goed als ongeschilderd zijn waren ze de grote schrik van het toernooi, want de hoeveelheid schade die deze jongens op afstand konden doen kon niemand bijbenen.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2006 16:37

In de laatste ronde mocht ik dus tegen Stefan en zn gevreesde ratten. In onze vorige ontmoetingen werd ik altijd grandioos afgemaakt, omdat ik met mn trage dwergjes naar de overkant mocht sjokken terwijl ik van alle kanten bestookt werd.
Deze keer had ik echter flink wat om terug te schieten, en aangezien Stefan niet hoefde te rekenen op veel schilderpunten hadden we al uitgerekend dat ik voor de winst van het toernooi alleen moest proberen niet te hard te worden ingemaakt.
Mijn plan was dus om goed terug te schieten en mijn dure units achter terrein te beschermen. Niet het meest dappere plan, maar beter dan naar voren stormen en kansloos afgeschoten worden :dunno:

Afbeelding

Het geluk was zeker met mij in deze battle.
Het eerste schot van de Flame Cannon liet meteen de grootste unit ratten, inclusief generaal, van de tafel rennen, Stefan's Lightning Cannon blies zichzelf op, zn Tunnelers lieten hun tunnel instorten en zn Rat Swarms kregen met 25 attacks het niet voor elkaar om een bolt thrower crew uit te roeien :huh:
Een Minor Victory voor mij, en toen was het wachen op de officiele uitslag...

Chaim de ceremoniemeester
Afbeelding

met de einduitslag
Afbeelding

Jawel, voor de 2e keer op rij hebben mijn Dwergen het Hive Novio toernooi gewonnen! :1:
Iets wat gevierd mag worden met de traditionele beauty-shot van de winnaar :roll:
Afbeelding

Ik had het van te voren niet gedacht, en ik heb héél veel geluk gehad, vooral met mijn tegenstanders.
Dit leger kan snel in de problemen komen tegen tegenstanders die snel aan de overkant komen en de artillerie uitschakelen. Al mijn tegenstanders hier waren vrij traag, zonder cavalerie, en ik had dus flink de tijd om ze uit te dunnen. Tegen andere legers had het heel anders kunnen gaan.

Ik ga in ieder geval vol zelfvertrouwen de nieuwe campaign in... :P
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 24 sep 2006 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bob » 18 sep 2006 16:49

Gefeliciteerd Frank!
Volgend jaar ben ik er bij met Night Goblins (maar die heb jij dan misschien ook :(
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor Benman » 18 sep 2006 18:15

Hehehe Frank, Way to GO !!!! ........

:1:

Waar kleine mannekes al niet goed in zijn ...... en ik bedoel je dwergen. :P

En zoals we gewend zijn van Frank. Een mooi verslag van het toernooi. B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 18 sep 2006 19:23

[quote="Beastherder"]De organisatie (aka Chaim ;) ) was de sleutel vergeten

Ja, en Chaim was dan ook nog zo vriendelijk om me in te halen op de Graafsebrug, en heel hard te roepen dat ik een prudser was en op moest schieten. :P

Leuk verslag van de dag Frank ..... En aangezien je nu Clan Schoonenbeek hebt uitgemoord mag je volgend jaar als Chaos Dwarf mee doen aan het toernooi. :harhar:
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 24 sep 2006 15:20

Nou, de campaign staat op het punt te beginnen, dus de komende tijd ben ik weer flink met mn dwergen in de weer.

Spelen met een leger geeft me altijd motivatie om te schilderen, zeker als een leger nog niet af is.
Ik heb een aantal ge-thematiseerde army-lists klaarstaan om aan de campaign te beginnen, met daarin units die ik nog niet geschilderd heb. Het gaat me nooit lukken om ze voor een evt. battle af te krijgen, maar het zorgt er wel voor dat ik het toch ga proberen :P

De eerste 3 legers (zonder té veel weg te geven ;) ) zien er als volgt uit:
#1 is een redelijk standaard leger, met wat kleine voorbereidingen tegen Undead, want die gaat dus richting Simon's Tomb Kings.
#2 is een 'traditioneel' leger, dus zonder buskruit, maar mét Longbeards. Dat leek me wel toepasselijk, en geeft me een reden om s aan die unit te beginnen.
#3 heeft een ondergronds thema, met naast de onvermijdelijke Warriors een flink blok Miners en Ironbreakers (volgens fluff de bewakers van tunnels) en een Organ Gun (oorspronkelijk ontwikkeld om snel een tunnel schoon te vegen)

Ik heb dr zin in, en ik ben zeer benieuwd of het deze keer weer zo goed zal gaan als de vorige keer :P

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs