Dank u, dank u
Ik doe gewoon mijn best, en ik ben er van overtuigd dat iedereen die bereid is er de tijd in te steken hetzelfde kan bereiken
Maar dan is het nu zo ver:
KöningsTiger!
De grootste, zwaarste tank van de 2e wereldoorlog
Genoeg pantser om van voren volledig onkwetsbaar te zijn voor alles behalve de allerzwaarste geallieerde kannonen, en een kanon dat gehakt maakt van iedere tank die je tegenkomt
Staat natuurlijk een flink puntenaantal tegenover, dus het is altijd wel de focus van iedere game waar hij aan mee doet

Model word geleverd met zowel de 'Henschel' koepel (van hierboven) als de 'Porsche' koepel
De Henschel koepel werd het uiteindelijke productie-model, maar doordat Duitsland in deze fase van de oorlog een tekort aan alles had werden de al gebouwde koepels van het afgewezen ontwerp gewoon gebruikt.
Voor een 'downgrade' van wel 5 punten (op een tank van 435pts) kun je dus een 'Porsche' koepel nemen, die je 1 punt minder front-armour geeft
De reden voor dit, toch vrij minimale, puntenverschil is heel simpel: het is het verschil tussen onkwetsbaar en onkwetsbaar

Het model is geschilderd in het 'Ambush' patroon, net als de Panther G van 2 weken geleden, met lekker veel stipjes
Duitsers waren verzot op stipjes in hun camouflage, kijk maar naar de camo van de infantrie
Het is nog de vroege variant, met de vlekken in het veld aangebracht, dus vaag
Later werd die al in de fabriek aangebracht en kreeg je harde lijnen
Deze K.Tiger heeft nog een Zimmerit-coating, dus een vroeg kleurenschema
De tracks, loop en andere details zijn overigens allemaal van metaal, dus het model weegt ook practisch net zo veel als een echte tank
Volgende week de Flak38's en de Tank commanders, en dan is de hele eerste airbrush-productie lijn klaar