Frank's Star Wars modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Bobske » 28 feb 2016 21:30

:wub:
Goed gedaan Frank
Cool dat Leia echt zo klein is en Dengar huge
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 feb 2016 21:50

Leia is dan ook maar 1,55m ^_^

http://www.imdb.com/name/nm0000402/bio?ref_=nm_ov_bio_sm

Inderdaad erg goed dat de modellen dat laten zien :yes:

Biv Bodhrik van hierboven is ook een kop groter dan de andere karakters ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 21 maart 2016 19:13

Alleen maar Undead schilderen is ook maar saai, dus ondertussen stiekem ook verder gewerkt aan 2 extra characters.

1 uit de basis-set en 1 uit de nieuwste uitbreiding, maar samen geschilderd voor het thema: Snipers B)

Eerst de Sniper uit de basis-set, Mak Eshka'rey

Afbeelding

Een alien ras dat je niet ziet in de films, maar ze worden wel genoemd.
Dit is een Bothan

Deze meneer is zo goed in camouflage dat ie onzichtbaar word op 4 vakjes afstand, dus ik vond dat ie wel een complexer schema verdiende dan in de artwork
Ik wilde wel in de buurt blijven van de zwart-groene toon van het origineel, dus ik ging het net afspeuren naar inspiratie.
De camouflage van het moderne Duitse leger vond ik erg toepasselijk

Afbeelding

Niet exact gevolgd natuurlijk, inspiratie was genoeg
Levert het volgende op

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dan de Sniper uit de nieuwe Hoth set, Loku Kanoloa

Afbeelding

Een Mon Calamari, wel bekend uit de film met Admiraal Ackbar als bekendste lid

Ook een sniper, maar met een meer verkennende rol ipv ambush-killer
Verdient ook meer camo dan de artwork, vond ik, maar ook hier wilde ik wel de toon blijven volgen.

Het onderliggende uniform moet dus groen
Ik dacht nog even aan de camo van de rebellen op Endor, maar uiteindelijk wilde ik toch wat exotischer. Het is een groot universum, dus mogelijkheden genoeg voor diversiteit
Inspiratie vormde de camo van het Finse leger

Afbeelding

Voor het volgende resultaat
Afbeelding Afbeelding

Het is een model van de Hoth set, dus ik wilde toch iets van een sneeuw camo op zn jas. Het nadeel van 'echte' sneeuw camo is dat het buiten de sneeuw totaal niet werkt, en er zijn ook missies op andere planeten.
Oplossing vond ik in het Duitse 'Leibermuster' ontwikkeld helemaal op het eind van WO2

Licht van kleur, en met de wit-groene stippen inderdaad ontwikkeld om te kunnen functioneren in de winter

Afbeelding

De zwarte vlekken heb ik weg gelaten, en het lijkt mij een overtuigende en functionerende camouflage
Werkt een beetje in de sneeuw, en je loopt niet compleet voor schut in het bos ^_^
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 21 maart 2016 23:43

Echt super gaaf.... Jammer dat bob al dibs heeft. :)
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 maart 2016 08:59

Bedankt

Ik geloof dat iedereen wel met die Mon Cal wilt spelen. ^_^
Tegen die tijd moeten we maar een manier vinden om te bepalen wie dat mag (kooigevecht? :wink: )

vreemd genoeg heb ik nog van niemand gehoord dat ze die Medical Droid willen spelen :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 22 maart 2016 11:32

:wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 maart 2016 15:43

Alweer nieuwe Star Wars modellen af
Een vrije dag om te schilderen deze week, en het kleurenschema was ook vrij simpel ^_^

Tijd voor de robots uit de startset
Probe Droids

Bekend van de scenes op Hoth in aan het begin van Empire Strikes Back

Afbeelding

In de film lijkt ie practisch zwart, maar toen ik mijn research begon voor het juiste kleurenschema bleek dat te komen door het contrast met alle witte sneeuw en ijs.
Het model zelf is een donker militair bruin van kleur

Afbeelding

Met een beetje drybrushen en washen zat de hoofdkleur er snel genoeg op.
Zwart voor de lensen en een rood-oranje voor wat kleine markeringen om ze visueel een beetje interessant te maken
Van primer naar compleet model binnen 24 uur, bijna een record voor mij (alleen Darth Vader was sneller ^_^ )

Oorspronkelijk zitten de modellen met hun bungelende poten vast op de base, maar door ze af te snijden en op een 'flying base' te zetten zien ze er echt uit alsof ze horen te zweven.
(bedankt voor de tip, Stefan :tu: )

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 03 apr 2016 20:55

Van de basisdoos heb ik nu bijna alles af, alleen nog de AT-ST en Luke
Tijd dus om serieus aan de gang te gaan met de Expansions.

De Twin Shadows set is de eerste, maar dat is een mini-campaign
De Hoth set is een volle campaign, en onder de huidige spelers is er duidelijk wel zin om daar een keer mee verder te gaan
Nog geen idee wanneer dat zal zijn, maar tegen die tijd moeten er natuurlijk wel geschilderde modellen op tafel staan ^_^

Begonnen met de grootste groep: de Snowtroopers B)

Afbeelding
[rimg]http://www.studiocreations.com/howto/snowtrooper/images/tiedyejedi_snow-trooper.jpg[/rimg]

Veel variaties op wit dus :unsure:

Opvallend ook dat het materiaal onder de helm, over de neus en mond, duidelijk een ander materiaal is dan de broek en jas. Veel helderder van kleur, meer een soort plastic dan stof.
Lang leve het internet met al zn StarWars nerds, want zonder dit soort foto's had ik dat zeker fout gedaan ^_^

Begonnen met de hele groep van 6, maar dat werd al snel veel te saai :whistle:
Verder gegaan met 1 model, als test, en daar ben ik best tevreden mee

Afbeelding Afbeelding

Zo tegen de witte achtergrond lijkt het beige van de stof wat te donker, maar 'in het echt' is het een mooie 'zachte' wit, contrasterend met het 'harde' wit van het pantser
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 04 apr 2016 09:47

alleen nog de AT-ST en Luke

AWooorrr

Volgens mij vergeet je er één
:wink:

Ziet er weer goed uit Frank en idd ziet er weer goed uit, ben benieuwd naar het beige /wit in het echt.
Je ziet het verschil ook al op die 2 foto's van de snowtrooper, tegen de witte achtergrond van de sneeuw valt het meer op
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2016 11:06

[quote="Bobske"]
Volgens mij vergeet je er één

Oh, duh :o
En de Wookie natuurlijk ^_^

Doordat we de hele tijd het geschilderde model van Stefan gebruiken zit die idd niet in mijn hoofd als ongeschilderd :dunno:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames