Frank's Bad Guys

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Bad Guys

Berichtdoor Guy » 21 mei 2014 13:42

Zeer hippe en gevaarlijke PaK'jes Frank, de camouflage van de bemanning is weer subliem!
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 mei 2014 16:20

Dank u, dank u -_-

Ik doe gewoon mijn best, en ik ben er van overtuigd dat iedereen die bereid is er de tijd in te steken hetzelfde kan bereiken

Maar dan is het nu zo ver:

KöningsTiger! B)

De grootste, zwaarste tank van de 2e wereldoorlog
Genoeg pantser om van voren volledig onkwetsbaar te zijn voor alles behalve de allerzwaarste geallieerde kannonen, en een kanon dat gehakt maakt van iedere tank die je tegenkomt

Staat natuurlijk een flink puntenaantal tegenover, dus het is altijd wel de focus van iedere game waar hij aan mee doet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Model word geleverd met zowel de 'Henschel' koepel (van hierboven) als de 'Porsche' koepel
De Henschel koepel werd het uiteindelijke productie-model, maar doordat Duitsland in deze fase van de oorlog een tekort aan alles had werden de al gebouwde koepels van het afgewezen ontwerp gewoon gebruikt.
Voor een 'downgrade' van wel 5 punten (op een tank van 435pts) kun je dus een 'Porsche' koepel nemen, die je 1 punt minder front-armour geeft
De reden voor dit, toch vrij minimale, puntenverschil is heel simpel: het is het verschil tussen onkwetsbaar en onkwetsbaar :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Het model is geschilderd in het 'Ambush' patroon, net als de Panther G van 2 weken geleden, met lekker veel stipjes ^_^
Duitsers waren verzot op stipjes in hun camouflage, kijk maar naar de camo van de infantrie :wink:

Het is nog de vroege variant, met de vlekken in het veld aangebracht, dus vaag
Later werd die al in de fabriek aangebracht en kreeg je harde lijnen
Deze K.Tiger heeft nog een Zimmerit-coating, dus een vroeg kleurenschema

De tracks, loop en andere details zijn overigens allemaal van metaal, dus het model weegt ook practisch net zo veel als een echte tank :grijns:

Volgende week de Flak38's en de Tank commanders, en dan is de hele eerste airbrush-productie lijn klaar :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jun 2014 17:06

Eerst de laatste details om de tanks of te maken: Commandant modellen voor de unit-leiders

Afbeelding

Tank-uniform Zwart voor de Panther en Tiger commandant, maar Veldgrijs voor de Stug commandant
StuGs werden gezien als infantrie-support wapens en vielen onder de artillerie, dus geen cool zwart uniform voor StuG bemanning -_-

En ja, dat is roze op de shouders en pet van de tankbemanning, dat was de officiele 'Waffenfarbe' voor tanks
Echte mannen zijn niet bang voor een beetje roze :wink:
De StuG commandant heeft daarentegen dus een rode rand op zijn epauletten, dat was de artillerie-'Waffenfarbe'

Tanks nu met bemanning:
Afbeelding

En zoals beloofd de FlaK38's

Afbeelding

Afbeelding

met wat close-ups
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hele nuttige unit, niet te duur, en kan ik eindelijk een beetje tegenvuur bieden aan al die vliegtuigen die er bij ons op de club rondvliegen.
Als er geen vliegtuigen zijn kunnen ze ook prima op infantrie en lichte pantserwagens knallen, en net als de Pak’s van laatst kan ik ze ook Combat Attachen aan mijn Platoons

Héél handig :yes:

Daarmee zijn de laatste modellen van de grote airbrush-serie af :tu:

Eerstvolgende prioriteit voor dit leger is wat meer bulk krijgen
Op dit moment is het een 'Infantrie' leger, maar met slechts 2 infantrie-unit en wel met 2500pts aan support eenheden :huh:
'Top-Heavy' is het woord, geloof ik :dry:

Als er weer voertuigen worden ge-airbrushed zal dat vooral zijn om de mobiliteit te verhogen
Transports voor de kanonnen, Recon-units, etc.

Maar eerst even iets anders dan al die ingewikkelde stippel-camo....

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 01 jun 2014 23:22

[quote="Beastherder"]iedereen die bereid is er de tijd in te steken ...

Niet iedereen heeft een airbrush van 90 euri, Frank. :P En dan nog zit er een stukje talent bij de ervaring. Het blijft gewoon erg mooi wat jij presteert.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Beastherder » 27 jul 2014 16:36

[quote="Beastherder"]Maar eerst even iets anders dan al die ingewikkelde stippel-camo....

Dus maak ik een Security Platoon

Is een optie in veel Market Garden lijsten, en vertegenwoordigd de geïmproviseerde troepen die toevallig aanwezig waren toen de para's uit de lucht kwamen vallen
Militaire politie, vliegveldbewaking, marinepersoneel, etc.

Niet bepaald de beste troepen dus, slechts Reluctant Trained met alleen Rifles als bewapening, maar wel spotgoedkoop in punten
In een elite SS leger is wat goedkope bulk wel handig
Om een Objective te bewaken hoef je niet zo goed te zijn ^_^

De modellen zijn de nieuwe plastic infantrie uit de startset, en voor het kleurenschema ben ik gegaan voor Feldgendarmerie, oftewel de militaire politie
Vandaar dus de oranje markeringen op schouders en linkerarm, en de bruine armband

Afbeelding
Afbeelding

Close-up van de Command team
Afbeelding
Afbeelding

En een willekeurig Rifle team
Afbeelding

Ik dacht, geen ingewikkelde camo, dus ik doe gewoon een heel platoon in 1 keer ^_^
30 pupkes is bijna het dubbele van wat ik normaal in 1 batch doe, maar wel meteen een speelbare eenheid klaar

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 28 jul 2014 20:46

Ziet er goed uit Frank. Die plastic modellen mogen er trouwens wezen, doen totaal niet onder voor de metalen.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 sep 2014 16:17

Tussen alle scenery door ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=3162&start=10 ) ook nog wat pupkes geschilderd, om te zorgen dat ik geen afkick-verschijnselen krijg :wink:

In een verdere poging om mijn Infantrie-leger ook daadwerkelijk uit infantrie te laten bestaan is dat dus de basis van nog een PanzerGrenadier Platoon

Afbeelding

Afbeelding

4 teams (2 squads) en een Command team is de kleinst speelbare eenheid, dus ze zijn ook meteen inzetbaar

Hier nog wat close-ups van individuele teams, gewoon omdat ik er best trots op ben ^_^

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 01 sep 2014 16:19

:worship:
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor henerius » 03 sep 2014 00:36

[quote="Beastherder"] omdat ik er best trots op ben

en terecht Frank en terecht. :tu:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 07 sep 2014 16:10

Dank u, dank u ^_^

Mijn Duitsers zijn begonnen zich in te graven

Om te functioneren als Kampfgruppe Euling in Nijmegen hebben mijn SS-ers verdeidigingswerken nodig

Allereerst enkele meters aan loopgraven (ja, meters KG Euling is een zgn Fortified Company en is heel stevig ingegraven)
We hebben op de club al prachtige loopgraven van Ben liggen, maar die zijn vrij groot
Ik wil dus wat bouwen dat kleiner is en practischer om in een stad te deployen, en het is ook handig als ik ze zelf heb zodat ik ze bij mn leger kan houden

Echte loopgraven zijn natuurlijk een gat in de grond, maar dat is niet practisch uit te voeren op een speeltafel
Dit zijn de loopgraven van Battlefront zelf, een muur met zand er voor
genoeg om een idee van stevige fortificatie te geven
Afbeelding

Ik heb hier 1 doos van gekocht, zodat ik ze na kan maken ^_^
beetje plastic en hout, dadelijk zand er tegenaan, makkelijk zat
Afbeelding

KG Euling Platoons hebben verder ook een HMG Nest en een FlaK38 Nest als standaard
(een 'Nest' is de naam voor een geïmproviseerde bunker, gemaakt van zandzakken, hout etc., in tegenstelling tot de 'Pillbox' wat een echte gebouwde bunker is van beton en staal)

eerste stadium HMG Nests
oftewel 'creatief met balsa-latjes'
Afbeelding

bij een drietal machine-gunners, die je normaal bij een half-track krijgt, zijn de benen afgezaagd, zodat ze later in de hutjes kunnen plaats nemen

eerste stadium FlaK Nest
rond mijn al geschilderde FlaK38's wordt een muur opgetrokken, die later wordt opgevuld met Milliput en/of greenstuff zandzakken
Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames