Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Frank's Greenskins

Berichtdoor Beastherder » 16 okt 2006 16:52

Yep,
ook ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan, en ik wil serieus gaan beginnen met een O&G leger.
(dankzij de Skull Pass doos en een eerdere poging heb ik al meer dan 100 modellen, dus het zou zonde zijn ze niet te gebruiken :P )

In eerste instantie wil ik gaan voor een (bijna) puur 1000 pts Goblin-leger, lekker klein en weedy. Als ik die af heb zal ik s gaan nadenken of ik meer gobbo's wil, of toch wat grotere Orcs
(tegenwoordig zijn Orcs tactisch gezien zeker de moeite waard, dus het zal er aan liggen of ik ook wil winnen of alleen een 'fun' leger wil ;) )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 okt 2006 17:35

Het nieuwe Armybook is uit, en na een beetje gereken en gepruts is dit de lijst waar ik voorlopig naartoe ga werken
(mijn ervaring leert dat dit nog wel een paar keer zal veranderen, maar dan heb je tenminste een idee waar je het voor doet)

Black Orc Big Boss
Heavy armour, shield
91pts

Night Goblin Shaman
Level 2, dispell scroll, 2 magic mushrooms
130 pts

Night Goblin Big Boss
Great weapon, light armour
36 pts

30 Night Goblins
spears, netters, full command
3 fanatics
250 pts

30 Night Goblins
spears, full command
2 fanatics
190 pts

10 Wolf Riders
spears, shield, musician, boss
158 pts

2 Squig Herd Teams
(6 squigs, 4 herders)
60 pts

Doom Diver Catapult
80 pts

Total 995 pts

Ja, idd, allemaal Gobbo's met een Black Orc Big Boss :P
Klinkt vreemd, maar daar verzin ik nog wel een leuk stukje fluff voor.
Toen ik voor het eerst op het idee kwam (toen ik het model in de winkel zag hangen) was ik meteen verkocht.
Het contrast tussen zo'n monster en de rest van het leger lijkt me erg lachuh, en ik kijk nu al uit naar de eerste gefaalde Animosity-test van zn unit. :D (d6 S5 hits op een unit gobbo's, ik heb geen vijand nodig voor casualties :P )
Ook qua fluff zie ik veel mogelijkheden met zo'n generaal. Echt zo'n extreem gefrusteerde Orc, die niks anders doet dan balen van het geklooi van die **** goblins :doh:

Ook de tactische waarde van die unit Squigs betwijfel ik ten zeerste, maar ze zijn zo cool hè B)
In principe zouden ze kunnen functioneren als een soort flanking-unit, maar het is meer waarschijnlijk dat ze 1 keer beschoten worden en vervolgens schade doen op mn eigen units :roll:

Geen punten meer over voor SquigHoppers, Wolf Chariots, Bolt Throwers en andere goodies, dus ideeën genoeg voor de uitbreiding naar 1500 pts :P

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 okt 2006 17:47

De eerste testmodellen:

Afbeelding

Ik ben er erg tevreden over, vooral de huid is erg goed gelukt.
Alle dank hiervoor aan Martijn Nas, want de samenstelling is volledig zijn idee geweest (paarse ink over groen huid, was ik echt nooit opgekomen :blink: )

Enige probleem is een beetje een gebrek aan felle, warme kleur. Met al die kille natuurtonen kan het op een complete unit wel wat saai worden. De archer met die rode pijlveren scheelt al heel veel, maar die speergast heeft ook nog wat nodig.
De 'traditionele' oplossing van de GW Studio zijn de beroemde felrode speren, maar dat lijkt me ietwat overdreven.
Ik zat zelf te denken aan wat rode 'dags', op wat randen van de kleding, maar ndere ideeën zijn ook welkom.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 okt 2006 17:58

Dit was een ander testje, met een idee voor huidskleur van 'gewone' niet-Night Goblins van Martijn

Afbeelding

Ook best geslaagd idee, maar naar mijn mening ietwat te bruin, zeker aangezien die Goblins ook gekleed gaan in bruin leer e.d., waardoor het contrast tussen huid en kleding mij wat te klein lijkt.
Ietwat groener moet het kunnen.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 16 okt 2006 18:11

Mijn voorkeur gaat uit naar je eerste testmodellen: green & evil. De 2de versie ziet er prima uit, maar is inderdaad wat aan de bruine kant.

Wat de 'warme' kleur betreft, ik denk dat het schild voldoende 'warm' is om voor wat contrast met de goblin te zorgen . Om de unit nog wat extra's te geven zou je de banner wat meer kleur kunnen geven.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor drava » 16 okt 2006 20:04

He Frank,

Ziet er goed uit :). En tags is denk ik de beste manier ja, of je moet er een aantal fakkels geven voor onder de grond, ok hebben ze meestal niet zo nodig maar het geeft je wel wat kleur.

En trouwens ik zou voor orcs gaan, maarja ik ben ook meer van de bigger is better regel :P.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Benman » 16 okt 2006 20:57

Jah, een wat meer realistische huidskleur Frank. Vroegâh mocht alles lekker fel groen, maar daar GW zelf ook van dat "cartoony" af gaat mag zeer zeker ook de huidskleur aangepast worden.

Ziet er goed uit. B)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 16 okt 2006 21:58

[quote="Beastherder"]Ook de tactische waarde van die unit Squigs betwijfel ik ten zeerste, maar ze zijn zo cool hè B)
In principe zouden ze kunnen functioneren als een soort flanking-unit, maar het is meer waarschijnlijk dat ze 1 keer beschoten worden en vervolgens schade doen op mn eigen units :roll:

Na-ah, ze zijn tegenwoordig Immune to Psychology. B)

Oftewel, op een flank zetten en zo hard mogelijk naar voren rennen, en dan maar wachten tot je wordt gecharged (en de rest van je leger bvlijft hopelijk een eind uit de buurt :P).
Ik denk dat ze in zo'n mob van 6 Squigs en 4 Herders het beste werken als afschrikmiddel tegen fast cavalry .... Gewoon lekker breed opstellen en een flank schoonvegen.

De eerste testmodellen:
Ik ben er erg tevreden over, vooral de huid is erg goed gelukt.
Alle dank hiervoor aan Martijn Nas, want de samenstelling is volledig zijn idee geweest (paarse ink over groen huid, was ik echt nooit opgekomen )
Enige probleem is een beetje een gebrek aan felle, warme kleur. Met al die kille natuurtonen kan het op een complete unit wel wat saai worden. De archer met die rode pijlveren scheelt al heel veel, maar die speergast heeft ook nog wat nodig.

Rode dags heerschen, maar je zou ook eens kunnen proberen om de muts van die speergoblin een stuk zwarter te maken zodat de huid meer afsteekt tegen de kleding. Of anders roze neusjes en oorlellen geven, dat staat lekker weedy. :P
Nou is het op zich niet verkeerd wanneer Night Goblins er somber en grauw uit zien, dat past goed bij ze .... De mijne krijgen alleen rode manen op hun schilden en misschien hier en daar wat rode dags danwel zwart-witte checks om de mutsrand heen.

Dit was een ander testje, met een idee voor huidskleur van 'gewone' niet-Night Goblins van Martijn
Ook best geslaagd idee, maar naar mijn mening ietwat te bruin, zeker aangezien die Goblins ook gekleed gaan in bruin leer e.d., waardoor het contrast tussen huid en kleding mij wat te klein lijkt.
Ietwat groener moet het kunnen.

Je moet het IMHO niet op Night Goblins gebruiken want da's in combinatie met zwart, zwart en zwart veel te grauw, zelfs wanneer je ze roze neusjes geeft. ;)
Op Common en Forest Goblins staat die kleur goed, mits je wat contrastende kleuren voor de kleren kiest - m'n spear chukka crew hebben roodbruine broeken, rooie mutsjes en blauw-grijze bandana's enzo.

Oh, en nogmaals petje af voor Brian Nelson want die heeft echt gruwelijk mooie modelletjes weten te maken van die single-part, 15mm hoge Night Goblins (en de multi-part zijn nog hipper :wub: ).
Squiggoth

Berichtdoor Gerie » 17 okt 2006 06:59

Die eerste testmodellen zijn gaafff!!!
Houden zo Frank, en niets meer aan veranderen. B)
Gerie
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor The Duke » 17 okt 2006 13:26

Probeer ook een keer het zwart te highlighten door en bleanched bone of snakebite leather (of dergelijks) aan toe te voegen. Krijg je mooie natuurlijke en warme kleuren van :) . Dat moet al wat helpen, want dat kille grijs wat je er nu voor gebruikt is inderdaad een tikkie... té zegmaar.
The Duke

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs