ik ben weer bezig geweest met mijn empire leger, later volgt meer.
EDIT:
Ik had vandaag een battle te Mick. we speelden 1500 punten, hij met dwarfs
mijn lijst ongeveer:
bsb
wizard
warrior priest
11 inner circle knights
9 knightly orders
3 demigryphs
5 outriders
5 pistoliers
Mick's lijst ongeveer:
lord
lord
10 thunderers
10 thunderers
3 canons
15 miners
20 warriors met hand weapon en shield
hij krijgt beurt 1 en uiteraard beweegt hij niet en schiet alleen met zijn 3 canons, resultaat 6 lijken en van mijn knightley orders staan alleen nog maar de command group op tafel.In mijn beurt ren ik keihard naar voren met mijn inner circles en demigryphs hierdoor blokkeert een groot rotsblok het zicht van de kanonnen en spaart dat mijn flanks. Mijn outriders staan door de vangaurd move al in shooting range en schieten op de miners 3 lijken. mijn pistoliers rennen naar voren en staat op 1 inch voor 2 kannon, zodat die de volgende beurt line of sight blokken waar de kans groot is dat de canons over ze heen schiet. Mijn command group loopt uit het zicht van de cannons achter de pistoliers om ze wat steun te geven.
In zijn beurt charge hij met zijn miners de flank van pistoliers (wat mij niet uitmaakt omdat hierdoor 3 canons een hele beurt niet kunnen schieten en waar schijnlijk de volgende beurten achter de miners staan en dus geen line of sight hebben). Gelukkig blijft er 1 pistolier staan en vlucht het bos in (wat nog ontzettend van pas gaat komen).
Verder schiet hij met zijn thunderers in totaal 3 inner circles dood. S4 Armour piercing is eng met knights met een 2+ inplaatse een 1+ armour save.
Maar in mijn beurt wreken de innercircle knights een gestorfen broeders en chargen 10 thunderers en mijn demigrypgs de andere 10. zijn blok warrior die er tussen staan kunnen niks zien waardoor dat me nog een beurt extra krijg om een flank te ontlopen.
Helaas zijn met pistoliers niet bestand tegen de miners en de enige die overblijft vlucht het bos in. Verder gaat het met mijn inner circles en demi beter. Mijn inner circle slaan er 5 thunderers door en mijn demigryps slaan er 3 dood (er kunnen maar 2 demi slaan omdat ik in zijn flank zit) Maar bij allebei blijven de thunders staan door de ld 10 van hun generaal

In zijn beurt draait hij zijn warriors bij zodat ze de volgende beurt mijn demigryps kunnen chargen (denkt hij, maar dan zijn ze alleen weer weg

) De thunderers kunnen aan beide kanten het niet meer aan, bij de inner circle worden ze zelfd totaal gewipeout. Maar mijn demigryphs moeten nog wel rennen om de dwergen in de grond te stampen. Aan de andere kant lopen de miners richting mijn knightley orders, die intussen achter een ontzettend dicht bos waar geen line of site is voor de cannons.
Nu mijn innner circle weer helemaal vrij staan en zich klaar maken om de warrior te chargen die volledig op mijn demigryps waren gericht. Dus stromend komen ze in de rear van het blok waar de generaal wanhopig naar achter kijk en nog probeerde om zijn mannen op tijd om te laten draaien, maar tevergeefs, dwergen zijn nu eenmaal niet zo snel.
Dit was de langste combat van de battle, terwijl aan de andere kant den miners rustig naar hun doelwit: mijn commandgroup. Dus de achterste dwergen zwoegde voor hun leven dat helaas niet genoeg was. Maar zoals alle dwergen dat doen blijven ze staan en draaien naar mijn inner circle.
Mijn inner circles waren niet opgewassen tegen hun lord en hadden snel hulp nodig. En die kwam er, mijn demigryphs chargen "down hill" op de dwergen. De dwergen waren van staal maar de vielen opgegeven moment naar beneden. Hoewel de dwergen er erg op leden bleven de gewoon doorvechten, en zo deden mijn knights dat ook. En al dat bloed zweet en tranen (je ziet je beste vrienden sterfen in een oorlog) werd geloond, uiteindelijk waren de dwergen hun moed verloren en namen de benen (hoe klein de ook zijn) en haalde het niet om de paarden voor te blijven en kregen een rugmassage van hoeven. En zoals je bij iedere massage dat doet, doen de dwergen dat nu ook, ze gingen liggen.
Uit zijn ooghoeken zagen ze het nog hoe hun broeders kansloos waren. Om nog een duwtje in de rug te geven, deden dat letterlijk met een kanonbal bij mijn knights. Maar het maakte niet uit. Al hun hoop om nog vlees voor vanavond te krijgen was op de miners gericht. Die langzaam aan maar dichterbij de knightley orders kwamen. Eindelijk aangekomen kregen ze gelijk een stootje van de "shield of thorns" tegen hun baarden aangedrukt. 2 konden de druk niet aan en kozen voor gingen naar de hemel inplaats weer de grond in om te werken. Ze leken verreweg in het voordeeel maar uiteindelijk verloren ze net. Net op dat moment kregen ze door hoeveel broeders er waren gesneuveld en renden spontaan weg om niet meer terug te komen.
Alleen de 3 canons waren de enige die de oorlogs druk hadden weerstaan, hun verliezen waren groot maar wilden nog wraak nemen. Toen herrinerde een cononscrew dat er nog steeds een pistolier van 90 punten in het bos stonden. Ze gingen het bos in maar tegen de tijd dat ze hem vonden bleken ze te uitgeput te zijn. Maar na tijden niks doen was de pistolier helemall op energie en liet zich niet kennen, hij en zijn paard sloeg ze allebei dood. Waardoor het idee dat de crew 90 punten ophaalde voor hun eer, konden ze 90 punten afgeven aan de vijand.
Ze hadden het weer eens gedaan. Weer een overwinning voor de empire. Hoe het die week daarop nog zo mis ging tegen dwergen van de grote graaf Theo ging het hier geweldig. Met geen verloren eenheden maar slecht mannen van meerdere units waren de verliezen klein. 's Avonds op de terugweg naar huis reed hij met voldoending op zijn paard. Thuis stonden zijn vrouw en kinderen al op hem te wachten en er zal een feest komen. Maar eerst moest hij wel nog kilometers maken, en kilometers maken. Zo keek de eenzamene, teleurgesteld conanscrew hoe hun vijand wegreed, de horizon achterna.
uitslag: vp voor Mick: 0 vp voor mij: 1310
En nu, het is veel te lang geleden. Heb ik naast een battle ook weer een beetje gewerkt aan mijn leger.
Een demigryph zoals hij gaat worden, hij is nu nog met kneedgum vast gezet en is geen grote WIP maar daar komt verandering in.

Dit is mijn eerste stap naar een thema leger "the skaven war". Ik ben namelijk om een thema leger te maken waarin mijn empire vecht met skaven, dit is een stukje historie van de empire en geeft mij veel mogelijkheden tot een mooi leger. Het is mijn bedoeling om in elke unit minstens 1 conversion te maken. Ik ben begonnen met mijn demigryphs omdat de een kleine unit zijn en ik al een duidelijk beeld heb hoe ik ze wil maken.
later volgt meer