Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor drava » 10 okt 2006 22:47

Bang dat dat 1 weekje langer duurt Frank. Aan komende donderdag kan ik namelijk niet.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 okt 2006 16:29

Geeft niks.

Ik heb nog méér dan genoeg om te schilderen voor het echt een dringend tekort word.

Afgelopen donderdag de eerste echte battle voor de campaign gespeeld tegen Simon (en meteen ook de laatste, want Simon gaat de campaign verlaten :snif: )

Afbeelding

oftewel: Tomb Kings
Ik had een klein voordeel in punten, maar het zijn wel undead, dus ik was niet helemaal zeker van mn zaak.

Afbeelding
Mijn dappere battleline, met (door support) 2 units warriors, en dus de eerste battle voor mijn WIP nieuwe plastic unit.

Afbeelding
Het werd een battle met extreem geluk/ongeluk, allemaal in het nadeel van Simon. Zn katapult ontploft in beurt 1, en zn Tomb Scorpion kwam ook niet opdagen :dunno:

Afbeelding
Dus het werden 2 simpele 2-op-1 combats, die niet voor Simon te winnen waren (helaas lukte het zn Killing Blow Tomb Guard wel om mn generaal te vermoorden :( )

Afbeelding
Het laatste restje Tomb King leger in de verte, maar mijn dwergen kunnen niet veel meer doen dan schreewen dat het zulke mietjes zijn ;)

Afbeelding
En mn Slayers ruimen deze jongen ook nog even op

Al met al toch een makkelijke overwinning.
Iedere keer als Simon en ik tegen elkaar spelen lijken de dobbelstenen echt vervloekt, tot nu toe in mijn voordeel, maar ik ben toch een beetje bang voor die ene battle dat het weer in balans komt :dunno:

Simon zn landjes zijn nu overgenomen door Vincent en zn Dark Elves. De eerste battle komt er al aan en ik ben zeer benieuwd hoe dat zal verlopen.

#edit:
ik heb die avond nog wat andere foto's gemaakt, die vind je Hier
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 16 okt 2006 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 okt 2006 16:42

En mn eerste Longbeards zijn ook af! :D

Even zonder schild:
Afbeelding

En met schild (natuurlijk gebruik gemaakt van die mooie schilden van de nieuwe plastics)
Afbeelding

En ook maar even de achterkant laten zien.
De sculptor dacht zeker 'de voorkant is alleen maar baard, dus laat ik de achterkant maar wat interessanter maken' :P
mooi hoor, maar wel flink wat werk voor 'slechts' een Core unit ;)
Afbeelding
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 okt 2006 18:23

Afgelopen donderdag mn eerste Campaign-nederlaag te verwerken gekregen (ja, das inclusief de hele campaign van vorig jaar :P )

Geen foto's dit keer, ik had geen camera bij me.
K moest tegen Vincent zn DarkElves, en ik zag de bui eigenlijk al hangen.
Het was niet mijn grootste leger op de kaart, dus Vincent had zo'n 300 pts meer als ik, en het leger was ook 'fluffy' ge-thematiseerd en niet echt competitief van samenstelling.
Nou wil ik geen excuses maken en Vincent heeft gewoon goed gespeeld.
In de eerste 2 beurten deed mijn Organ Gun nog wel lekker wat schade (1 unit Dark Riders en een Chariot weggevaagd) en Vincent raakte nog flink gefrustreerd van het effect van S3 crossbows tegen T4 gepantserde dwergen (niet veel dus :P ).
Maar hij concetreerde zijn eerste charge goed tegen mijn zwakste unit, die prompt overlopen werd.
Mijn Miners kwamen mooi onverwacht op tafel, en deden een dappere poging om de Cold One Riders te onderscheppen die over de flank kwamen. Het lukte ze om te chargen, maar verloren de combat net, waardoor ze wegvluchtten (fear :snif: ) Het zorgde er wel voor dat de Cold Ones niet meer bij de 2 grote combat-units in het centrum konden komen, en die overleefden de battle dus redelijk ongeschonden:
Minor Victory voor de Dark Elves

De campaign is nog lang niet verloren, dus er zal nog meer dan genoeg kans zijn voor revanche B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 okt 2006 18:37

Weer 3 nieuwe warriors af

Afbeelding

goed, het is een beetje meer van het zelfde, maar al die andere mochten ook op de foto, dus deze ook anders worden ze jaloers :P

We gaan rustig verder met deze unit, want ik heb met mezelf afgesproken dat als deze af is, ik serieus mag beginnen met de Goblins ;)

volgende fase is de command group.
iets meer werk, want meer details, en natuurlijk de banner.
Deze nieuwe dwergen hebben weer een ouderwetse stoffen vlag, dus daar moet iets op worden geschilderd.
Ik raakte geïnspireerd door dit werk van Mark Gibbons
Afbeelding

leek me erg gaaf om in dezelfde stijl een eigen hold-icon te maken.
Karak Undaz is te vertalen als Watchtower Keep (zie de fluff aan het begin van dit blog) dus iets met een toren tussen bergen leek me wel toepasselijk.
Beetje pielen met papier en potlood en Squiggoth is niet meer de enige die een ontwerptekening in zn blog heeft staan ;)
Afbeelding

Hopelijk binnenkort hier een plaatje van deze tekening op een pupke

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 okt 2006 13:59

Afgelopen vrijdag mn 2e battle tegen Vincent gespeeld voor de campaign.
Gewoon in de kelder van Moenen, hartstikke handig.
Ik heb de sleutel dus ik kan er in, en Erik vond het geen probleem. Vind ik echt heel aardig van m :thumbup:

Afbeelding

De vorige battle had ik verloren, dus het was revanche-tijd.
Deze keer was het mijn grote leger op de kaart mèt support, tegen hetzelfde leger van Vincent, maar dan zónder support. Met andere woorden, dit keer had ìk 200 pts meer ^_^

Afbeelding

De eerste paar beurten schieten gingen lekker (Flame Cannon op Executioners :hehehe ) maar uiteindelijk zouden mn shooty stuff tch worden uitgeschakeld door zn Dark Riders.
Door mn supporting unit had ik lekker veel combat units op tafel staan, en ik hoopte door goed te manouvreren er voor te kunnen zorgen dat het 1 op 1 combats konden worden, want dan kunnen dwergen elfjes goed hebben.

Afbeelding
Zoals hier dus
In de laatste beurt voor de charge met mn blokken de volle 6 inch naar voren lopen, en hij kan niet meer zijn beide units op 1 blok concentreren. Dus hij heeft de keus: 1 op 1 chargen, en je krijgt combats die de dwergen zouden kunnen winnen, of proberen terug te trekken met het risico zelf gecharged te worden.
damned if you do, damned if you don't
Het werd damned if you do, want hij chargde er in, verloor de combat en verloor beide units.
Hetzelfde trucje lukte me aan de andere kant ook met zn Cold Ones, Executioners en chariot

Afbeelding

de combat met de Cold Ones had ik nog wel mn twijfels over, die jongens zijn best eng, maar mn generaal deed vreselijk zn best (5 attacks, 3 dode elfjes) en uiteindelijk won ik ook deze combats

Afbeelding
Eindresultaat:
duidelijke overheersing van het slagveld, maar wel mn shooty stuff kwijt, net een massacre.

vengeance is mine :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 29 okt 2006 19:44

Pfff, Vincenthomas verslagen door undies :P .

Trouwens, dat ontwerp ziet er best wel cool uit. Benieuwd hoe je het gaat schilderen :) .
The Duke

Berichtdoor marachii » 30 okt 2006 13:15

tsja frank was de terecht winnaar, had niet gerekend op de moves die hij uitvoerde en moest dus wel chargen.. en tsja elfjes tegen dwergen is nogal kansloos voor elfjes in close combat. en verder hadden mn cold one knights er erg veel zin in.. 5 cold one nights, hero en een assassin die erbij kwam chargen hadden samen wel 3 hele dwergjes te pakken! verder keek de crew van mn bolt thrower de verkeerde kan op en heeft in 6 beurten 3 slayers neergehaald... WOEPDIEDOE! maar ook als deze dingen wel meezaten was frank gewoon de betere speler :) gefeliciteerd :)
*If Women Ran The World We'd Still Be Searching For The Wheel*

(\/)
(O.o)
(>< )
/_|_\

Copy This Bunny Into Your Siggy And Help Him Achief World Domination
marachii
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Beastherder » 01 nov 2006 10:35

Afbeelding

de Standard (voordat ie achter die lap stof verdwijnt) en de champion van de Skull Pass doos. De champion word gewoon een rank-and-file warrior, maar hij heeft wel net wat meer details en goud dan een standaard ventje.
Maar waar het natuurlijk om gaat is de banner.

Afbeelding

Ik ben goed tevreden over hoe dat hold-icon is gelukt, goed strak en hoekig zoals dwergen dat graag zien.
De champion en musician word nu hard aan gewerkt, hopelijk kan ik die hier volgend weekend laten zien.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 01 nov 2006 12:11

Ja best leuk, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de baardkleur wel extreem geel is, niet echt natuurlijk. :unsure:

Tenzij je Tweety-Dwarfs wilt. ;)
The Duke

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs