Ja, heel fijn dat je die krijgt en dan hem meteen zou kunnen gebruiken, leuk om tegen je daemonkin gespeeld te hebben maar dit was de laatste keer.
Lijkt me nogal een overdreven reactie. Zeker als we codexen zoals Eldar en Necrons hebben die veel en veel sterker zijn in alle andere opzichten.
Ik zeg ook niet dat je hem meteen mag gebruiken. Pas de beurt erna. Hoeft ook niet zo te zijn dat je hem zomaar gratis krijgt. Bijv: je moet er een squad voor opofferen. Of je hebt er veel meer Blood Points voor nodig (ook geen optie trouwens). Liever zelfs: het is het amper waard. Maar dan doet hij tenminste wat! Een Bloodthirster naast de tafel plaatsen die je tegenstander eng aankijkt heeft nu precies hetzelfde effect.
Beter eigenlijk als ze die hele regel hadden vervangen voor iets anders.
Zeg voor de rest niet dat die codex waardeloos is, maar ik vind dergelijke onzinnige regels gewoon een gemiste kans.
Fluff wise lijkt die regel
"A character with the Blood for the Blood God! special rule is slain, or slays an enemy character in a challenge."
en het feit dat ook je tegenstander Blood Points scoort me helemaal prima
Dus 2 Blood Points als mijn 8 man cultist squad wordt afgeslacht? OK, als jij dat prima vindt...

(in vergelijk met de vorige Blood Angels codex bijv.)