Afgelopen vrijdag mn 2e battle tegen Vincent gespeeld voor de campaign.
Gewoon in de kelder van Moenen, hartstikke handig.
Ik heb de sleutel dus ik kan er in, en Erik vond het geen probleem. Vind ik echt heel aardig van m
De vorige battle had ik verloren, dus het was revanche-tijd.
Deze keer was het mijn grote leger op de kaart mèt support, tegen hetzelfde leger van Vincent, maar dan zónder support. Met andere woorden, dit keer had ìk 200 pts meer
De eerste paar beurten schieten gingen lekker (Flame Cannon op Executioners

) maar uiteindelijk zouden mn shooty stuff tch worden uitgeschakeld door zn Dark Riders.
Door mn supporting unit had ik lekker veel combat units op tafel staan, en ik hoopte door goed te manouvreren er voor te kunnen zorgen dat het 1 op 1 combats konden worden, want dan kunnen dwergen elfjes goed hebben.
Zoals hier dus
In de laatste beurt voor de charge met mn blokken de volle 6 inch naar voren lopen, en hij kan niet meer zijn beide units op 1 blok concentreren. Dus hij heeft de keus: 1 op 1 chargen, en je krijgt combats die de dwergen zouden kunnen winnen, of proberen terug te trekken met het risico zelf gecharged te worden.
damned if you do, damned if you don't
Het werd damned if you do, want hij chargde er in, verloor de combat en verloor beide units.
Hetzelfde trucje lukte me aan de andere kant ook met zn Cold Ones, Executioners en chariot
de combat met de Cold Ones had ik nog wel mn twijfels over, die jongens zijn best eng, maar mn generaal deed vreselijk zn best (5 attacks, 3 dode elfjes) en uiteindelijk won ik ook deze combats
Eindresultaat:
duidelijke overheersing van het slagveld, maar wel mn shooty stuff kwijt,
net een massacre.
vengeance is mine