empire: "The Skaven war"

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: mijn Empire blog

Berichtdoor pijnappel » 01 apr 2012 17:44

en niet te vergeten cause fear, het stapelt zich op en aangezien ze gewoon een 1+ armour save hebben zoals gewonen knights, maar ipv 1 wound 3 wounds hebben.
Als ze echt 58 punten zijn denk ik dat ik zeker 2 units van 3 à 4 demigryphons neem in een 2000 punten lijst (misschien in combi met griffon, kan ook heel leuk worden).

Ook de deteachments zeggen mensen dat die stukken beter worden en komen weer in de belangstelling.

met andere woorden, Empire gaat totaal veranderen in deze editie
Legers die ik speel: WHFB- Empire
pijnappel
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor pijnappel » 07 sep 2012 06:28

(deze is het zelfde als in het "de clubavond, dus twee keer lezen heeft geen zin, meer voormij om al mijn battles bij te houden).

Empire vs Dark elves, 800 punten. Het was een leuke battle.

mijn lijst:
templar grand master
battle wizard
warrior priest
5 pistoliers
40 halbediers
-5 achers detachments
3 demigryphs

steven's lijst.
sorceress lvl 2
16 corsairs met banner dat ze frenzy zijn
5 dark riders
5 shades
30? warrior met speren

In mijn eerste beurt rennen de pistoliers naar voren en schieten 1 shade dood. verder loopt alles naar voren, cast 1+ strenght 1+ toughness op mijn pistoliers.
steven beurt moeten zijn corsairs mijn pistoliers chargen, jammer werkt de 1+ toughness niet genoeg tegen 33 attacks en pistoliers zijn weg.
shades schieten nog 4 archer dood, maar de overgebleven 1 blijft dapper staan. met magic raak ik 2 wonden kwijt met de lore of metal (geluk dat hij voor het aantal hits een 2 rolde, Dus twee wounds op mijn demigryphs)
Mijn beurt charge ik met mijn halbediers de flank van zijn corsaires en mijn demigryps chargen de warriors. met magic werd er weer dramatisch gerold (twee tweeën) dus nu de 1+str 1+ tooughness op mijn halbediers. die in close combat de corsair 6 wounds doen en hun mijn halbediers maar 2. Ze rennen te ver weg om nog in te halen. met mijn demigryphs gaat het ook goed, ik sla aardig wat warriors dood en zijn wizardm hij niks bij mij, door zijn stead fast blijft hij staan.
In zijn beurt probeert hij zijn corsairs nog te rallyen maar ze waren te bang voor de horde halbediers. mijn demigryphs krijgen een flank charge van zijn dark riders. bij close combat gaat het fout met mijn demigryphs, ik rol 3(!) keer een 1, verlies een demigryphs dood maar de overrige twee samen met mijn grandmaster blijven door vechten, nog genoeg om de combat alsnog te winnen. maar alles blijft staan.
In mijn beurt chargen mijn halbediers de corsairs (kunnen ze nooit halen, maar de corsairs rennen weer verder weg), met mijn demigryphs gaat het beter, ik sla 8 warriors dood en hij weer niks. Zijn warriors nog steeds steadfast maar de dark riders falen de dubben 1 en rennen van tafel.
Nu weet steven zijn corsair wel terug te krijgen en staan in een hoek je te wachten om mijn halbediers. De warriors gaat het niet goed, na de combat staan er nog maar 7 of tafel, maar haalde nog steeds hun break test. mijn volgende beurt worden de corsairs gecharged en lukt het hem niet om genoeg lijken te maken (maar 2), en met mijn warrior priest zijn spell reroll to wound en hatred, heb ik met 28 attacks 22 wounden gemaakt, Het lukt steven niet om de overgebleven 12 corsairs te saven om een 6+, en rennen weer weg, ditkeer definitief van tafel. Mijn demigryphs beginnen er genoeg van te krijgen en toonde geen genade naar de warriors, ze krijgen de kans niet om weg te rennen en werden totaal afgemaakt door de demigryphs, wel wisten ze nog een demigryphs te doden, maar dat was niet genoeg.
met alleen nog shades aan steven's kant kwamen ze dapper aan hun einde door de halbediers te chargen, maar kregen ook hier niet de kans om weg te rennen.

vp voor steven: 125 vp voor mij: 900 (800+100 voor zijn generaal)
pijnappel

Berichtdoor TROLL » 07 sep 2012 09:41

Als eerste, damn tim je lijst is duidelijk een 8th edition power lijst :)

Ik zie dat je t spelletje goed door krijgt :) Dusseh over 2 weken moet goed komen :wink:
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor pijnappel » 01 dec 2012 20:51

ik ben weer bezig geweest met mijn empire leger, later volgt meer.

EDIT:

Ik had vandaag een battle te Mick. we speelden 1500 punten, hij met dwarfs

mijn lijst ongeveer:
bsb
wizard
warrior priest
11 inner circle knights
9 knightly orders
3 demigryphs
5 outriders
5 pistoliers

Mick's lijst ongeveer:
lord
lord
10 thunderers
10 thunderers
3 canons
15 miners
20 warriors met hand weapon en shield

hij krijgt beurt 1 en uiteraard beweegt hij niet en schiet alleen met zijn 3 canons, resultaat 6 lijken en van mijn knightley orders staan alleen nog maar de command group op tafel.In mijn beurt ren ik keihard naar voren met mijn inner circles en demigryphs hierdoor blokkeert een groot rotsblok het zicht van de kanonnen en spaart dat mijn flanks. Mijn outriders staan door de vangaurd move al in shooting range en schieten op de miners 3 lijken. mijn pistoliers rennen naar voren en staat op 1 inch voor 2 kannon, zodat die de volgende beurt line of sight blokken waar de kans groot is dat de canons over ze heen schiet. Mijn command group loopt uit het zicht van de cannons achter de pistoliers om ze wat steun te geven.
In zijn beurt charge hij met zijn miners de flank van pistoliers (wat mij niet uitmaakt omdat hierdoor 3 canons een hele beurt niet kunnen schieten en waar schijnlijk de volgende beurten achter de miners staan en dus geen line of sight hebben). Gelukkig blijft er 1 pistolier staan en vlucht het bos in (wat nog ontzettend van pas gaat komen).
Verder schiet hij met zijn thunderers in totaal 3 inner circles dood. S4 Armour piercing is eng met knights met een 2+ inplaatse een 1+ armour save.

Maar in mijn beurt wreken de innercircle knights een gestorfen broeders en chargen 10 thunderers en mijn demigrypgs de andere 10. zijn blok warrior die er tussen staan kunnen niks zien waardoor dat me nog een beurt extra krijg om een flank te ontlopen.
Helaas zijn met pistoliers niet bestand tegen de miners en de enige die overblijft vlucht het bos in. Verder gaat het met mijn inner circles en demi beter. Mijn inner circle slaan er 5 thunderers door en mijn demigryps slaan er 3 dood (er kunnen maar 2 demi slaan omdat ik in zijn flank zit) Maar bij allebei blijven de thunders staan door de ld 10 van hun generaal :dry:
In zijn beurt draait hij zijn warriors bij zodat ze de volgende beurt mijn demigryps kunnen chargen (denkt hij, maar dan zijn ze alleen weer weg :P ) De thunderers kunnen aan beide kanten het niet meer aan, bij de inner circle worden ze zelfd totaal gewipeout. Maar mijn demigryphs moeten nog wel rennen om de dwergen in de grond te stampen. Aan de andere kant lopen de miners richting mijn knightley orders, die intussen achter een ontzettend dicht bos waar geen line of site is voor de cannons.
Nu mijn innner circle weer helemaal vrij staan en zich klaar maken om de warrior te chargen die volledig op mijn demigryps waren gericht. Dus stromend komen ze in de rear van het blok waar de generaal wanhopig naar achter kijk en nog probeerde om zijn mannen op tijd om te laten draaien, maar tevergeefs, dwergen zijn nu eenmaal niet zo snel.
Dit was de langste combat van de battle, terwijl aan de andere kant den miners rustig naar hun doelwit: mijn commandgroup. Dus de achterste dwergen zwoegde voor hun leven dat helaas niet genoeg was. Maar zoals alle dwergen dat doen blijven ze staan en draaien naar mijn inner circle.

Mijn inner circles waren niet opgewassen tegen hun lord en hadden snel hulp nodig. En die kwam er, mijn demigryphs chargen "down hill" op de dwergen. De dwergen waren van staal maar de vielen opgegeven moment naar beneden. Hoewel de dwergen er erg op leden bleven de gewoon doorvechten, en zo deden mijn knights dat ook. En al dat bloed zweet en tranen (je ziet je beste vrienden sterfen in een oorlog) werd geloond, uiteindelijk waren de dwergen hun moed verloren en namen de benen (hoe klein de ook zijn) en haalde het niet om de paarden voor te blijven en kregen een rugmassage van hoeven. En zoals je bij iedere massage dat doet, doen de dwergen dat nu ook, ze gingen liggen.
Uit zijn ooghoeken zagen ze het nog hoe hun broeders kansloos waren. Om nog een duwtje in de rug te geven, deden dat letterlijk met een kanonbal bij mijn knights. Maar het maakte niet uit. Al hun hoop om nog vlees voor vanavond te krijgen was op de miners gericht. Die langzaam aan maar dichterbij de knightley orders kwamen. Eindelijk aangekomen kregen ze gelijk een stootje van de "shield of thorns" tegen hun baarden aangedrukt. 2 konden de druk niet aan en kozen voor gingen naar de hemel inplaats weer de grond in om te werken. Ze leken verreweg in het voordeeel maar uiteindelijk verloren ze net. Net op dat moment kregen ze door hoeveel broeders er waren gesneuveld en renden spontaan weg om niet meer terug te komen.

Alleen de 3 canons waren de enige die de oorlogs druk hadden weerstaan, hun verliezen waren groot maar wilden nog wraak nemen. Toen herrinerde een cononscrew dat er nog steeds een pistolier van 90 punten in het bos stonden. Ze gingen het bos in maar tegen de tijd dat ze hem vonden bleken ze te uitgeput te zijn. Maar na tijden niks doen was de pistolier helemall op energie en liet zich niet kennen, hij en zijn paard sloeg ze allebei dood. Waardoor het idee dat de crew 90 punten ophaalde voor hun eer, konden ze 90 punten afgeven aan de vijand.

Ze hadden het weer eens gedaan. Weer een overwinning voor de empire. Hoe het die week daarop nog zo mis ging tegen dwergen van de grote graaf Theo ging het hier geweldig. Met geen verloren eenheden maar slecht mannen van meerdere units waren de verliezen klein. 's Avonds op de terugweg naar huis reed hij met voldoending op zijn paard. Thuis stonden zijn vrouw en kinderen al op hem te wachten en er zal een feest komen. Maar eerst moest hij wel nog kilometers maken, en kilometers maken. Zo keek de eenzamene, teleurgesteld conanscrew hoe hun vijand wegreed, de horizon achterna.

uitslag: vp voor Mick: 0 vp voor mij: 1310

En nu, het is veel te lang geleden. Heb ik naast een battle ook weer een beetje gewerkt aan mijn leger.
Een demigryph zoals hij gaat worden, hij is nu nog met kneedgum vast gezet en is geen grote WIP maar daar komt verandering in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn eerste stap naar een thema leger "the skaven war". Ik ben namelijk om een thema leger te maken waarin mijn empire vecht met skaven, dit is een stukje historie van de empire en geeft mij veel mogelijkheden tot een mooi leger. Het is mijn bedoeling om in elke unit minstens 1 conversion te maken. Ik ben begonnen met mijn demigryphs omdat de een kleine unit zijn en ik al een duidelijk beeld heb hoe ik ze wil maken.

later volgt meer
pijnappel

Berichtdoor pijnappel » 21 jul 2013 21:17

na lange tijd weer geknutseld.

een WIP van mijn unitfiller voor mijn swordmen
Afbeelding

Afbeelding
pijnappel

Berichtdoor Beastherder » 21 jul 2013 21:20

Kill the Ratmen!

Ziet er veelbelovend uit :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Chris » 21 jul 2013 22:27

Zozo, zelf aan het sculpten? Ambitieus! Laat maar zien hoe het wordt :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

empire: "the skaven war"

Berichtdoor pijnappel » 26 dec 2013 17:20

in 1111 werd the empire getroffen door de black plague. Tegen de tijd dat de black plague eindelijk voorbij was, was driekwart van de bevolking getroffen en lagen ze te rotten in massagraven. Een van de getroffenen was Boris Goldgather, hij was de meest gehate emperor (dus niemand vond dit erg), hoewel hij niet gewenst in het land was the empire door dit verlies ontzettend zwak.
Hier proviteerde de skaven van door juist in die tijd aan te vallen. Niemand anders dan Count Mandred of Middenheim kon de empire hergroeperen. Onder zijn leiding werden de skaven teruggedrongen en kreeg hij na de overwinning op de Howling Hills de bijnaam the skavenslayer.

Mijn leger speelt zich af in de laatste periodes van deze oorlog rond 1125. Net na de ontknoping op de Howling Hills waar Count Mandred zijn grote overwinning boekte op de ratten. Hoewel de oorlog aan zijn einde leek te komen waren er nog kleine delen in het land waar de skaven alsnog in de meerderheid waren. Zo ook het vergeten regio ten Zuiden van Marienburg genaamd Red Mountain, genaamd naar de bergen aan de horizon die elke avond rood kleuren door de ondergaande zon. Vlak bij de rivier Reik, hoewel de dorpelingen vinden dat ze eigenlijk bij Middenheim horen ligt het dorpje toch echt in Reikland (echter maakt de dorpelingen dit niks uit en gedragen ze zich als Middenheimers).

Red Mountain heeft geen 'burgemeester' zoals de meeste alleen staande dorpjes, dichtbij het dorpje ligt een burcht (hoewel we het beter een ruïne kunnen noemen) waar de adellijke familie Pineapple woont. De dorpelingen voelde zich veiliger om zich onder toezicht te laten vallen van de graaf, die daar woonde. Zo komt het dat de burcht en het dorpje al samen handelen al sinds het voorjaar van 176. Na een paar decennia's werd dit meer dan een samenwerking en hoorde
Red Mountain en de familie Pineapple tot een gemeenschap. Vele generaties bouwde aan de welzijn van het dorpje, ondanks dat de handel op bloeide heeft Red Mountain zich nooit een stad mogen noemen (zelfs niet in zijn beste jaren waarbij het dorpje een van de grootste rol had in de scheepsvaart). Maar sinds de tijd van Osward begint het allemaal een beetje te vervallen. Zij waren de tussenstop voor de zeevaarders tussen Altdorf en Marienburg. Maar met de toenemende innovatie van de scheepsbouw en het gebrek aan zakeninzicht van Osward heeft het dorp niet mee kunnen groeien en is deze handel weggevallen waardoor de haven nu alleen nog gebruikt wordt door plaatselijke vissers. Zoals ik al zei, het gebrek aan zakeninzicht was voor het dorpje fataal waardoor het deze tijden vervallen bij ligt.

De dorpelingen en hun graaf hebben een sterk cultuur die al vanaf het begin van het ontstaan van Red Mountain standhoudt, mede hierdoor blijven de burgers trouw aan de graaf terwijl hij ze bijna niks te bieden heeft. Vrijwel het enige wat hij biedt (en kan bieden) is bescherming tegen buitenaf. Dat is nu ook het enige waar de bewoners aan denken. Het dorp is een van de dorpjes die nog steeds door de ratten getroffen worden, ook na de overwinning van Mandred op de Howling Hills is hier geen einde aan gekomen. Osward doet zijn best om zijn dorpelingen te beschermen, maar weet dat hij dit niet lang meer volhoudt en heeft daarom een brief naar Mandred gestuurd waarin hij hulp vraagt voor zijn dorp. De kans op redding is klein, de meeste troepen zijn al naar huis gezonden om te rusten, en niemand staat te springen om weer op pad te gaan om Red Mountain van zijn ondergang te redden.

to be continued...

Nou eindelijk mijn eerste modellen geschilderd zijn en ik eindelijk de inleiding (nog in het nederlands, moet het nog gaan vertalen naar Engels, de rest van het verhaal wil ik ook in het engels gaan doen) bedacht heb kan ik nu officieel zeggen dat de start van mijn thema leger nu gedaan is.

Mijn eerste modellen zijn 3 knights, lang over gedaan, eerst het kleurenschema bedacht en toen het harnas.Ik wil namelijk niet de standaard ijzerkleurige uitrusting maar ook niet naar koper. Toen besloten om ijzer met een sepia wash te gebruiken.
Het kleurenschema is uiteindelijk toch de blauw met wit geworden van middenheim, maar om mijn eigen tintje aan te geven voeg ik er oranje accenten aan toe.
FOTOS
[rimg]http://i1122.photobucket.com/albums/l533/pijnappel3/WARHAMMER/P1100409_zps144af4f8.jpg[/rimg]

[rimg]http://i1122.photobucket.com/albums/l533/pijnappel3/WARHAMMER/P1100408_zpscee486a1.jpg[/rimg]

alleen base moet nog, maar doe doe ik als ik de hele unit af heb, dus nog 3 knights te gaan.

Next on the list:
-3 knights
-8 swordmen
-paint a nid competition
Laatst bijgewerkt door pijnappel op 29 dec 2013 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
pijnappel

Berichtdoor Chris » 26 dec 2013 17:31

Leuke fluff, goed begin van het thema :)
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Re: empire: "The Skaven war"

Berichtdoor pijnappel » 20 feb 2014 19:07

"Goedemorgen Grimwald, lekker weertje vandaag hè." De sarcasme in zijn stem werd elke dag steeds erger. Ze waren nu al twee weken op reis en alleen de eerste dag had het niet geregend. Nu, op de 15de dag, was het nog steeds aan het regenen en de donkere wolken die in de hemel hingen maakte geen enkele plek voor de zon. "jij ook Walter" klonk de diepe stem door de tent. Het ontbijt werd stil naar binnen gewerkt, veel viel er niet te vertellen. Elke dag was het weer het zelfde liedje: verder reizen naar het zuiden naar de rivier en dan via het westen naar hun eindbestemming.

"als het goed is komen we vandaag bij de rivier aan, daar steken we over en overnachten in een herberg die daar bekend staat om zijn kabeljauw die ze zelf vangen" Grimwald eindigde hiermee het ontbijt en gebaarde dat iedereen zich klaar kon gaan maken. Alleen Walter moest nog blijven zitten. "Ik wil het er toch nog met je over hebben, we zijn nu al twee weken aan het reizen en nog geen enkel leven gezien in deze bossen. Zelfs geen dieren, vooral dat baart me zorgen, dit bos staat er om bekend van het wild. En die dieren zijn iet van suiker, dat weet ik wel. Buiten dat is er geen zuchtje wind en blijft het maar regenen. Alsof er iets op het moment te gebeuren staat waar niemand op zit te wachten" in zijn gedachten verzonken keek hij Walter aan, wachtend op zijn mening. Walter die zowat zijn hele leven samen in het leger gezeten heeft met Grimwald en nu zijn ze uitgegroeid tot een van de hoogste senioren in het land. Grimwald net iets meer ervaren als Walter, samen uitgegroeid tot hoofd van "de eerste wacht" van het empire. Nu is dit een grote eer, maar het brengt ook met zich mee dat zij als eerst aangewezen word om alle rotklusjes te doen voor het land, waarvan dit er een van is. "Mij is dat ook niet ontgaan. Hoewel het elke dag regent heb ik het gevoel dat dit pas de stilte voor de storm is, elke dag dat we dieper het bos in rijden lijkt het donkerder te worden. Ik hoor steeds vaker hoor het gekraai van vogels in de verte. 's Nachts lijkt het alsof er wezens ons in de gaten houden. Hoewel ik geen idee heb wat is er iets gaande."

Dat dit een van die rotklusjes is, zorgt het ervoor dat de stemming van iedereen bijzonder laag is en dan de regen er nog niet bij op geteld. Ook nu zat iedereen weer somber voor zich uit te staren in de regen. Wachtend tot water te zien na die ene boom, maar jammer genoeg stond daar gewoon weer een andere boom, en na die de volgende. Stil reed de eerste wacht uur na uur door het bos zonder dat er enige verandering van patroon ontstond. Grimwald probeerde nog enigszins de stemming omhoog te halen met zijn houding, maar in de ogen van zijn metgezellen kon hij niets anders zien dan afkeer en verbittering. En zo reden de zes gebroeders verder, uur na uur, dag na dag. Hopend tot de zon hun bestemming liet zien om hun missie snel te vervullen en dan eindelijk na jaren van oorlog terug te keren naar huis, hun vrouw en kinderen.

to be continued...

eindelijk mijn eerste volledige unit af, 6 reiksguard knights, met champion en banner: 182 punten

[rimg]http://i1122.photobucket.com/albums/l533/pijnappel3/WARHAMMER/P1100523_zps040a655e.jpg[/rimg]
[rimg]http://i1122.photobucket.com/albums/l533/pijnappel3/WARHAMMER/P1100538_zpsdf59d032.jpg[/rimg]
[rimg]http://i1122.photobucket.com/albums/l533/pijnappel3/WARHAMMER/P1100542_zps431c205b.jpg[/rimg]
[rimg]http://i1122.photobucket.com/albums/l533/pijnappel3/WARHAMMER/P1100533_zps06592d58.jpg[/rimg]

Nu komt D&D eraan en is het niet meer realistisch om als doel een geheel 2250 punten leger te schilderen. Een veel realistischer doel is om voor de 1000 punten te gaan en de andere 1250 voor volgend jaar te bewaren.

Mijn doel voor D&D: min 1000 punten geschilderd als thema leger: "the skaven war", inclusief fluff er om heen. Hierbij moet min 1 unit een conversion hebben

doel 1000 punten:
af:
182 pts reiksguard knights, banner, champion

nog te gaan: 818 punten
aantal dagen: 32 dagen

comments welcome :)
Laatst bijgewerkt door pijnappel op 05 maart 2014 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt
pijnappel

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs