Frank's Greenskins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor henerius » 25 okt 2006 22:50

Ik weet niet of die regel nog geld. Maar dit klinkt naar twee extra bigbosses ;)

per 1000 1 extra Gobbo hero toch?
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Benman » 25 okt 2006 23:16

Achja, ik vind het juist dan wel weer wat hebben. Goblins goblins goblins en dan gewoon een grote Orc in het midden ....... B)

Verzin je eigen fluff. Net zo mooi als GW fluff, zo niet mooier dan GW-fluff.

Gewoon doen Frank. :yes:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor drava » 26 okt 2006 06:58

Ik weet niet of die regel nog geld. Maar dit klinkt naar twee extra bigbosses

per 1000 1 extra Gobbo hero toch?

Nope die regel is er niet meer.

En al moet ik toegeven dat de gedachte grappig is, het is wel gepiel met base sizes en als ik tegen jou zou moeten spellen zou hij gelijk een bounty op zijn hoofd hebben. Omdat als hij dood is je LD gelijk omlaag gaat en hij is een van de weinige dingen die veel punten is.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 26 okt 2006 08:09

Jep ik ben het compleet met Rogier eens, maar dat had ik al gezegd.
Als je voor all goblin gaat moet je ook voor LD 6 gaan! Hardcore goblin! :P

En aangezien je al zegt dat er ooit Orcs toegevoegd gaan worden, zou ik die Black Orc laten staan totdat er orcs rondlopen.

@Ben: eigen fluff verzinnen is cool, maar bij veel mensen worden dit soort grappen als Kaas ervaren. Valt nogal op dat een heel LD 5 leger door een LD 8 general geleid wordt. Fluffwise zowiezo wel heel raar dat een Black Orc een zooitje goblins gaat leiden. Denk niet dat die 80 night goblins dat gaan pikken namelijk... :P

Maar goed, uiteindelijk moet Frank dat helemaal zelf weten natuurlijk.. ;)
All for one.. and each man for himself!
Legers die ik speel: Old World: Warriors of Chaos, Orcs & Goblins
GrunkSkullsmasher
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor Rogier » 26 okt 2006 12:13

Juistem, Hardcore goblin!

Bovendien is er nu dat op goblins toegesneden 5+ bound item waardoor jouw Ld omhoog geschroefd wordt en dat van de tegenstander tegelijkertijd naar beneden (Horn of Urgok of zo).
In combinatie met twee shamans en de Itty ring moet dat altijd werken!
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Squiggoth » 27 okt 2006 19:02

[advocaat van de duivel]
Volgens de fluff in het nieuwe O&Goblin-boek is het heel logisch dat een all-Goblin leger geleid wordt door een Orc ..... Goblin generaals blijven net zolang "aan de macht" tot er een willekeurige Orc passeert die in de gaten heeft dat de Goblins geen adequate leiding hebben, waarna de leidinggevende Goblin zonder pardon terug in de ranken wordt gebonjourd en de Orc de leidinggevende taken over neemt.

Bovendien zijn met de huidige regels Orcs dusdanig goed geworden dat je jezelf eigenlijk een flinke handicap bezorgt door alleen Goblins te nemen .... En Frank's leger bevat een Doomdiver én een Rock Lobber in 1000 pts., veel minder efficiënt kun je je leger bijna niet maken. :P

Sowieso vind het idee van een gefrustreerde Orc die een leger van kleine prudsertjes moet aanvoeren best leuk. MITS de Orc fatsoenlijk wordt geconverteerd ..... Zoiets als die van Victoria Lamb:
Afbeelding
Afbeelding
:yes:
[/advocaat van de duivel]
Squiggoth

Berichtdoor Bob » 28 okt 2006 11:15

Ik vind testmodel 2 mooier maar de eerst passen meer als night goblins (bleek, kunnen niet tegen zon), die bleke houtskleur past er ook goed bij.

Enne niet all night goblin gaan hé, dat doe ik al;)
(en dan win jij het toernooi op schilderpunten :(
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

Berichtdoor drava » 28 okt 2006 11:26

Maak je geen zorgen bob dan wil ik wel tegen de gobbo's van Frank :P. Alles beter als dwarfs,grom. :angry:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 okt 2006 10:05

Wèèèèhh! Rogier vind mn leger niet leuk :snif:

Ik vind die Black Orc Boss cool om 3 redenen

Afbeelding
Kijk naar dat contrast! B)
1 zo'n monster in een leger dat voor de rest bestaat uit de weediest troepen die er in warhammer rondlopen is lachuh. Als er andere Orcs omheen staan is dat effect veel minder.
(oh, en 3x raden welke dvd ik deze week gekocht heb ;) )

Quell Animosity
Het lijkt me echt vreselijk grappig om dat te zien gebeuren, d6 kills op mn eigen unit (kills ja, ik heb geen enkele illusie over wat een s5 hit doet met een goblin :P )

wat me brengt op
Zo'n Black Orc is eigenlijk best een beetje zielig.
Je bent de grootste, engste orc in de wijde omtrek met grote plannen om die squishy 'oomies helemaal in de grond te gaan trappen, maar het enige dat je kan vinden om je te helpen is zo'n stel miezerige goblins :doh:
Ik hóóp daadwerkelijk op veel gefaalde panic en animosity tests, want in mijn hoofd zie ik die Black Orc weer lekker gefrustreerd worden ^_^

.....

maar stel dat ik nu toch s naar de kritiek zou luisteren en die Black Orc er uit zou gooien ;) , waar zou ik m dan mee moeten vervangen volgens jullie? :unsure:
Nog een shaman word het errug magic-heavy, kan lachen zijn, maar daar heb ik dus totaal geen ervaring mee (ik heb nog nooit meer als 5 power dice in mn handen gehad :P )
Een Goblin Big Boss is wel handig, en dan heb ik ool nog wat puntjes over voor.... erm... iets :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rogier » 29 okt 2006 22:00

haha, ik ben een stuk milder gestemd vanwege je filmkeuze Frank!
Let goed op die scene waarin Pacino en de Niro samen in dat cafe zitten, als ik het me goed herinner zijn ze op geen enkel moment samen in beeld.

Goed, mooi contrast, en quell animosity is een leuke regel geworden. Maar ik blijf het twijfelachtig vinden...

ik moet je wel gelijk geven, goblin legers zijn in de nieuwe incarnatie een stuk slechter speelbaar (bijna onmogelijk) geworden, omdat alle sterke punten zijn verwijderd. heel vreemd dat ze tegelijkertijd wel een hele nieuwe lijn goblin modellen hebben uitgebracht!

ben erg benieuwd of ik nog bijdraai als ik je black orc geschilderd heb gezien ;)
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs