release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Terentius » 27 maart 2015 17:17

Dat dingen te misbruiken zijn boeit me niet echt. Ik heb daar de modellen überhaupt niet voor en wil ze daar ook niet voor hebben. De regels moeten vooral leuk zijn.

Ja, heel fijn dat je die krijgt en dan hem meteen zou kunnen gebruiken, leuk om tegen je daemonkin gespeeld te hebben maar dit was de laatste keer.

Lijkt me nogal een overdreven reactie. Zeker als we codexen zoals Eldar en Necrons hebben die veel en veel sterker zijn in alle andere opzichten.

Ik zeg ook niet dat je hem meteen mag gebruiken. Pas de beurt erna. Hoeft ook niet zo te zijn dat je hem zomaar gratis krijgt. Bijv: je moet er een squad voor opofferen. Of je hebt er veel meer Blood Points voor nodig (ook geen optie trouwens). Liever zelfs: het is het amper waard. Maar dan doet hij tenminste wat! Een Bloodthirster naast de tafel plaatsen die je tegenstander eng aankijkt heeft nu precies hetzelfde effect.

Beter eigenlijk als ze die hele regel hadden vervangen voor iets anders.

Zeg voor de rest niet dat die codex waardeloos is, maar ik vind dergelijke onzinnige regels gewoon een gemiste kans.

Fluff wise lijkt die regel

"A character with the Blood for the Blood God! special rule is slain, or slays an enemy character in a challenge."

en het feit dat ook je tegenstander Blood Points scoort me helemaal prima

Dus 2 Blood Points als mijn 8 man cultist squad wordt afgeslacht? OK, als jij dat prima vindt... :P
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 maart 2015 08:18

@Terentius: Een regel in een boek hoeft niet nuttig te zijn. Het zou een gemiste kans zijn om de optie om EEN BLOODTHIRSTER te summonen NIET in het boek te zetten. Het is cool dat het kan, ongeacht of het praktisch is.

Er zijn in WH fantasy bijvoorbeeld tal van magic items die nooit door iemand gebruikt worden, maar ik ben blij dat iemand ze bedacht heeft en gewoon in het boek gezet heeft, omdat ze COOL zijn. Omdat ze soms, die ene keer, een onverwacht tof effect kunnen hebben. Puppeldepups Folding Fortress heb ik nog nooit iemand zien gebruiken, maar het feit dat ik mijn lord een magische kubus KAN geven die hij voor een battle kan uitklappen tot wachttoren vind ik wel heel vet. 'It puts a smile on my face'. Zo ook met die Blooldthirster. Het zal niet snel gebeuren, en het is ook niet de bedoeling dat elke battle tegen Daemonkin beslist wordt door of en hoe snel die bloodthrister komt, maar het is wel vet dat het zou kunnen.

Door het onpraktisch te maken voorkom je in ieder geval dat iemand zijn leger er op gaat bouwen om in beurt 2 en 3 een bloodthirster te kunnen summonen, want daar wordt niemand blij van.

Fluff first, rules second!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor shogun » 28 maart 2015 09:55

Zover ik kan beoordelen is de hele codex alles behalve competitief. Dat hele principe van 'blood points' staat niet in verhouding tot wat een gewoon daemon-leger kan doen. Als bepaalde units wat goedkoper zijn dan zou een daemon leger ze als allies kunnen nemen. Denk hierbij aan een Lord op een juggernaut die met 15/20 fleshhounds naar voren gaat. De deamons hebben fearless in plaats van daemonic instability dus dat is voor een daemon speler winst.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 28 maart 2015 09:59

[quote="Caladai Doomblade"]@Terentius: Een regel in een boek hoeft niet nuttig te zijn. Het zou een gemiste kans zijn om de optie om EEN BLOODTHIRSTER te summonen NIET in het boek te zetten. Het is cool dat het kan, ongeacht of het praktisch is.

Er zijn in WH fantasy bijvoorbeeld tal van magic items die nooit door iemand gebruikt worden, maar ik ben blij dat iemand ze bedacht heeft en gewoon in het boek gezet heeft, omdat ze COOL zijn. Omdat ze soms, die ene keer, een onverwacht tof effect kunnen hebben. Puppeldepups Folding Fortress heb ik nog nooit iemand zien gebruiken, maar het feit dat ik mijn lord een magische kubus KAN geven die hij voor een battle kan uitklappen tot wachttoren vind ik wel heel vet. 'It puts a smile on my face'. Zo ook met die Blooldthirster. Het zal niet snel gebeuren, en het is ook niet de bedoeling dat elke battle tegen Daemonkin beslist wordt door of en hoe snel die bloodthrister komt, maar het is wel vet dat het zou kunnen.

Door het onpraktisch te maken voorkom je in ieder geval dat iemand zijn leger er op gaat bouwen om in beurt 2 en 3 een bloodthirster te kunnen summonen, want daar wordt niemand blij van.

Fluff first, rules second!

Hear, hear :thumbup:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Terentius » 28 maart 2015 14:59

En ik heb dus liever dat regels cool én nuttig zijn. Voor een goed geschreven regel zou dat allebei moeten gelden. Dat is juist de kunst.

Overigens snap ik niet zo goed wat er fluffy is aan een Bloodthirster die gemakkelijk elke battle gesummoned kan worden. Er hoeven namelijk 'maar' 8 units voor vernietigd te worden. Bij beurt 5 of 6 moet dat wel lukken. Hij kan dan niks meer in de battle doen, maar hij staat wel op de tafel. Hoort zo'n Bloodthirster niet mega zeldzaam te zijn? Noem ik niet "fluff first" :dunno:

Puppeldepups Folding Fortress heb ik nog nooit iemand zien gebruiken, maar het feit dat ik mijn lord een magische kubus KAN geven die hij voor een battle kan uitklappen tot wachttoren vind ik wel heel vet.

Ja, en die regel is cool én nuttig. Je kunt hem namelijk uitklappen tot een wachttoren vóór de battle. Niet pas in beurt 6. Of zoiets 'competitief' is, is een ander verhaal. Daar gaat het mij niet om. Het heeft in ieder geval een logisch effect op de battle, in tegenstelling tot die Bloodthirster.

In de Dark Eldar codex heb je zekere Artefacts of Cruelty. Zie je ook niemand gebruiken. Veel te specifiek. Hoor je mij daar over klagen? Nope. Ze doen namelijk wat ze horen te doen: hun slachtoffer veel pijn laten lijden. Dat komt ook duidelijk over in de regels.

Een Bloodthirster hoort op een moordtocht te gaan door het vijandelijke leger. The clue's in the name. Krijgt hij daar nu de kans voor? Hoogstwaarschijnlijk niet.

Het summonen van de Bloodthirster zou lastig moeten zijn (dat is het nu eigenlijk niet). Zodra hij op tafel staat zou hij gewoon moeten doen waarvoor hij door Khorne geschapen is. Dat is volgens mij meer in overeenstemming met de fluff.

EDIT:

Een alternatief idee:

Je geeft de Bloodthirster een speciale regel waarmee hij op tafel gesummoned kan worden, i.p.v normale Deep Strike. Je betaalt dus gewoon de punten voor een Bloodthirster en zet hem aan het begin van de game in Reserve. Zodra hij uit Reserves komt, kies je één van je champions welke vervolgens in deze Bloodthirster verandert. In principe via de normale Deep Strike regels, maar dit keer zonder scatter. Dat is dan toch net zo goed fluffy? Werkt een stuk beter, zonder dat je zomaar 'gratis' units krijgt.
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Terentius » 28 maart 2015 18:47

Lots of new info from Lords of War Gaming

- Raven Guard vs Tau boxset
- new Space Marine codex this summer
- Eldar codex after Ad Mech
- Tau codex later this year

Raven guard vs Tau and should be out before Tau release.

Don't know about a Raven Guard supplement but Adeptus Astartes: Space Marines will release this summer.

Yes. After Admech it will be codex Craftworld: Eldar. Plastic jetbikes and Artach.

Lords of Wargaming zijn over het algemeen erg betrouwbaar.
...
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor shogun » 29 maart 2015 08:13

[quote="Terentius"]En ik heb dus liever dat regels cool én nuttig zijn. Voor een goed geschreven regel zou dat allebei moeten gelden. Dat is juist de kunst.

Er is (nu al) een hoop discussie over het genereren van 'blood points' en de mogelijkheid om de bloodthirster meteen te laten 'gliden'. De regels zijn erg slecht geschreven (wat een verrassing ).

Ik vraag me alleen af of de vehicles ook de 'blood for the blood god' regel hebben. Zou wel gaaf zijn om 8 soulgrinders neer te zetten die opeens 'feel no pain' krijgen. :laugh:
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 29 maart 2015 14:53

[quote="Terentius"] - new Space Marine codex this summer

:huh:

Misschien dat ik gewoon oud en vergeetachtig word, maar er was toch net al een nieuwe? :dunno:

Die met die vreselijke Centurions, hoe oud is die nou?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor TROLL » 29 maart 2015 15:11

Komen er van de andere chaos gods ook soort gelijke boeken uit? of is daar niks over bekend? :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Terentius » 29 maart 2015 15:32

[quote="shogun"]Ik vraag me alleen af of de vehicles ook de 'blood for the blood god' regel hebben. Zou wel gaaf zijn om 8 soulgrinders neer te zetten die opeens 'feel no pain' krijgen. :laugh:

Daar heb je helaas niks aan. Je mag alleen een Feel No Pain save maken als een model een Wound verliest, niet een Hull Point.

Maar die regel geldt wél voor vehicles. Dus je kunt een hoop Rhinos opofferen. Of je Soul Grinder rage geven :grijns:

[quote="TROLL"]Komen er van de andere chaos gods ook soort gelijke boeken uit? of is daar niks over bekend? :)

Niks over bekend :(

[quote="Beastherder"]:huh:

Misschien dat ik gewoon oud en vergeetachtig word, maar er was toch net al een nieuwe? :dunno:

Die met die vreselijke Centurions, hoe oud is die nou?

Even snel gecheckt: september 2013. Dus niet erg oud, nee :o (in vergelijk met de vorige Blood Angels codex bijv.)

Als deze rumour klopt, dan lijkt het er vooral op dat ze alle codexen z.s.m tot 7de editie willen updaten. Ik denk dat de bedoeling daarvan is dat elk leger z'n eigen tactical objectives en formations/special detachments krijgt.
...
Terentius
Hormagaunts

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000